X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
ביום 5.1.04 אישרה הכנסת בקריאה שלישית את חוק העלאת גיל הפרישה לגיל 64 לנשים ו-67 לגברים
▪  ▪  ▪

ביום 5.1.04 אישרה הכנסת בקריאה שלישית את חוק העלאת גיל הפרישה לגיל 64 לנשים ו-67 לגברים. באוצר מציינים כי גם בהסכם שנחתם עם ההסתדרות גיל הפרישה עומד על 64 לנשים ו-67 לגברים.
להלן עיקרי סיכום הדברים שנחתם בין שר האוצר ליו"ר ההסתדרות ביום 5.1.04, בנושא תוכנית ההצלה לקרנות הפנסיה:
סעיף 1 - תשלום תוספת לפנסיה (הפתק הצהוב)
במסגרת סעיף זה הוסדר תשלום תוספת לפנסיה לפנסיונרים שפרשו בין התאריכים 20/3/1996 ועד 30/9/2003 מקרנות שחלה עליהן שיטת הממוצעים עד ליום 30/9/03. גובה התוספת יקבע בהתאם לנוסחת המקדמות שנקבעה בסיכום הדברים מיום 31/1/2001.
בנוסף, הובהר בסיכום הדברים כי ההסתדרות לא תעלה דרישה נוספת בעתיד לתשלום התוספת לפנסיה לפנסיונרים עתידיים.
סעיף 2 - שינויים בחוק הפיקוח בפרק הדן בתוכנית ההצלה לקרנות הפנסיה
שר האוצר יביא לאישור הממשלה הצעה לתיקון חוק הפיקוח על עסקי הביטוח, התשמ"א-1981, בנושאים הבאים:
- מגבלת העלייה בשכר הריאלי - תקרת הגידול בשכר הריאלי בגובה 2% תחל מאוקטובר 2003 במקום ממרץ 1996.
- דמי ניהול מתשלומי הקרן לפנסיונרים - דמי הניהול שמשלמים הפנסיונרים יגיעו לשיעור של 1.75% בשנת 2007 ואילך (2004 - 1/3%, 2005 - 1%, 2006 - 1.5%) במקום 2% כפי שקבוע כיום.
- עליה בגובה דמי הגמולים - תוספת התשלומים של העמיתים והמעבידים לקרנות תהיה זהה כך שעובד ישלם תוספת של 1.5% והמעביד תוספת של 1.5% (במקום 2% עובד ו-1% מעביד).
התוספת תתבצע במדורג כך שבשנים 2004 עד 2006 יתווסף 1/3% ובשנת 2007 יתווסף 1/2% (במקום תוספת של 2/3% עובד ו-1/3% מעביד בכל שנה עד שנת 2006).
סעיף 3 - דחיית גיל הפרישה
גיל הפרישה לגבר ולאישה ידחה כדלקמן:
- גיל הפרישה לגבר - גיל הפרישה לגבר יהיה 67 ויעלה בהדרגה בקצב של 4 חודשים לכל שנה (בשנת 2004 - גיל 65 ו-4 חודשים, בשנת 2005 גיל 65 ו-8 חודשים, בשנת 2006 גיל 66 וכן הלאה עד לשנת 2009) כפי שתוכנן מלכתחילה.
- גיל הפרישה לאישה - גיל הפרישה לאישה ידחה לגיל 64 (במקום גיל 67) ויעלה בקצב של 4 חודשים לכל שנה עד לשנת 2009 בו יגיע גיל הפרישה לאישה ל-62.
משנת 2009 ועד שנת 2011 יישאר גיל הפרישה לנשים 62 ואח"כ ימשיך לעלות בהדרגה עד לגיל 64. (בשנת 2012 גיל 62 ו-4 חודשים, בשנת 2013 גיל 62 ו-8 חודשים וכך הלאה עד לשנת 2017).
