X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
רפי איתן, מראשי המוסד לשעבר, פתח תערוכת יחיד ראשונה בחייו ובה מוצגות כל יצירותיו
▪  ▪  ▪

רבות קראנו ושמענו על רפי איתן. מהשרות החשאי של מדינת ישראל הנקרא גם בשם המוסד, המעשים ההרואיים שנעשו שם מרביתם חסויים עשרות שנים, מקצתם פורסמו בציבור ועל חלקם לבטח לא נדע אף פעם.
אותו רפי איתן, שהיה בין לוכדי איכמן והבאתו למדינת ישראל ועד לפרשיה של יונתן פולרד שנקשרה בשמו והוא לא היה כמעט אשם בה. למעט העובדה כי קיבל את התפקיד זמן מה לפני שנילכד פולרד על-ידי אנשי השרות הנגדי של ארה"ב.
כאדם שהיה מעורב בעשרות פרשיות ריגול. פרשיות שונות שעסקו בבטחון המדינה, אך בארצות נכר ללא זרקורי הפרסום והעיתונות, ביצע מעשים שונים שחיזקו את בטחון המדינה ואיפשרו לה להתקיים עד היום.
פרשיות ומעשים אשר עוד ילמדו ויחקרו ברגע שרק יתאפשר לפרסמם. כחברו הטוב של רפי איתן. כאדם שאוהב אותו כאהבת בן את אביו, עקבתי במשך השנים אחר עבודות הפיסול שלו ואחר דמיונו הפורה אשר יוצא החוצה ביצירותיו.
אני, בשנים האחרונות, רואה אדם מופלא, בן 79 כיום, אשר כבר לא שומע כל כך טוב. וניזקק למכשיר שמיעה. הוא גם לא רואה כל כך טוב בגלל גילו המתקדם. אדם אחר בגילו היה יושב בביתו משחק עם נכדיו ואולי מבלה כל יום כמה שעות מול רופא המשפחה ומספר על כאב פה כאב שם.
ואילו אדם כזה אשר עבר כה הרבה בחייו. יושב ויוצר בידיו פסלי מתכת. פסלי ברונזה ופסלי עץ המשלבים מתכת ועץ גם יחד.זאת לא יצירה קלה ליצור במתכת גם לאנשים צעירים, ועל אחת כמה וכמה לאנשים בגילו. להכות בברזל. לכופף אותו לצורה הנדרשת. לרתך ומה לא ועוד בגילו.
אם אתם חושבים שרק בעשייה הזאת עוסק רפי איתן אתם שוגים, בגילו הוא טס כמעט בכל חודש לחו"ל לאחת מקצוות תבל לרגל עסקיו. מקובה ועד רוסיה. מרוסיה ועד לספרד ולהיכן לא? רפי לא נח לרגע. הוא עובד סביב השעון, עד אשר נופלת עליו תרדמה בשעות הקטנות של הלילה.
רפי לא רק יוצר ועובד הוא לעולם לא שוכח לעזור כאן לחבר במצוקה, שם לעצה קטנה לשר חבר ולעיתונאי זה או אחר, בעצה ואו במתן רמז זה או אחר לכתבה או למאמר. אך ברצוני להתייחס לפסליו של רפי איתן. רפי איתן פתח תערוכת יחיד ראשונה בחייו של כל יצירותיו. התערוכה מוצגת בבית ברן בבית דגן.
אתה עובר נפעם בין תרנגולי הברונזה והברזל. בין הכלבים הרזים אשר ביטנם נדבקת לגב. בין אנשים רזים עד להחריד. בין פסלים קלאסיים ועד לאבסטרקט מוחלט. אתה עובר בין יצירות שנעשו בידיים חזקות ובראש צלול. אתה רואה מכונות עם גלגלי שיניים. חיות ועוד יצירות מעניינות.
היצירה הזאת בת עשרות השנים, לא נעשתה למען מכירה וקיום אלה מתוך האהבה ליצירה ולפיסול. אפשר לראות דרך היצירה הזאת עוד פיסת קרקע קטנה מהפסיפס הגדול, אשר יש בו עם חורים, גדולים החסויים בצווים של סודיות, עוד טפח קטן מאדם גדול זה הנקרא רפי איתן.

תאריך:  25/02/2006   |   עודכן:  25/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוהד פס
ארגון ה- JIAS מגיש מגוון שירותים לשרות המהגרים הישראלים. לאחרונה החל הארגון לטפל גם במהגרים הנמצאים בסטטוס של ויזת עבודה ולא רק בעלי ויזה קבועה (PR)
אביב ירון
כל ילד יודע לזהות רכב כיבוי אש, את "הכבאית המיוחדת" שהביאו למגרשה של מכבי נתניה לא תראו בשום מגרש בעולם, הכדורגל הישראלי במיטבו.
נפתלי רז
לאחר 4 יממות בעקבה, של 36 ישראלים ופלשתינים,
ב"קורס סוכני שינוי בנושא הקונפליקט הישראלי-פלשתיני"...
רוני פרידמן
אכזבה: מדוע אירחת את בר רפאלי בתוכניתך
אביב ירון
הכתב לענייני משטרה/פלילים עוכב לחקירה ע"י המשטרה ושוחרר בערבות    האם מדובר בעיכוב נקמה או בחקירה לגיטימית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il