X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
פרמטר נוסף לקראת צמצום הפערים ולקראת שיוויון
▪  ▪  ▪

כל הכבוד לכן נשים יקרות, המתגייסות לשירות המילואים בשעה קשה זו. כבוד כפול ומכופל ראוי לנשים המתנדבות לשירות המילואים.
בטח ישנם גברים ונשים, אשר מרימים גבה ומתפלאים לנוכח תופעה זו. וזה עצוב.
מאכזב לראות בשנות ה-2000 התקדמות, אומנם לא מזערית, אך גם לא מרחיקה לכת, בהתייחסות ובהערכה של החברה כולה כלפי נשים. מדוע כאשר הנשים מצליחות ומתקדמות, הצלחתן מתפרשת ברוב המקרים כנגדן באמירות, כגון: הן כוחניות, אגרסיביות, לא נשיות, ואף גרוע מכך ישנם מצבים שזוקפים את הצלחתן לכישוריהן "המיטתיים".
הורגלנו, כי נשים, בנות, תלמידות ובנות-הגן, הן בבחינת שונה ובלתי זהה בכוחו, בתבונתו, בכושרו ובכישוריו מול הגברים, הבנים, התלמידים ובני-הגן. חוסר שיוויון זה נרקם כחוט השני משחר לידתינו ולפעמים עד יום מותינו.
בגיל הגן ישנה הפרדה בין הבובות והמטבח שהוא תחום משחקן של הבנות, ואילו החצר, כדורגל ומכות הוא תחום הבנים. בעלותינו לבית-הספר היסודי וממנו לחטיבת הביניים ולחטיבה העליונה, ידענו כי הבנים הם הריאליים ואילו הבנות הן ההומניות. בהמשך קיום חובתינו למדינה, בצבא ההגנה לישראל, ידענו, כי לנו הנשים אין את אותן אפשרויות בחירה כפי שהן ניתנות לבנים, וזאת מדוע? כיוון שמראש החליטו שאין לנו את האפשרות, היכולת התבונית והגופנית, על-מנת לצלוח בתפקידים "הזכריים".
ולא רבה הפליאה שכאשר הגענו לאזרחות, אנו לא ממלאות פונקציות בכירות ומובילות בתחומים שונים, רבים ומגוונים בחיים, כפי שעושים זאת בני המין השני הקרוי בפיהם המין החזק, ולכן זה הופך אותנו למין החלש. לא יתכן שאישה, אשר בסופם של מאמצים מרובים וקשים מצליחה להגיע לתפקיד בכיר, שכרה לא ישתווה לשכר הגבר, הממלא תפקיד הזהה לשלה.
מי האשם במצב זה?
כולנו. הגברים והנשים יחד. רוב הגברים נותנים יד להמשך המטווה הזה, משום שהם לא יכרתו את הענף שעליו הם יושבים. הנשים אשמות גם, כיוון שחלקן נכנע לתכתיבי הגברים בכל תחום בו שניהם מעורבים.
ברצוני להדגים שני מקרים המעלים גיחוך. הראשון הוא בתי החולים ומנהלי מחלקת היולדות בתוכם. האם הינכם יודעים שאת המחלקות הללו מנהלים גברים, אשר מעצם טיבעם ומינם לא חוו לידה וגם כנראה לא ידעו בעתיד מהי חוויה זו; הם האמונים על רווחת היולדות ואמורים לתת מענה אמיתי לצרכיהן, הכיצד?
מקום נוסף בו האבסורד מככב הוא אירגוני המורים למיניהם: ההסתדרות וארגון המורים החולש על ציבור רחב של מורות. ומי עומד בראשן? נכון, גברים. כל הכבוד לנו הנשים.
וקוריוז בהקשר לכך הוא שהשי, אשר ניתן לציבור המורות בחג זה, היה תלוש ל: ACE/אוטו-דיפו, לא ידעתי, אם לשמוח או לכעוס. לשמוח על כך שהגענו לשיוויון מלא, או לכעוס שאין הגברים מעצם טיבעם מצליחים לקלוע לטעם הנשים.
יש להבין שעל-מנת לקיים חברה תקינה ובריאה, יש להוקיע ולמגר מתוכה כל תופעה של אי-שיוויון באשר היא בכלל, ובטח בין שני המינים. אין מין חזק לעומת מין חלש, כפי שלא כדאי שיהיה מנצל ומנוצל. יש לשאוף לצמצם פערים אלו לטובת הכלל ולאו דווקא רק לפרטים המרכיבים אותו.
יש להבין שזו לא צריכה להיות מלחמה שיש בסופה תבוסה לאחד משני הצדדים, אלא צריך להבין שזהו תהליך שיש לשריין לתוכו את הנשים והגברים יחד, על-מנת שישמשו כקטליזטור (זרז) שבסופו נוכל להתבונן זה אל עיניו של זו בכבוד והערצה הדדית - ולא להיפך.
בנימה אופטימית זו הנני מבקשת לחזק את הנשים היוצאות לקרב על מדינתינו, ובעקיפין על קידומינו.
בברכת המשך ימים שקטים.

תאריך:  06/04/2002   |   עודכן:  06/04/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחום שחף
קונספט "הסבירות הנמוכה" מוכרת כתפיסה המחשבתית הסגורה שהובילה בעבר לקטסטורפה במלחמת יום הכיפור.
האם אנו לא לוקים היום באותו סוג של עיוורון קונספטואלי?
פנחס (פיני) פישלר
תוך שלושה שבועות זקף בית המשפט העליון גבה גבוהה באשר לשאלה - "האם רצח" נאשם [שהורשע בערכאה קמא] את קורבנו; בית המשפט הורה להחזיר שלושה תיקי רצח!!! לבית המשפט המחוזי. ממוצע - תיק לשבוע; ונשאל: מי שומר על השומרים? מי מפיק לקחים? מי נותן את הדין על המחדלים?
נדב שנרב
מאיר טייכמן
נסים ישעיה
מבחן לתבונתם של מנהיגי המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il