X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מקורות
רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה במזרחי טפחות, קובע כי ירידת תעריפי חברת החשמל מאמצע החודש יביאו להפחתת שיעור העלייה במדד המחירים לצרכן ב-2010 בעד 0.5% ההפחתה תורגש במיוחד במדד פברואר ומרס
▪  ▪  ▪
ירידת מחיר החשמל תפחית משמעותית מעליית המדד [צילום: פלאש 90]

אתמול (ב') עדכנה רשות החשמל את מערך התעריפים החדש של חברת החשמל, כך שהתעריף למשק הבית הוקטן ב 10% ואילו התעריף למגזר העסקי ולמגזר הציבורי הופחת ב 16%.
לפי ההערכות, צעד זה, שתוקפו יהיה מה-15 בפברואר, יפחית את שיעור העלייה במדד המחירים לצרכן ב 2010 בעד 0.5%. הדבר יורגש היטב במדדי פברואר ומרס. במצב דברים זה, נראה כי מדדי פברואר ומרץ ירדו יחדיו ב 0.1% - 0.4% ואילו מדדי ינואר-מרס ירדו ב 0.4% - 0.7%. הפתעות כלפי מטה בסעיף הדיור, כגון זו שהייתה במדד דצמבר, אם תהיינה, תבאנה למדדים נמוכים עוד יותר.
השלכות מוקדמות:
במצב דברים זה, הריבית תישאר על-כנה בחודשים הבאים ואפשר שתהיינה לכך השלכות שליליות על האג"ח הצמודות למדד, שמועדי פדיונן קרובים יחסית. אולם, ההשלכות הללו תהיינה מופחתות, שכן קצב האינפלציה הנגזר מהן נמוך גם כך מ 2%.
מנגד, מבחינת האג"ח הלא צמודות, בדגש על סדרות שמועדי פדיונן קרובים, מדובר בחדשות טובות. אפשר שהדבר ישליך לטובה גם על מכרז המק"מ הגדול, בסך 10 מיליארד ש"ח, שינפיק היום בנק ישראל.
נזכיר, כי עוד לפני הצעד שהוכרז, נקטנו קו לפיו העלאות הריבית הבאות תהיינה איטיות ונמוכות למדי. הפחתת התעריפים, בצוותא עם בלימה מסתמנת בעליות במחירי הדיור, לפי מדדים ואינדיקציות שונות שהתפרסמו לאחרונה (הנושא זכה להתייחסות בולטת אך אתמול בדוח האינפלציה של בנק ישראל) תומכות באג"ח הלא צמודות לאורך העקום.
לגבי האג"ח הלא צמודות הרחוקות יותר, הן תיהנינה בנוסף מירידה בכמות ההנפקות, לנוכח הערכות שהגירעון למימון יהיה נמוך לפחות בכ 8 מיליארד ש"ח מהמתוכנן. לאג"ח הללו תסייע, להערכתנו, גם איתנות שתימשך באג"ח האמריקניות והצטמצמות בפרמיית הסיכון המיוחסת לאג"ח הישראליות בחו"ל.
אג"ח חברות לא צמודות עשויות אף הן לצאת נשכרות, משום שהמהלך מיטיב עם המגזר העסקי ומפחית את הוצאות התפעול שלו.
אג"ח ממשלתיות בריבית משתנה תגבנה לירידה הנוספת בסיכוי להעלאות ריבית נוספות, בשל ההכרזה.
לגבי השקל, מדובר בצעד שישפיע בכיוון פיחות, בשל העלאות הריבית המופחתות שנגזרות ממנו. אולם, על השקל משפיעים במקביל גורמים כבדי משקל אחרים, כגון שינויים בשקל בעולם ותנועות ההון, שכיוונן לאחרונה לתוך המשק.
השלכות מאוחרות:
הפחתת העלויות תגדיל את ההכנסה הפנויה של משקי הבית, ולהערכתנו, לנוכח הריביות הנמוכות במשק, תתועל בחלקה הלא קטן להוצאות לצריכה פרטית, דבר העשוי להיטיב עם חברות העוסקות במסחר ושירותים במשק.
כמו-כן, בשלב שני, בהתאם למידת הגידול בהוצאות, אפשר שההשפעה הראשונית כלפי מטה על קצב האינפלציה תקוזז

תאריך:  02/02/2010   |   עודכן:  02/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי ורמוס
מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס, מגיב לחשדות שהועלו נגד החברה    "החשדות הינם ביחס לכספי הנוסטרו של החברה והם אינם נוגעים לכספי הלקוחות והעמיתים בקופות הגמל בקרנות הנאמנות ובתיקים המנוהלים בפסגות"
הראל פיננסים
כלל פיננסים מפרסמת סקירה מאקרו כלכלית חודשית חדשה המכילה חמישה פרקים: על המשק הישראלי, על שוק ההון על תחום האינפלציה והמדיניות המוניטרית, על הכלכלה העולמית ופרק מיוחד- על פוטנציאל הצמיחה של ישראל בשנים הבאות
פרופ' רפי מלניק
מדדי הרצליה 2009 לחוסן לאומי - הממד האזרחי    סיכום ממצאים, פברואר 2010    "בשלב זה, אנחנו יכולים לקבוע שבמימד הכלכלי, מדינת ישראל במגמת יציאה גוברת והולכת מהמשבר וקיימות הערכות מבוססות לחידוש תהליך הצמיחה"
לימור גרובר
פוטאש דיווחה היום על תוצאות נמוכות מהצפי במגזר    פוטאש אישרה כי היא זו שרכשה את כל מניות כיל שנמכרו ע"י החברה לישראל    ההמלצה על כי"ל: תשואת שוק עם מחיר יעד של 50.5 ש"ח (מחיר נוכחי: 48.5 ש"ח)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il