X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מושגים

דיכאון רבא (מג'ורי) - Major Depressive Disorder הינו מחלה אשר שכיחותה באוכלוסייה מגיעה לכ-5%, פוגעת בכ-340 מיליון איש ברחבי העולם ובלמעלה מ-300,000 איש בישראל. כל גבר עשירי וכל אישה רביעית בישראל יסבלו במהלך חייהם מדיכאון. כך על-פי נתוני משרד הבריאות וער"ן.
כ-20% מהפונים למרפאת הרופא הראשוני סובלים מסימפטומים דיכאוניים והמחלה שכיחה כמעט פי 2 בקרב נשים לעומת גברים.
דיכאון יכול להתקיים בעוצמות שונות, החל מהרגשת כבדות נפשית ופיזית וכלה במצבים קיצוניים של שכיבה חסרת אונים, כאשר לכל המצבים משותף מצב רוח ירוד במיוחד.
לאבחון מצב דיכאוני קיים קנה מידה ברור על-פי שיטת הסיווג של האיגוד הפסיכיאטרי האמריקני. 5 או יותר מהסימנים הבאים (כלולים בסולם המילטון), אשר מתקיימים במשך שבועיים לפחות, יכולים להעיד על דיכאון:
מצב רוח ירוד ברוב שעות היום כמעט כל יום, איבוד עניין מהנאה, ירידה בערך העצמי, חוסר ישע, חוסר תקוה, רגשי אשמה, ריכוז מופחת, האטה או תסיסה בתפקוד הפסיכו-מוטורי, אידיאליזציה של התאבדות, הפרעות שינה (נדודי שינה או שינה מרובה באופן מוגזם), הפרעות אכילה (ירידה דרסטית או עלייה בתיאבון ובמשקל), נטייה להסתגרות ולניתוק חברתי וחוסר מוטיבציה. כבדות גופנית וחוסר אנרגיה גורמים לצמצום ניכר בתפקוד ולקושי גדול בביצוע מטלות הכרחיות. דיכאון יכול להיות מלווה בחרדה, על כל סימניה הגופניים, כמו דפיקות לב, מועקה בחזה, יובש בפה, מחשבות מדאיגות חוזרות ונשנות או בפחדים היפוכונדרים - מפני מחלות קשות או סבל גופני.
לדיכאון השלכות חמורות על התפקוד החברתי ומצבם הכלכלי של החולים, כמו גם על מחלות נלוות מהם סובלים חולים אלה. כ-76% מחולי דיכאון מג'ורי מדווחים גם על סימפטומים פיזיים הנלווים למצב הרוח השפוף - כאבי ראש, כאבי בטן, כאבים מקומיים וכאבי גב.
במרבית המקרים, הסובלים מדיכאון מג'ורי, אינם מקשרים בין הסימפטומים הפיזיים לדיכאון, ורופא המשפחה שאולי אינו מודע לדיכאון, עלול להסתפק במתן משככי כאבים. כך, הטיפול
בדיכאון (שהסימפטומים הפיזיים נובעים ממנו) מוזנח, ומצבו הנפשי של החולה עלול להתדרדר. הסימפטומים הפיזיים והכאבים דורשים הכרה גדולה יותר באבחון ובטיפול בדיכאון מג'ורי. הפוגה מוחלטת בדיכאון מג'ורי תושג רק כאשר כל הסימפטומים, רגשיים ופיזיים כאחד, יטופלו.
סרוטונין ואפינפרין, משחקים תפקיד מרכזי בדיכאון. הם אחראים על תחומי תפקוד שונים, ביניהם: תיאבון, מיניות, ריכוז, עניין ומוטיבציה. חוסר איזון ביניהם גורם לבעיה הכפולה המאפיינת דיכאון וכוללת תסמינים רגשיים המלווים בכאבים פיזיים.
יצוין, כי למרות ההתקדמות בטיפול נוגד הדיכאון שהחל עם הבאתה של תרופת הפרוזאק ב-1988, פחות משליש מהחולים מקבלים טיפול מתאים.

תאריך:  20/06/2005   |   עודכן:  20/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת התרופות רוש
פרופ' צבי אפלמן
בדיקת FISH היא בדיקת כרומוזומים    למי מיועדת הבדיקה    כיצד היא מתבצעת    מה יתרונותיה
בי"ח שיבא תל השומר
ד"ר אוהד כהן
מד"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il