X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
- משטרת ישראל
▪  ▪  ▪

החוק קובע כי שוטר שעוצר אדם צריך להביאו ללא דיחוי אל תחנת המשטרה. לפי פקודות המשטרה, על השוטר להביא את העצור לפני הקצין הממונה בתחנה ללא דיחוי, אך הוא רשאי לעשות כן בשלב מאוחר יותר, בתוך שלוש שעות ממועד הבאתו לתחנה, אם יש הכרח לבצע בירור בעניינו של העצור או לחקרו, לצורך קבלת מידע שיסייע לקצין הממונה להחליט אם יש לשחררו מהמעצר אם לאו.
אם החליט הקצין הממונה לעצור את החשוד, עליו להודיע לו, בין היתר, על דבר המעצר, על זכותו להיפגש עם עורך דין ועל זכותו שתימסר הודעה על המעצר לאדם הקרוב לו ולעורך דין.
בעת שנהג המתלונן ברכבו חסם את דרכו שוטר וטען כי הוא נהג תוך סיכון חיי אדם וברח משוטר, ועל כן הוא נעצר ונלקח לתחנת משטרה. הוא שהה בתחנה כשלוש שעות, ולאחר שנחקר הובא לפני קצין ושוחרר בערבות. המתלונן קבל על כי במהלך שהותו בתחנה הוא ביקש להודיע על מקום הימצאו לאשתו, שהמתינה לו כל אותה העת, אך השוטרים סירבו לבקשתו בטענה שהוא אינו זכאי לכך כל עוד הוא נחקר ולפני שהובא לפני הקצין הממונה.
המשטרה טענה כי כל עוד לא הובא אדם לפני הקצין הממונה, אין חובה לאפשר לו להודיע לאדם קרוב על דבר המעצר ולעתים מתעורר החשש שהודעה בשלב זה עשויה לשבש את הליכי החקירה. המשטרה הבהירה כי ככלל יש להביא עצור לפני הקצין הממונהבתחנה ללא דיחוי או לפחות בתוך שעה ממועד הבאתו לתחנה, אך מאחר שבנסיבות מסוימות אפשר לעכב עד לשלוש שעות את הבאתו של אדם לפני הקצין הממונה, גם חובת מסירת ההודעה לבן המשפחה עשויה להידחות לפרק זמן זה.
הבירור העלה כי כפי שטען המתלונן לא אפשרו לו ליצור קשר עם משפחתו במשך כשלוש שעות, וכי גם המשטרה לא מסרה למשפחה הודעה על מקום הימצאו. ואולם המשטרה לא הביאה לפני הנציבות כל נימוק ענייני לכך שהמתלונן הובא לפני הקצין הממונה רק כשלוש שעות לאחר שהובא לתחנה, ונוכח העבֵרות שיוחסו לו קבעה הנציבות שלא נראה כי היה בסיס לחשש כי הודעה למשפחה תגרום לשיבוש החקירה.
עוד קבעה הנציבות כי על-פי החוק ופקודות המשטרה יש להביא עצורים אל הקצין הממונה בתחנה ללא דיחוי, וכי רק במקרים חריגים אפשר להביאם לפני הקצין הממונה בעיכוב של עד שלוש שעות.
הנציבות העירה למשטרה כי אף שעל-פי החוק החובה להודיע לאדם הקרוב לחשוד על מעצר בתחנת משטרה חלה רק אם הקצין הממונה מחליט לעצור את החשוד, יש להיעתר לבקשת החשוד להודיע למשפחתו על דבר המעצר (אם בעצמו ואם באמצעות שוטר) עוד קודם הבאתו לפני הקצין הממונה, אלא אם כן בנסיבות המקרה יש הצדקה לסרב לבקשה. נוסף על כך, אם לדעת המשטרה יש מניעה למסור הודעה למשפחה, יש לדאוג שהחשוד ייחקר בהקדם האפשרי ויובא לפני הקצין הממונה ללא דיחוי.
המשטרה הודיעה לנציבות שהיא הביאה לידיעת המפקדים הנוגעים בדבר במשטרה את הערות הנציבות כדי שהם ינחו את השוטרים בהתאם להן.

תלונה 367549, דוח שנתי 35
תאריך:  21/06/2009   |   עודכן:  21/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il