X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
בית ההשקעות פסגות קובע כי טבע ממשיכה להציג תזרים חזק אך מזכיר כי מניית החברה סבלה ממגמת ירידה משמעותית בשבועות האחרונים על-רקע מספר חדשות שליליות ממשיך להעניק למניה המלצת "תשואת יתר" וקובע לה מחיר יעד של 68 דולר - כ-13% מעל מחיר השוק
▪  ▪  ▪
מנכ"ל טבע, שלמה ינאי [צילום: יח"צ]

למסמך המלא
הבוקר פרסמה טבע את תוצאות הרבעון הראשון של 2010. למרות זאת ולמרות שברבעון ההשוואה כבר אוחדו תוצאות Barr, רשמה טבע צמיחה של 16% בהכנסות. צמיחת ההכנסות הייתה נמוכה מצמיחה של 18.4% שהוערכה על ידינו ונבעה בעיקר מצמיחה נמוכה מהחזוי בפעילות הגנרית באירופה, עקב המיתון הכלכלי, השפעה נמוכה מהחזוי של מטבעות מחוץ לאירופה וארה"ב ומכירות משאפים נמוכות מהצפי.
מנגד, הקופקסון ממשיך לשבור שיאים עם מכירות של 796 מ' ד', מעל השיא הקודם (776 מ' ד') שנרשם ברבעון השלישי של 2009. הרווחיות הגולמית עמדה על 58.4%, בדומה לרבעון המקביל ולעומת 58.6% ברבעון הקודם וע"פ הערכותינו. בין הסיבות: מכירות משאפים נמוכות והסטגנציה באירופה. הוצאות מו"פ, הנהלה וכלליות נמוכות מהצפי תרמו לרווחיות תפעולית של 27.4% לעומת צפי לרווחיות של 27.1%. הוצאות מימון נמוכות מהחזוי סייעו להצגת רווח נקי של 830 מ' ד' ורווח למניה של 0.91$ לעומת צפי ל 822 מ' ורווח למניה של 0.9$.
טבע ממשיכה להציג תזרים חזק. ע"פ חישובינו התזרים התפעולי החופשי עמד על 839 מ' ד', כ-100 מ' ד' מעל הערכותינו המוקדמות. הסיבה המרכזית היא הון חוזר תפעולי נמוך. טבע מוכיחה יכולת מצויינת בניהול ההון החוזר ואנו מעריכים כי מגמה זו תימשך.
בראייה קדימה, הפעילות באירופה תמשיך להיות מושפעת מהמיתון אם כי רכישת רציופארם תחזק משמעותית את הדומיננטיות של טבע באזור ותאפשר את האצת הצמיחה החל מ 2011. הקצב ימשיך להיות תלוי במידת ההתאוששות הכלכלית.
מניית טבע סבלה ממגמת ירידה די משמעותית בשבועות האחרונים על-רקע מספר חדשות שליליות: הראשונה, החלטת מושבעים נגד החברה במשפט הבוחן את תקפות הפטנט המגן על הפרוטוניקס וחשיפה אפשרית של טבע לתשלום נזקים (לאור העובדה כי טבע מבוטחת הנזק אינו צפוי לעלות על כמה מאות מ' דולרים). השנייה, מכתב האזהרה ששלח ה- FDA בסוף 2009 בדבר תקלות בייצור במפעל החברה בקליפורניה. בהקשר זה נציין כי המפעל בקליפורניה תורם 1-2% מהכנסות טבע ונראה כי התפתחות זו שולית מכדי להשפיע על תדמיתה של טבע.
חדשות אלה הביאו את מניית טבע לרמה של 58.7$ (לפני התיקון אמש), מה שהוביל לפתיחת דיסקאונט של כמעט 15% לעומת מחיר היעד שלנו. להערכתנו לקפיצת המדרגה הצפויה בעקבות רכישת רציופארם והאטרקטיביות של הרכישה משקל גבוה יותר מאשר לאירועים השליליים.
להערכתנו בשלב זה החברה לא תעדכן את התחזיות ל-2010 העומדות על הכנסות של 16 מיליארד ד' ורווח למניה של 4.4-4.6$.

תאריך:  04/05/2010   |   עודכן:  04/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
[י"ח באייר תש"ע, 02.05.2010]
גילה אברהם
הנהלת רשות המיסים מפרסמת הרשות פעמיים בשנה את החלטות ועדות הכופר הן במס הכנסה והן במכס ומע"מ    מחצית ראשונה - שנת 2009
יקירה אזיאל
מחלקת המחקר בבנק הפועלים מציינת כי הרשת הציגה גידול נאה במכירות וברווחיות הגולמית, חרף החרפת התחרות בענף
המזון    עם זאת, עלייה ברמת ההוצאות התפעוליות והמימון העיבו על הרווחיות הנקייה המתוקנת, שרשמה ירידה
רון אייכל
איגרת החוב של יוון לשנתיים נסחרת בתשואה לפדיון של 15.3%, פער של 14.5% מהאג"ח הגרמנית המקבילה    בית ההשקעות מיטב מציין כי הגרמנים לא רוצים, ובצדק, לשתף פעולה עם מדינה שלא תבצע מהלכים קשים לחיזוק הכלכלה    לכן, עדיין קיימת אי ודאות לגבי החילוץ.
ד"ר מיכאל שראל
בסקירה השבועית של הראל אומר ד"ר מיכאל שראל כי "קצב העלאת הריבית במשק ע"י הנגיד איטי מדי, מכיוון שהוא משקף גם את רצון בנק ישראל למנוע לחצים להתחזקות השקל ולא רק את המחויבות שלו לעמידה ביעד האינפלציה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il