באוקטובר 2006 קיבל המתלונן מהמשרד שתי הודעות תשלום קנס מינהלי בגין עברות הנוגעות להעסקת עובדים זרים. סמוך לאחר קבלתן שלח המתלונן למשרד מכתב ובו שתי בקשות להישפט על העברות, ובינואר 2007 הודיע לו המשרד כי בקשתו התקבלה, והיא תועבר לטיפולו של תובע לשם הכנת כתב אישום.
למרות הודעת המשרד, קיבל המתלונן במרס 2008 מהמרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות שבהנהלת בתי המשפט (להלן - המרכז או המרכז לגביית קנסות) הודעה שחשבון הבנק שלו עוקל בגין אי-תשלום אחד הקנסות. המתלונן פנה למשרד והבהיר שלא היה מקום לעיקול, מאחר שכבר בנובמבר 2006 הודיע שהוא מבקש להישפט על העברות.
המתלונן ביקש את עזרת הנציבות, לאחר ששתי פניות ששלח למשרד לא נענו, ולאחר שהמרכז לגביית קנסות שלח אליו התראה על נקיטת הליכי עיקול מיטלטלין בגין הקנס שלא שולם.
בתיק שנפתח במרכז לגביית קנסות בגין אי-תשלום הקנס האמור לא נמצאה בקשה להישפט. הנציבות ביקשה אפוא מהמשרד שיבדוק אם שתי הבקשות ששלח המתלונן תויקו בתיק הקנס השני. ואכן, המשרד הודיע לנציבות כי בשל תקלה תויקו שתי הבקשות להישפט בתיק אחד, ועקב כך המשיך המשרד בטעות לנקוט הליכים לגביית הקנס האמור ומסר את גבייתו לטיפול המרכז.
המשרד הודיע לנציבות כי לאחר שהתגלתה התקלה נשלחה למרכז הודעה בנושא, והתיק יועבר לתובע להכנת כתב אישום, כפי שביקש המתלונן.
דא עקא, תלאותיו של המתלונן לא הסתיימו; שכן כחודש לאחר שנמסרה הודעת המשרד האמורה, הודיע המתלונן לנציבות שהעיקול על חשבון הבנק שלו טרם בוטל.
בירור נוסף העלה כי המשרד אומנם פנה למרכז בעניינו של המתלונן, אך במקום לבקש לבטל את הליכי העיקול ביקש רק לעכבם. עקב כך המרכז אומנם לא ביצע כל פעולת גבייה נוספת, אך גם לא ביטל את הפעולות שכבר נקט, בכללן עיקול חשבון הבנק.
המרכז הדגיש לפני הנציבות שבאפשרותו לבטל את העיקול רק אם יבקש המשרד לסגור את התיק; לאחר שהנציבות פנתה למשרד בעניין, הוא פעל מיד לסגירת התיק ולביטול העיקול.
בירור התלונה העלה כי לפחות חלק מפניות המתלונן התקבלו במשרד, אולם הן לא טופלו משום שעובדי המשרד סברו שהבקשות לביטול העיקול הן בקשות להישפט שהוגשו לאחר שעבר המועד הקבוע בחוק להגשתן, אשר בשל עומס פניות יש עדיפות נמוכה לטיפול בהן.
הנציבות העירה למשרד על שרשרת התקלות בטיפול בבקשות המתלונן: תיוק שגוי של הבקשות, הודעה למרכז על עיכוב הליכים במקום על ביטולם ואי-טיפול בבקשות המתלונן לביטול העיקול.