המונח הוא ראשי תיבות של Web-Log (יומן אישי על גבי רשת האינטרנט). הבלוג הראשון נכתב על ידי אמריקני בשנת 1997 והתופעה תפסה תאוצה בשנים האחרונות.
חברות אינטרנט גדולות בעולם, כמו יאהו ומיקרוסופט, השקיעו בשנתיים האחרונות מיליוני דולרים ברכישת אתרי בלוגים. הרעיון מאחורי הרכישות: הבלוגים מציעים סביבת אינטרנט "חמה" בניגוד לצריכה "קרה" של האינטרנט, שעיקרה חדשות.
אחד מאתרי הבלוגים המובילים בארה"ב הוא Blogger. אחד הבלוגים הפופולריים בישראל הוא ישראבלוג, שהוקם ב-2001. גם האתר "תפוז" מציע לגולשים פלטפורמה לכתיבת בלוג ללא תשלום.
בחברת המחקר העולמית איי.סי נילסן סבורים כי תופעת הבלוגים עדיין לא הגיעה לשיאה, והיא צפויה לצמוח בעתיד הקרוב, עד למצב שבו לא יהיה אדם שאין לו בלוג או שאינו מככב בבלוג של חבר.