לנוחיותכם מצ"ב נספח א' המפרט את גילאי הפרישה לפי תאריך הלידה.
סעיף 4 - עיגון בהסכם קיבוצי
ההסתדרות מודיעה כי תפעל לעיגון דחיית גיל הפרישה ואת הגדלת דמי הגמולים בהסכם קיבוצי.
סעיף 5 - תוספת לסיוע הממשלתי
הסדרת לסיוע הממשלתי הנובע מהשינויים.
סעיף 6 - תקנון אחיד
במסגרת סיכום הדברים הוכנסו מספר תיקונים לתקנון האחיד של קרנות הפנסיה הותיקות שמונה להן מנהל מיוחד, שהעיקרי שבהם הנו הצמדת הפנסיות למדד בכל פעם שהמדד עולה בשיעור של 4.25% (במקום 5%) או אחת לשנתיים, המוקדם שביניהם.
מצורף ההסכם המלא: סיכום דברים מיום 5.1.2004
להלן יפורטו ההסכמות שהושגו בין שר האוצר לבין יו"ר ההסתדרות הכללית החדשה (להלן: "ההסתדרות") בעקבות ההידברות ביניהם:
1.
1.1 - פנסיונר הנמנה על קבוצת הפנסיונרים, כהגדרתה בסיכום הדברים בין שר האוצר לבין יו"ר ההסתדרות מיום 31.1.2001 ("סיכום הדברים מיום 31.1.2001"), שקיבל תשלום חודשי על חשבון התוספת, כמפורט בסעיף 3 לסיכום הדברים מיום 31.1.2001 (להלן: "התוספת"), עבור חודש ספטמבר 2003 (להלן: "פנסיונר"), יוסיף לקבל מהממשלה, באמצעות קרן הפנסיה בה היה מבוטח, תוספת כאמור, בגובה הסכום שהשתלם לו עבור חודש ספטמבר 2003, החל מחודש אוקטובר 2003 ואילך.
1.2 - האמור בסעיף-קטן 1.1 לעיל יחול גם על כל אלה:
1.2.1 - מי שקיבל קצבת נכות מקרן הפנסיה וקיבל תשלום חודשי על-חשבון התוספת עבור חודש ספטמבר 2003, וכל עוד הוא מקבל את הקצבה האמורה.
1.2.2 - מי שקיבל קצבת נכות מלאה מקרן הפנסיה ברציפות ועד למועד בו הגיע לגיל קצבת זקנה, ואשר קיבל תשלום חודשי על-חשבון התוספת עבור חודש ספטמבר 2003, יוסיף לקבל תוספת כאמור גם לקצבת הזקנה.
1.2.3 - מי שקיבל קצבת שאירים מקרן הפנסיה וקיבל תשלום חודשי על-חשבון התוספת עבור חודש ספטמבר 2003.
1.2.4 - שאיריו של פנסיונר שקיבל תשלום חודשי על חשבון התוספת עבור חודש ספטמבר 2003, ושאיריו של מי שקיבל קצבת נכות מקרן הפנסיה כאמור בסעיף 1.2.1 לעיל.
1.3 - פנסיונר אשר היה מבוטח באחת מקרנות הפנסיה הותיקות שעליהן חלה שיטת ממוצע היחסים של השכר (להלן: "קרנות הפנסיה") והנמנה על הפורשים לגמלאות מקרנות הפנסיה כאמור בתקופה שבין יום 1.1.2001 ועד יום 30.9.2003 בלבד (להלן: "תקופת תחילת הזכאות לקצבה"), יהיה זכאי לתוספת לקצבה שתחושב לפי נוסחת התשלום המפורטת בנספח 1 לסיכום הדברים, החל מהחודש בו יתוקן חוק הפיקוח על עסקי הביטוח, התשמ"א-1981 (להלן: "חוק הפיקוח"), כאמור בסעיף 2.5 להלן.
