X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
על ההתנהגות השונה של ישראל ומשרד החוץ בשתי מקרים דומים
▪  ▪  ▪

לפני כחודש נתגלה, להפתעת כולנו, שמצרים החלה לשדר בתחנת הטלוויזיה הממלכתית שלה סידרת טלויזיה אנטישמית שלמעשה מחיה ומאשרת את אמיתותם של הפרוטקולים של זקני ציון בשם 'פרש בלי סוס'.
שידור סידרה שכזו היתה הפרה של הסכם השלום שלנו עם מצרים (שאסר על שידורי הסתה מעין אלו) ועידוד בוטה להגברת השינאה נגד ישראלים בארץ ובחו"ל. למרות חומרת המצב, משרד החוץ הישראלי בקושי הגיב. במקום לקרוא בחזרה את השגריר מקהיר, או לדאוג לפחות להורדת רמת היחסים בין ישראל למצרים, משרד החוץ הסתפק במחאות דיפלומטיות שמהם כצפוי המצרים כמעט והתעלמו והמשיכו בשידור הסידרה למיליוני מוסלמים ברחבי המזה"ת.
בו-זמנית כמעט נתבשרנו שבאוסטריה, לאחר מפלת הימין הקיצוני בראשות היידר, והיווצרות קואליצית מרכז בלעדיו, נעלמה התופעה הלא נעימה של מפלגה עם גוון אנטישמי בשילטון במדינה אירופית. שם, פיתאום, נתגלה לנו משרד חוץ ישראלי שונה לחלוטין. מלא אנרגיה ואומץ לב מוסרי משרד החוץ הישראלי עמד בסירובו להחזיר את השגריר הישראלי לאוסטריה ולהפסיק בחרם הדיפלומטי עליה. הליחשושים במשרד החוץ דיברו על כך שהוא מעמיד את אוסטריה ואת הדמוקרטיה האוסטרית תחת תקופת ניסיון, עד שתזכה לכבוד הנעלה של אירוח השגריר הישראלי בוינה.
ניסיתי לחשוב על התנהגות משרד החוץ בהיגיון. התקרית של שידור הסידרה האנטישמית בטלוויזיה הממלכתית המצרית (שמתוסף לגל של פירסומים אנטישמים רבים בעיתונות הרשמית והפרטית המצרית) הינו מסוכן לפחות, אם לא יותר, מאשר מה שקורה בפוליטיקה הפנימית האוסטרית. אז למה משרד החוץ נלחם בחזית אחת בנחישות כה רבה ובגאווה כנגד הקורה באוסטריה, ומסרב להחזיר את השגריר עד שכל שרי ממשלת אוסטריה ילמדו לשיר הבה נגילה בארבע קולות, ובחזית שניה הוא כל כך הססן רופס ורך בתגובתו לשידור הסתה אנטישמית גלויה בטלוויזיה המצרית הרשמית?
במשרד החוץ סירבו להגיב באיזושהי דרך שמובנת לשאר האנושות שלא עברה קורס מתקדם בלשון דיפלומטית. לכן נאלצתי להכין בעצמי את ההסברים השקולים וההגיוניים להתנהגות משרד החוץ בשני המקרים. אחרי קריאתם אני בטוח שאתם, בדיוק כמוני, סוף כל סוף תבינו את הסיבות להתנהגותו השונה בשתי המקרים ותסכימו איתם במלואם.
ההסבר ההיסטורי - כידוע, הנוצרים הספיקו להרוג כבר כשישה מיליון יהודים בשואה ועוד חצי מיליון במהלך הדורות. לכן עלינו להשגיח על הנוצרים בשבע עינים פן יהרגו את כל 25 היהודים שלא יספיקו לברוח בזמן מאוסטריה. לעומת זאת, המוסלמים הספיקו להרוג רק כמה עשרות אלפי יהודים במהלך 120 השנים האחרונות במלחמות ובפיגועים, וחלקם מאיימים עלינו בהשמדה טוטלית כל שני וחמישי. לכן אין שום סיבה לעשות מהומות מהקרנת סדרת הטלוויזיה הזו. אחרי שימותו חצי מיליון יהודים ישראלים במלחמה הבאה מהנשק הביולוגי והכימי, אז ניקח את מה שהם עושים ברצינות. עד אז חבל להשקיע בזה מאמץ.
ההסבר הסיבתי - כידוע, הנוצרים שנאו אותנו במהלך הדורות כי רצחנו לכאורה את ישו, סיפור שהיה מוטעה לחלוטין. לכן אין להם שום סיבה לשנוא אותנו, וכמובן אסור להם להיות אנטישמים.
לעומת זאת, למוסלמים יש הרבה סיבות טובות לשנוא אותנו. החיילים שלנו, כידוע לכל, הם קלגסים צמאי דם שמתעסקים יום ולילה בהרעלת הבארות בשטחים וברצח בדם קר של ילדים תמימים. אנחנו גם אשמים בכל צרה שנפלה על המזרח התיכון ממלחמת המפרץ, להפסד של סעודיה במונדיאל, ועד לעוני הקשה של מוסלמים רבים אז כמובן שמותר להם לשנוא אותנו.
הסבר הפנס - אם כבר צריך להילחם באנטישמיות העולמית, עדיף להילחם נגדה במקומות שהם רחוקים ביותר מריכוזי היהודים בעולם כמו אוסטריה, יפן, וולטה עילית, כך שחס וחלילה לא ניפגע מהתוצאות אם זה יכשל. למה להסתכן באובדן היצוא הישראלי האדיר (27 מיליון ש"ח בשנה) למצרים, ובהחרפת הטון האנטי ישראלי של מוברק - בשביל סתם תעמולה אנטישמית ארסית שעלולה בסה"כ להביא למלחמה כוללת ופשעי שינאה נגד ישראלים?
הסבר העם העליון - בעולם יש עמים עליונים ועמים נחותים. העמים הנחותים היהודים והנוצרים, בגלל שהם חטאו בכך שהם מפותחים כלכלית, ועשו כמה דברים רעים בעבר, חייבים לזכות כל יום וכל שעה בביקורת קשה ובלתי מתפשרת על קיומם, על דתם, ועל כל פעולה לא ראויה שלהם כעונש על כך. לעומת זאת העמים המוסלמיים העליונים, ביחד עם עוד כמה עמים אחרים, על שום עוניים וסבלם תחת כמה עשרות שנים של קולוניאליזם נוצרי אינם יכולים להיות מבוקרים. הם דתם וכל פעולותיהם חסינים מכל ביקורת התנגדות או עונשים בשם הרב תרבותיות הקדושה. מה אנחנו משוגעים ללכת כנגד החלוקה האלוהית הזו הבלתי משתנה?

תאריך:  01/01/2003   |   עודכן:  04/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך מרזל
ברוך מרזל, על השופט מישאל חשין
רונן סיטי
כיצד ניתן להסביר את הקשר בין תחומים שהם לכאורה כה נפרדים? מדוע סקס קשור לכוח?
גרשון משה
מי הבוחר בבחירות הנוכחיות?
ירמי גלאון
עידן זילברשטין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il