X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מקורות
כלכלני מיטב קובעים כי למרות ההתאוששות בשווקים הפיננסים, עדיין קיימת אי-וודאות סביב ההמשכיות של התאוששות הכלכלה הריאלית אומרים כי התנאים הטובים בשוק ההון ייטיבו עם חברות הביטוח
▪  ▪  ▪
זליגת השיפור לכלכלה הריאלית עוד לא מתבטאת לגמרי [צילום: פלאש 90]

למרות ההתאוששות המרשימה בשווקים הפיננסים בשנה החולפת, עדיין קיימת אי-וודאות סביב ההמשכיות של התאוששות הכלכלה הריאלית. במקביל רוב מודלי התמחור מצביעים על תמחור מלא של המניות ולפיכך, התכנסות סביב משקולות הבנצ'מרק במניות נראה לנו תהליך טבעי. במסגרת זו יש עדיין מספר דגשים באסטרטגיית ההשקעות שלנו הראויים לציון.
  • סלקטיביים לגבי יצואנים, מעדיפים בעיקר חברות מקומיות – הכלכלה הישראלית חזקה יחסית לעומת מדינות רבות בעולם וסביר להניח שהשקל יתחזק כפי שבנק ישראל צופה. לפיכך אנו מעדיפים חברות הנשענות על הכלכלה המקומית. ובכל זאת, בשוק ההיי-טק הישראלי קיימות חברות שכדאי לבחון נקודתית על-רקע התפתחות בשווקי היעד (איתוראן) או על-רקע תמחור נמוך (גילת לוויינים).
  • פוקוס על דיבידנדים - בעידן של צמיחה גלובאלית איטית יותר, משקיעים עשויים ליחס משקל רב להשקעות מניבות. דוגמאות טובות לכך הן חברות התקשורת בישראל. אנחנו ממשיכים להיות חיוביים לגבי בזק (אפשר גם דרך סמייל) וחושבים שפרטנר עדיפה על סלקום בתחום הסלולר.
  • צריכה פרטית – משקי הבית בישראל אינם ממונפים והחדירה של מוצרי האשראי (כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים) צוברת תאוצה. במקביל תחום המשכנתאות ממשיך להתרחב עקב ביקוש ער לנדל"ן ויחיסי מינוף (LTV) גבוהים יותר מבעבר. האשראי הצרכני מהווה את המגרש הביתי של הבנקים, שאינם חשופים לתחרות משמעותית מחברות הביטוח והגופים המוסדיים בתחום. אנחנו חיוביים מאד על סקטור הבנקים עם העדפה ללאומי ולמזרחי.
  • השקעות קבועות במשק - הממשלה מנסה לעודד "מיני-בום" בהשקעות קבועות בעיקר בתחום המגורים. אלקטרה היא דוגמה לחברה אשר צפויה להנות ממהלך זה.
  • לקנות מה שאין - לאור ההתאוששות בשווקים הפיננסים אנו מצפים לראות, אחרי כמה שנים של בצורת, התעוררות בשוק הראשוני. ישנן מספר חברות איכותיות שעשויות להגיע לשוק בשנה הקרובה דוגמת עזריאלי וקרדן נדל"ן (נדל"ן), אלקטרה מוצרי צריכה ותנובה (שניהם עם פוקוס על הצרכן) ונמל אילת (תשתיות).
כמובן, כלכלה מקומית חזקה (הנשענת על צריכה פרטית מוגברת וחגיגה בענף הבנייה) יחד עם סביבת ריבית שעדיין נחשבת למרחיבה, עשויה לספק עדנה לשוק ההון (ההנפקות הראשוניות בדרך וחברות הגז רותחים). התנאים הטובים בשוק ההון ייטיבו עם חברות הביטוח וכבר כעת ישנם מספר גופים המתעניינים ברכישת פעילות ביטוח. אנחנו חיובים על הסקטור עם דגש על הראל ומנורה.

תאריך:  09/02/2010   |   עודכן:  09/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל שראל
בסקירה השבועית מעריכים בהראל פיננסים כי אם מגמת השיפור בהכנסות המדינה ממיסים תימשך בחודשים הקרובים, הגירעון התקציבי ב-2010 עשוי להיות נמוך בהרבה מהתכנון בתקציב המדינה
טליה לויברג
טליה לויברג מפסגות אומרת כי בעקבות מפגש פסגות עם הנהלת שטראוס, עולה כי השורה התחתונה אינה משתנה וקיים פוטנציאל לשיפור בכל אחת מזרועות פעילות החברה    הדירוג: נותר בתשואת שוק    מחיר יעד: 56.1 ש"ח - המשקף דיסקאונט של 8%
לימור גרובר
לימור גרובר מספגות קובעת כי עסקת הענק של קנטופקס עם החברה הסינית סינופרט היא אינדיקטור נוסף המצביע על הנתק בין יצרניות האשלג ועל עלייה ברמת התחרותיות בשוק    מחיר היעד לכיל: 50.5 ש"ח - המשקף דיסקאונט של 8% כיום
יוסי אפרתי
בסקירה המאקרו כלכלית לחודש ינואר קובע יוסי אפרתי, מנהל מחלקת השקעות ב"הכשרה ביטוח", כי השקל ימשיך להתחזק מול הדולר ויגיע אף לרמה של 3.60 שקלים לדולר    ציין כי "הנתונים אומנם טובים אך השווקים ימשיכו לרדת בטווח הקצר לאחר שהגיעו לרמות השיא"
בנק ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il