X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות

לסטודנטים שלום רב,
ראש הממשלה פנה אלי הבוקר בבקשה להצטרף למפלגת "קדימה" כדי להיות מועמדה לתפקיד שר החינוך, אם וכאשר ירכיב את הממשלה לאחר הבחירות הקרובות. ההחלטה להיענות לבקשה באה לאחר לבטים לא פשוטים. קשה יהיה לי להיפרד, ולו זמנית, מהמוסד שהקמתי במאמצים אדירים, בשיתוף חברים יקרים, ואשר מילא את חיי בתחושת שליחות והגשמה.
אני מבקש להבהיר: אני לא עובר לפוליטיקה. לקחתי על עצמי למלא שליחות לאומית מוגדרת ומוגבלת בזמן. אני יוצא מהמרכז הבינתחומי ל"שירות לאומי" במטרה לקדם את מערכת החינוך, שיש לה משמעות גדולה לעתיד ישראל. אני מתכוון לחזור למרכז הבינתחומי עם סיום המשימה הזו שהוצעה לי היום.
המפץ הפוליטי שהתרחש עשוי אף לסלול את הדרך לקידום חוקה לישראל ולשינוי שיטת הממשל, ועימם שיפור המשילות, היציבות ועיגון ערכי היסוד של המדינה, למענם נלחמתי שנים רבות.
החלטתי זו נעשית ברוח הבינתחומי. זו הרוח שאותה אנו מנסים להקנות לסטודנטים ולבוגרים שלנו, שעיקרה הציווי לתרום לחברה ולמדינת ישראל. אין ספק כי מה שהוכחנו כאן בהצלחתו של המרכז הבינתחומי, עידוד הרוח היזמית, החופש והמוטיבציה ליצור ולקדם צעירים להצליח בחייהם, תוך אחריות לחברה, הוא דבר שניתן ליישם במערכת החינוך הכללית של מדינת ישראל. לא רק באקדמיה.
כל חיי הבוגרים הוקדשו למעשה להקניית ידע וחינוך. עתה, אני מקווה, תנתן לי ההזדמנות לעשות למען מאות אלפי תלמידות ותלמידים מכל שכבות העם ולהבטיח להם מערכת חינוך איכותית ומתקדמת שתאפשר להם הצלחה בחייהם ותרומה מעשית וערכית למדינה.
אני נענה היום לקריאה של ראש הממשלה להיות מועמדו לשר החינוך, ואם אכן יתקיימו הדברים כמתוכנן, אין ספק שיעמוד בפני אתגר לא פשוט..
אני לא הולך או נוטש. אני מתכוון להישאר בתפקידי כאן במרכז לפחות עד למועד הבחירות בסוף מרס. אם וכאשר יתממשו התוכניות של ראש הממשלה, ואמונה לשר בממשלה, אעביר את תפקידי כנשיא המרכז ואת המטלות והאחריות הכרוכה בו לידיים נאמנות וראויות, באופן מסודר ואחראי. המנהיגות האקדמית והמנהלית בבינתחומי הם בעלי איכויות גבוהות, ואני משוכנע שגם בהעדרי יפעל הבינתחומי באותה רמה ובאותה רוח כמו היום. בכל מקרה, אני מבטיח לשוב למרכז עם סיום המשימה.
שלכם בברכה חמה,
פרופ' אוריאל רייכמן
נ ש י א.

תאריך:  29/11/2005   |   עודכן:  29/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il