1.4 - האמור בסעיף קטן 1.3 לעיל יחול גם על כל אלה:
1.4.1 - מי שקיבל קצבת נכות מקרן הפנסיה בתקופת תחילת הזכאות לקצבה, וכל עוד הוא מקבל את הקצבה האמורה.
1.4.2 - מי שקיבל קצבת נכות מלאה מקרן הפנסיה בתקופת תחילת הזכאות לקצבה ברציפות ועד למועד בו הגיע לגיל קצבת זקנה, יוסיף לקבל תוספת כאמור גם לקצבת הזקנה.
1.4.3 - מי שקיבל קצבת שאירים מקרן הפנסיה בתקופת תחילת הזכאות לקצבה.
1.4.4 - שאיריו של פנסיונר שקיבל תוספת לקצבה כאמור בסעיף 1.3 לעיל, ושאיריו של מי שקיבל קצבת נכות מקרן הפנסיה כאמור בסעיף 1.4.1 לעיל.
1.5 - התוספת האמורה בסעיפים 1.1 עד 1.4 לעיל תשולם במלואה על-ידי הממשלה באמצעות קרנות הפנסיה ויחולו עליה סעיף 5 (שעניינו דמי ניהול) וסעיף 67 לתקנון האחיד (שעניינו עדכון קצבאות), כפי שיהיו מעת לעת.
למען הסר ספק, יובהר בזאת כי התוספת הנ"ל אינה מהווה חלק מהקצבה.
1.6 - סעיף זה ייכנס לתוקף לאחר תיקון חוק הפיקוח על עסקי הביטוח, התשמ"א-1981 (להלן: "חוק הפיקוח"), כאמור בסעיף 2.5 להלן.
1.7 - יובהר בזאת, כי מי שנמנה על קבוצת הפעילים כהגדרתה בסעיף 2.3 לסיכום הדברים מיום 31.1.2001, ויפרוש לגמלאות מקרן הפנסיה לאחר יום 1.10.2003 לא יהיה זכאי לתוספת כאמור בסעיף 1.3 לעיל.
2. שר האוצר יביא לאישור הממשלה, תוך 30 ימים מיום חתימת סיכום דברים זה, הצעה לתיקון חוק הפיקוח בעניינים הבאים:
2.1 - בסעיף 78ט(ב)(3) לחוק הפיקוח, לעניין תקרת העלייה הריאלית בשכר הקובע לקצבה, במקום "מרס 1996" יבוא "אוקטובר 2003".
2.2 - סעיף 78ט(ב)(6) לחוק הפיקוח, שעניינו דמי ניהול, יתוקן כך שהקרן תנכה דמי ניהול בשיעורים כדלהלן:
2.2.1 בשנת 2004 - %1/3;
2.2.2 בשנת 2005 - 1%;
2.2.3 בשנת 2006 - 1.5%;
2.2.4 משנת 2007 ואילך - 1.75%.
2.3 - סעיף 78יא(1) לחוק הפיקוח, שעניינו תשלומי העמית השכיר לקרן, יתוקן כך שלתשלומי העמית השכיר יווספו השיעורים כדלהלן:
2.3.1 בשנת 2004 1/3 נקודת האחוז;
2.3.2 בשנת 2005 1/3 נקודת אחוז;
2.3.3 בשנת 2006 1/3 נקודת האחוז;
2.3.4 בשנת 2007 1/2 נקודת האחוז.
כך שמשנת 2007 ואילך יהיה שיעור ההפרשה גבוה ב- 1.5 נקודות האחוז מהשיעור כפי שהיה במועד הקובע כהגדרתו בסעיף האמור.
2.4 - סעיף 78יא(2) לחוק הפיקוח, שעניינו הפרשות המעביד לקרן, יתוקן כך שתשלומי המעביד יווספו השיעורים כדלהלן:
2.4.2 - בשנת 2004 1/3 נקודת האחוז;
2.4.2 - בשנת 2005 1/3 נקודת האחוז;
2.4.3 - בשנת 2006 1/3 נקודת האחוז;
2.4.4 - בשנת 2007 1/2 נקודת האחוז.
