פריגו הודיעה על רכישת חברת PBM, היצרנית הגדולה ביותר בעולם לייצור פורמולות לתינוקות לתחום ה-Store Brand. החברה מוכרת בארה"ב, בקנדה, במקסיקו ובסין. פריגו תשלם על החברה 808 מיליון דולר. העסקה תוסיף לשורת המכירות 300 מיליון דולר בשנה הראשונה שלאחר השלמת העסקה ועם תוספת מינימלית של 0.1$ לרווח למניה (GAAP). אקרטיביות מהשנה הראשונה.
העסקה צפויה להיות מושלמת ברבעון הרביעי (פיסקלי) 2010 - כלומר בעוד שני רבעונים.
המשמעות: מדובר בעסקה מאוד גדולה לפריגו - שתיקח את החברה צעד אחד משמעותי קדימה, ויוסיף מנוע צמיחה נוסף לחברה.
פריגו מאוד חזקה בתחום ה- StoreBrand, עם נתח שוק של 75% בארה"ב.
העסקה הזו מגדילה את את סל המוצרים שהיא מציעה - למעשה פריגו נכנסת לקטגוריה חדשה, שגם מחייבת מומחיות, שמירה על איכות גבוהה מאוד ושליטה על שרשרת האספקה -> מומחיות שאותה יש לפריגו.
הקטגוריה הזו צומחת נמוך יותר ממוצרי OTC אחרים שאותם משווקת פריגו, לפיכך הגידול בהכנסות צפוי לבוא מגידול בסל המוצרים שפריגו מציע ללקוח.
המכירות של PBM לשווקים הבינלאומיים נותנת לפריגו הזדמנות נוספת לצמוח גם בשווקים אלו. לפריגו יש נוכחות בשוק במקסיקו, אולם טרם הרחיבו את המכירות שם. בקנדה ובסין אין לפריגו נוכחות משמעותית, וכאן יש פוטנציאל נוסף.
מתוך 300 מיליון דולר מכירות, 20% מהם יהיו מחוץ לארה"ב.
מימון: 175 מיליון דולר במזומן ביד + 300 מיליון דולר הלוואות (הסכמים קיימים שיש לפריגו) + מימון נוסף. החברה קיבלה הלוואת גישור של 350 מיליון דולר.
מס: העסקה צפויה ליצור לפריגו נכס מס שיביא לחסכון בתשלומי מס שיפרס על פני 15 השנים הקרובות, שנאמד ב-150 מיליון דולר (ערך נוכחי).
שורה תחתונה לפריגו: כל הכבוד. פריגו עוברת שלב אבולוציוני, ומחברת תרופות גנריות פריגו רוכשת רגל נוספת שמתמחה בתחום שהוא דומה במאפייניו לזה של חברת תרופות. כאן יבואו לידי ביטוי המומחיות של פריגו בשמירה על איכות גבוהה ושליטה על שרשרת הערך. בהמשך אנו מניחים כי הפריסה הגיאוגרפית של PBM יתן לפריגו פוטנציאל צמיחה נוסף.