X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות

ההצעה הסעודית באה כפעולת הסחה מוצלחת, שמטרתה להסית את הדעת מהשתתפותה הסבילה של סעודיה ושל יתר מדינות ערב, בחלום האימפריה המוסלמית ולהמתיק את גלולת סירובן של ארצות ערב לשתף פעולה עם ארה"ב במאבקה נגד האיסלם הקיצוני. בהעדר תגובה אחידה והולמת מצד ישראל ליוזמת סעודיה בוועידת ביירות, נותר מצב, בו תועלה ההצעה במועצת הביטחון. סביר כי יתמכו בה גם מדינות אירופה ויתכן שאף ארה"ב.
מדינת ישראל במחדליה ההסברתיים הרבים, לא עשתה ולו מאמץ מינימלי כדי למנוע מהתקשורת העולמית להשתמש במונח שטחים כבושים. התוצאה היא שכל העולם מקבל את ההצעה הסעודית כהצעה הגונה והגיונית, מה יותר הוגן כי שטחים כבושים יוחזרו לתושביהם?.
צר לי, אך נאלץ אני לחזור על טיעונים טריוויאליים: שטחי יהודה ושומרון אכן הם שטחים כבושים - הם נכבשו על-ידי יהושוע. כיבוש זה של המאמינים באל אחד מידי עובדי האלילים, מוכר ומאושר על-ידי כל קוראי התנ"ך בעולם. כלומר, גם על-ידי כל הנוצרים בעולם. ארץ ישראל, כולל שיטחי יהודה ושומרון ועזה (יש"ע) אכן נכבשה על-ידי צבאות המוסלמים. חוגי השמאל במדינה שכחו משום מה, אך כתוצאה מפעולות טרור של הפדאיון, יצאה מדינת ישראל למלחמת מגן והחזירה לשלטונה את שטחי יהודה ושומרון.
הודות לשירותי התברואה והבריאות שהנהיגה מדינת ישראל בשטחי יש"ע, שהפחית באופן משמעותי את שיעורי התמותה שם, ומכאן שיעור רבוי טבעי שאין דומה לו בעולם הערבי. מכאן נוצר מצב בו קיימת אוכלוסיה ערבית גדולה שאין אנו מעוניינים לשלוט בה. אך חייבים אנו למען ביטחוננו להטיל עליהם מגבלות מסוימות, אשר ימנעו את התחמשותם או השתלטותם על מקורות המים והיותם מקור זיהום למדינה.
על-רקע זה יש לחוקק חוק אשר יאסור את השימוש במושג שטחים כבושים על-ידי ישראל, ולחייב הכל להשתמש במושג יהודה שומרון ועזה. הגדרה זו אינה סמנטית אלא גורלית. חייב להיות ברור לכל אחד, שכאשר הוא שומע את המונח (שטחים כבושים) מכל בר-פלוגתא, כולל מדינאי אירופי, אמריקני, ערבי או אחר, כי עליו להעמידו על טעותו.
ישראל חייבת להגיב בקול אחד תחת מערך הסברה אחיד (לא תגובה אחת ממדינת משרד החוץ, שניה ממדינת משרד הפנים, וגמגום ממשרד ראש הממשלה), ולהסביר התנגדותה לתוכנית הסעודית. ולהלן התגובה ברוח זו המוצעת.
1. חזרה לגבולות 67 הינו תכתיב בהתאם לתוכנית השלבים לחיסול מדינת ישראל. מדינת ישראל דוחה אותו על הסף.
2. שטחי יהודה שומרון ועזה אינם שטחים כבושים. חזרת ישראל אליהם באה כפעולת הגנה. ישראל דוחה הכרזות דמגוגיות. הכרזות מדינות ערב אינן מסירות את הסיכון לחיסול מדינת ישראל.
3. הסרת התנחלויות הינה טרנספר. באם העולם מוכן לדון על טרנספר של יהודים, יהיה עליו לדון גם בטרנספר של ערבים אל מחוץ לשטחי ישראל.
4. בהתחשב במצב שנוצר, בו הצטברה אוכלוסיית ערבים בשטחי ישראל ההיסטורית, מוכנה ישראל להעניק להם בהסדרים מתאימים עצמאות דתית, תרבותית וכלכלית, באיזורים מסוימים.

תאריך:  04/04/2002   |   עודכן:  04/04/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב בן-ארי
התעשיה הצבאית מזמינה ישראלים לרכוש אקדח מסוג יריחו (תוצרת ישראל) במקום מאוסטריה - המחרימה את ישראל
פנחס (פיני) פישלר
על המסר השלילי שמעביר ומשדר היועץ המשפטי לממשלה לעברם של חושפי השחיתויות במקומות העבודה - ומשחק ב"פלסטלינה של מילים" "כחומר ביד היוצר" ברצותו כך, ברצותו ההיפך (או: משפט ומוסר - האם חד המה?)
סיגל דוד
שתי מילים אלו חופנות בתוכן מסר שלילי
אורי נטע
על שטיפת המוח שעושה הממסד האנטי ציוני (להבדיל מזה השמאלני)
סיגל דוד
האם רוצחים יעלוזו והנרצחים שפתיהם/ן כבר חתומות לעד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il