כך שמשנת 2007 ואילך יהיה שיעור ההפרשה גבוה ב- 1.5 נקודות האחוז מהשיעור כפי שהיה במועד הקובע כהגדרתו בסעיף האמור.
2.5 - סעיף 78יד(ד) לחוק הפיקוח - ככל שיווסף לחוק הפיקוח באמצעות הצעת חוק גיל פרישה, התשס"ד-2003 - ישונה כך שיעלה בקנה אחד עם האמור בסעיפים 1.1 עד 1.4 לעיל.
2.6 - תחילתו של התיקון האמור בסעיף 2.1 לעיל הוא יום 1.10.2003. תחילתם של התיקונים המפורטים בסעיפים 2.2, 2.3 ו- 2.4 לעיל ביום תיקון חוק הפיקוח.
3.
3.1 - לאור העובדה שבימים הקרובים צפויה לעבור בקריאה שניה ושלישית בכנסת הצעת חוק גיל פרישה, התשס"ד-2003 (להלן: "הצעת החוק"), אשר במסגרתה יועלה גיל הפרישה, כהגדרתו בהצעת החוק, לגברים לגיל 67 ולנשים לגיל 64, כמפורט בהצעת החוק, ומבלי שהדבר יהווה הסכמה מצד ההסתדרות לשינוי גיל הפרישה כאמור בהצעת החוק, יתוקן סעיף 78 ט(ב)(8) לחוק הפיקוח, כך שיימחקו המילים "מחציתו על-ידי שינוי זכויות של עמיתים ומחציתו" והנוסח בתיקון יהא הנוסח המוצע כדלקמן:
"הועלה גיל הפרישה לפי כל דין, יועלה גיל הזכאות לקצבת זקנה בהתאמה; כל עוד לא הועלה גיל הפרישה לגיל 67 לגבר ולאישה, יכוסה ההפרש כולו על ידי הגדלת הסיוע הממשלתי מעבר לסכום הנקוב בפסקה (1) של סעיף 78יד(א), כאמור בפסקה (2) של אותו סעיף; לענין פסקה זו, "ההפרש" - ההפרש שבין התחייבויות הקרן כפי שיהיו אם יועלה גיל הפרישה לגיל 67 לגבר ולאישה, לבין התחייבויות הקרן כשגיל הפרישה לגבר 67 ולאישה 64".
תיקון בהתאם ייכלל בהצעה לתיקון חוק הפיקוח, בנוסף לתיקונים המפורטים בסעיף 2 לעיל.
3.2 - תוקם ועדה, שחברים בה המפקח על הביטוח ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שתפקידה יהיה להחליט בהסכמה עד ליום 30.6.2009, כי הקדמת יציאה לקצבת זקנה לאישה בקרנות הפנסיה הותיקות מגיל 64 לגיל 62, לא תלווה בהפחתת סכום הקצבה כאמור בסעיף 13 לתקנון האחיד, אלא באמצעות הגדלת תשלומיהם של המבוטחים והפנסיונרים בקרנות הפנסיה.
3.3 - תוקם ועדה נוספת, שחברים בה הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שתפקידה יהיה להחליט בהסכמה עד ליום 30.6.2009, על מקורות מימון שיידרשו, ככל שיידרשו, לכיסוי העלות הנובעת מהשהיית העלאת גיל הפרישה מגיל 62 לאישה, כאמור בהצעת החוק. לא התקבלה החלטה כאמור בסעיף קטן זה - הסכום בגין העלות האמורה יווסף לסיוע הממשלתי.
4. ההסתדרות הודיעה כי תפעל לחתימה על הסכם קיבוצי, אחד או יותר, בו יוסדרו, בין היתר, הנושא של העלאת שיעור דמי גמולים לקרנות הפנסיה, והנושא של גיל פרישה מעבודה.
