X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
המסמך נכתב לקראת דיון דחוף בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בנושא מצוקת האשפוז במחלקות טיפול נמרץ כללי בבתי החולים בישראל
▪  ▪  ▪

  למסמך המלא
טיפול נמרץ הוא טיפול שניתן לחולים שמצבם קשה ומורכב והם זקוקים להשגחה צמודה בכל שעות היממה. רוב המאושפזים במחלקות האלה זקוקים להנשמה מלאכותית. במחלקות טיפול נמרץ בבתי-החולים הכלליים יש ציוד רפואי משוכלל המיועד לטיפול בחולים קשים, והן מאוישות בצוות רפואי מקצועי המתמחה בטיפול נמרץ.
המחלקה לחקר שירותי רפואה במשרד הבריאות ערכה סקר חולים קשים במחלקות טיפול נמרץ בחמישה בתי-חולים בישראל, ותוצאותיו פורסמו בשנת 2004. מהסקר עולה כי מתוך 13,415 חולים, 736 (5.5%) חולים קשים נמצאו מתאימים לקריטריונים לאשפוז במחלקות טיפול נמרץ. מן החולים הקשים 27% אושפזו במחלקות טיפול נמרץ, 24% אושפזו ביחידות טיפול מיוחד (חדרי התאוששות, טיפול נמרץ לב ומיטות מתוגברות בבתי-החולים) ו-49% – במחלקות רגילות.
במחקר שהשווה את ההישרדות של חולים קשים שאושפזו במחלקות טיפול נמרץ להישרדות של חולים קשים שאושפזו במחלקות האחרות עלה כי בשלושת הימים הראשונים שלאחר ההידרדרות (היום שבו הידרדר מצבו של החולה והוא הוגדר כעומד בקריטריונים לאשפוז במחלקות טיפול נמרץ), שיעור ההישרדות של חולים במחלקות טיפול נמרץ היה גבוה הרבה יותר מזה של חולים קשים שאושפזו במחלקות אחרות. מהיום הרביעי להתדרדרות ועד ליום ה-30 לא נמצא הבדל בין המחלקות מבחינת הישרדות החולים. על סמך הממצאים האלה המליצו החוקרים שהמדינות יפעלו כדי שיחידות טיפול נמרץ במדינתן יהיו נגישות באופן מיידי לחולים קשים רבים ככל האפשר.
בשנים האחרונות בתי-החולים מלינים על מצוקת אשפוז חמורה במחלקות הכלליות בכלל ובמחלקות טיפול נמרץ כללי בפרט. במכתב ששלח יו"ר ארגון רופאי המדינה פרופ' אלישע ברטוב לשר הבריאות יעקב בן יזרי ב-16 בינואר 2007 הוא כותב: "...התמונה מציגה בעיה חמורה במיוחד במספר המונשמים המאושפזים במחלקות פנימיות ולא ביחידות טיפול נמרץ, המקום הנותן את התנאים הראויים לחולים אלה".
פרופ' ברטוב הציג במכתבו נתונים מכמה בתי-חולים ממשלתיים על שיעור החולים המונשמים שאינם מאושפזים ביחידות טיפול נמרץ. על-פי נתונים אלו, בינואר 2007 80%-55% מהחולים שהיה צריך לאשפזם במחלקות טיפול נמרץ לא היו מאושפזים במחלקות האלה. נוסף על כך, מנייר עמדה בנושא מערכת האשפוז בישראל שפרסמה ההסתדרות הרפואית בישראל בינואר 2007 עולה כי מספר המונשמים בבתי-החולים כיום הוא כ-840, וכ-500 מהם מאושפזים מחוץ למחלקות טיפול נמרץ כללי. נציין כי כבר בדוח מבקר המדינה שפורסם בשנת 1996 מצא המבקר כי משרד הבריאות לא קבע את מספר המיטות הדרוש ביחידות לטיפול נמרץ כללי על-פי הצרכים לטיפול הנמרץ.
במסמך זה אנו מבקשים להציג את מצוקת האשפוז במחלקות טיפול נמרץ כללי בישראל. במסמך יוצגו נתונים על מספר מיטות האשפוז במחלקות טיפול נמרץ כללי, יוצג המחסור במיטות אשפוז ובכוח האדם במחלקות האלה ויובא מידע על תעריפי האשפוז במחלקות טיפול נמרץ כללי. נוסף על כך נציג את הסיבות העיקריות למצב בתחום זה.
נציין כי בנתוני משרד הבריאות יש הבחנה בין טיפול נמרץ כללי, טיפול נמרץ כללי ביניים, טיפול נמרץ נשימתי וטיפול נמרץ לב. ואולם, ברוב בתי-החולים אין הבחנה בין טיפול נמרץ כללי, טיפול נמרץ כללי ביניים וטיפול נמרץ נשימתי, ועל כן במסמך זה טיפול נמרץ כללי כולל גם טיפול נמרץ כללי ביניים וטיפול נמרץ נשימתי, אלא אם כן צוין אחרת. טיפול נמרץ לב אינו חלק מטיפול נמרץ כללי ולכן לא נדון בו במסמך זה.

תאריך:  03/09/2007   |   עודכן:  03/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל וורגן
המסמך נכתב לקראת דיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בנושא המחסור בפסיכולוגים בעיר שדרות
עמי צדיק, כלכלן
המסמך סוקר שיטות לסיוע למשקי-בית שהכנסתם נמוכה בתשלום חשבונות חשמל בארצות-הברית, בבריטניה ובאיטליה, לקראת דיון בוועדת הכלכלה בהצעות חוק בדבר תעריפי חשמל מופחתים. כמו כן, מובאים בו תאור מצב משק החשמל בישראל ושל תשלומים דיפרנציאליים בתחומים אחרים בארץ
גלעד נתן
סקירת המידע בנושא גביית דמי תיווך לא חוקיים על גיוס והשמת עובדים זרים
עו"ד ליאור בן-דוד
סקירה זו בוחנת במבט משווה את ההסדרים הקיימים במדינות שונות בנוגע למעמדו של היועץ המשפטי לממשלה, סמכויותיו לייעץ לממשלה ולייצגה בבתי המשפט ומעורבותו בהליכי התביעה הפלילית. הסקירה מוגשת לחה”כ בנימין אלון, על-רקע הצעת חוק שהוגשה על-ידו, אשר מטרתה להפריד בין התביעה הכללית לבין הייעוץ המשפטי לממשלה
עמי צדיק, יונתן ארליך
מסמך זה נכתב בעבור ועדת החקירה הפרלמנטרית לעניין עמלות הבנקים לקראת דיונה בנושא רמת הריכוזיות והתחרותיות בשוק הבנקאות. במסמך יתוארו הגישות העיקריות לאומדן התחרותיות במערכת בנקאית ותוצג רמת התחרותיות בישראל; יפורטו המגמות האחרונות אשר השפיעו על רמת התחרותיות ולבסוף יידונו הסיבות לרמת התחרותיות הנמוכה המאפיינת את הבנקאות הישראלית וההשלכות של מצב זה על המשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il