X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
יהודית מליק-שירן משוררת, סופרת ופובליציסטית "בת אור" הוצאה לאור
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בחגיגת ספריי בהרצליה פיתוח קיבלתי מכתב שריגש אותי מאוד מאחד הכותבים אלי להלן המכתב ותודתי על דבריו
▪  ▪  ▪

המכתב
ליהודית שלום,
אני מרשה לעצמי לפנות אליך בשמך הפרטי. אני אותו קורא צף שאוהב את כתיבתך, שמצפה בכליון עיניים לרשימה חדשה שלך. אותו קורא שמגלה את הרהורי לבו בדברי אחרים ולא מעז לחשוף את רגשותיו בפנייך.
אין לי את האומץ לכתוב אליך, אך תמיד אשאר בתודעתך כמעריץ אלמוני. אותו אדם אלמוני ששמח שהגעת אל האתר הזה Nfc והארת בו את נוכחותך. קראתי בעיתון המקומי למקום מגורי שעורכים לכבודך השקת ספרים. לא ידעתי שאת כותבת גם לילדים. ובאתי למקום עם ילדתי הקטנה.
כן, כן אותה ילדה שהקדשת לה הקדשה בספר הילדים שלך: "עניין של הרגשה". אותה ילדה שביקשה הקדשה גם לאבא ב"צובעת געגועים". אותה ילדה שהגישה לך זר פרחים בסיום הערב המהנה הזה שלך, יחד עם מכתבי. אותה ילדה שנשקת לה בלחיה.
היו שם הרבה הורים עם ילדים. אך רק מילדתי הקטנה קיבלת יחס של מלכה. נשקת לה בלחיה וילדתי היתה מאושרת כל הערב. יתכן שראית אותי, אך לא ידעת מי אני. היו שם מעט אבות והרבה אמהות שמסתבר אוהבים את המילה הכתובה.
אני מרגיש שהפקדת בידי את הנכס הכי יקר שלך, את ספריך. גיליתי עוד באותו ערב את העניינים הדידקטיים בהם עוסק ספר הילדים: חברות, פיוס, הקשבה לחבר, יתמות, אהבה לחגי ישראל, אהבה למשפחה, אהבה לבית ולבעלי-חיים. ובספרך המיועד למבוגרים גיליתי את הנפש העדינה שבך. זו שאיפשרה לי להתאהב בסגנון כתיבתך ולהפכני למעריץ מושבע שלך.
את צובעת געגועיך בארבעת שערי הספר. שוטטתי במשעולי מחשבותייך והגעתי למסקנה אחת. נפשו של המשורר כל כך רגישה, דרך המלים את מנסה להאבק בצביעות הרוגשת של החיים. באטימות החברה שלא רואה את תחלואיה,ביחסי קיפוח בין הורים לילדים. בקדושת החיים מתוך הקרבה עצמית והגנה על המולדת. אין לי ספק, שאת עוסקת בחינוך שהרי השיר "תפילה" מוקדש לתלמידייך. והיותך דור שני לניצולי- שואה בולט בשער השני של הספר. גם אני כמוך דור שני לניצולי- שואה, אך בניגוד אליך ידעתי אהבה גדולה מהורי. לא כמו אצלך, אב המנותק מילדיו ואם המעתירה אהבת אם ואב כדי שלא תרגישי בחסרון. אבל נפשך הרגישה מרגישה עד מאוד.
דרך מילות שירייך, אני נוגע ביופייך הפנימי. אני גאה עד מאוד שאת כותבת כאן ב"חדשות מחלקה ראשונה". אסיים בשירו של אייל גולן: "ויופייך ילטף את חיי / אך אולי מאוחר מדי."
תגובתי
מעריץ אלמוני שלי, אם אתה עדיין לא מעז לכתוב אלי באתר, אתה בהחלט יכול לכתוב אלי בדוא"ל הפרטי. אני מודה לך על דבריך. ריגשת אותי באמת. ואני חשבתי שפרט לאנשים הכותבים אלי ישירות, איש לא קורא את יצירותי באתר הזה. אך הנה לימדת אותי מושג חדש: "קורא צף". כעניין קורא גולש. בעניין השיר של אייל גולן: "מציאות אחרת", זה אחד השירים האהובים עלי והפתעת אותי לחלוטין בדבריך.
תודה לך על המחשבות המעניינות שחלקת עמי. לא ידעתי איך להגיע אליך, כי אין לך שם. והרי את זהותך הסתרת מעיני. אך אני מקווה שלא תכעס, שחלקתי את מחשבותיך עם קוראי האתר ועם יש עוד אנשים החושבים כמוך, המוצא היחיד הינו הדוא"ל הפרטי שלי.
היכן שאתה, תודה על דבריך היפים שריגשו את לבי ואסיים באותו ציטוט שבחרת בשבילי: וְיָפְיֵךְ יְלַטֵּף אֶת חַיַּי / אַךְ אוּלַי מְאֻחָר מִדַּי ".

תאריך:  04/11/2005   |   עודכן:  04/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה רב-הון
כמה מילים לחיזוק רוחו של מורי הדגול
יורם הורוביץ
נסו לגבות חוב באמצעות ההוצאה לפועל, נסו ללכת לבית המשפט, תראו כמה זה קשה וארוך, ומייאש    אבל כשהמדינה צריכה לגבות משהו מאזרחיה היא עושה זאת במהירות, בכל האמצעים הרבים הנתונים בידיה    זוהי אפלייה במיטבה
דב שומר
ספי סגל
ממשלות רבין וברק בחרו לבלוע ביודעין שקר פלשתיני שקוף, הרקוח בדם יהודי אם לא יוכיח שרון מחר שההינתקות שינתה את כללי המשחק, יטבע המשך הקדנציה שלו בדם הזה
עידן יוסף
הברכה באה כמסר נשיאותי לכלל יהודי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il