5. העלות הכוללת בגין סעיף 2 לעיל ובגין השינויים בתקנון האחיד כאמור בסעיף 6 להלן, מסתכמת ב- 5,300,000,000 ₪. הסכום האמור יתווסף לסיוע הממשלתי כאמור בסעיף 78יד(א)(1) לחוק הפיקוח. תיקון בהתאם ייכלל בהצעה לתיקון חוק הפיקוח, כאמור בסעיף 2 לעיל.
6. המפקח על הביטוח הודיע, שיתקן את התקנון האחיד, כך שיוכנסו בו השינויים המתחייבים שיוכנסו בחוק הפיקוח בהתאם לסיכום הדברים וכמפורט במכתבו מיום 5.1.2004 למר שלמה שני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. המכתב מצורף בזאת כנספח לסיכום דברים זה.
7.
7.1 - הסיוע הממשלתי כאמור בסעיף 78יד לחוק הפיקוח ובתוספת הסכום כאמור בסעיף 5 לעיל (ובכפוף לתיקון סעיף 78יד(א)(1) לחוק הפיקוח), יועבר בשיעורים, בהתאם ללוח סילוקין שיוכן על-ידי המפקח על הביטוח על-דעת הממונה על אגף התקציבים, על יסוד הערכות האקטוארים של קרנות הפנסיה שחל בהן התקנון האחיד, לעניין התחייבויות הקרנות, כפי שיתוקן בהתאם להסכמות בסיכום דברים זה.
7.2 - לוח הסילוקין יגדיר את חלוקת הסיוע הממשלתי לכל אחת מקרנות הפנסיה הותיקות מדי שנה בשנה, והוא יוכן עד ליום 31.8.2005, על-יסוד הערכות האקטוארים הנ"ל של קרנות הפנסיה הותיקות ליום 31.12.2004. עותק ממנו יימסר להסתדרות ויצורף לסיכום דברים זה.
8. כל האמור בסיכום דברים זה ייכנס לתוקף עם תיקון חוק הפיקוח והתקנון האחיד בהתאם לאמור בסיכום הדברים.
9. מבלי לגרוע מתוקפו של סיכום דברים זה, מוסכם כי לגבי שינויים עתידיים שייעשו במסגרת של הליכי חקיקה בנושאים הקשורים לסיכום דברים זה, יבואו הצדדים בדברים וינסו להגיע להסכמות בדרך של הידברות. לא הגיעו הצדדים להסכמות, יהא רשאי כל צד לנקוט בכל אמצעי העומד לרשותו.
10. כל הנספחים מהווים חלק בלתי נפרד מסיכום דברים זה.

תאריך:  08/01/2004   |   עודכן:  08/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירות הביטחון הכללי
אריאל שרון
אלוף (מיל.) איתן בן אליהו
ביום שלישי, 16.11.03 בשעה 14:30, יתקיים מושב מיוחד של כנס הרצליה על כיוונים לתפישת הביטחון ולבניית הכוח. בראש המושב יעמוד ד"ר יובל שטייניץ, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, וישתתפו בו גם סנאטור ג'ון קייל, פיט אולדרידג', לשעבר סגן שר ההגנה בארה"ב, גנרל ג'וזף ראלסטון, לשעבר מפקד נאט"ו והאדמירל דניס בלייר, לשעבר מפקד פיקוד הפסיפיק, ארה"ב. במושב תוצג עבודת הצוות, שסיכומיה מופיעים כאן
יוסי ביילין, יאסר עבד רבו
יוזמת ג'נבה - מודל להסכם קבע ישראלי-פלשתיני
12 אוקטובר, 2003
אליקים רובינשטיין
סיכום והחלטה - תיק מח"ש 2403/02 פרשת האזנות הסתר ביאחב"ל - ניצב משה מזרחי

כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il