X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות

מחליטים:
1. לתקן את החוק לעידוד השקעות הון, תשי"ט-1959 (להלן - "החוק"), בהתאם לעקרונות המפורטים להלן:
א. ייקבעו הקריטריונים המזכים בהטבות המס במסלול החלופי בחוק, כך שהחל מ- 30.06.04, המסלול החלופי, יטופל באופן בלעדי ע"י מס הכנסה (לרבות היענות למתן מידע מקדים ומחייב לעניין הזכאות להטבות) כך שלא יהיה צורך באישור מראש של מס הכנסה וכן באישור של מנהלת מרכז ההשקעות בתמ"ת ("מסלול-ירוק").
מתן הטבות במסלול החלופי, לא יוגבל במגבלת תקציב כלשהי.
ב. שר התמ"ת בהתייעצות עם שר האוצר, יוסמך לקבוע תקנות לעניין קביעת הזכאות להטבות במסגרת המסלול החלופי וכן יוסמך בהתייעצות עם שר האוצר לערוך שינויים בתקנות אלו והכל בהתאם להוראות חוק זה.
ג. לקבוע בחוק, בנוסף למסלולי הסיוע הקיימים, מסלול סיוע מיוחד להשקעות באזורי עדיפות לאומית א' ("מסלול-אירלנד"). הסיוע יהיה לתקופה של 10 שנים ויכלול הטבות מס כמפורט להלן:
1) שיעור מס החברות במהלך תקופת הטבות המס יהיה 10% ולא יותנה באי משיכת דיבידנד.
2) שיעור מס הדיבידנד למשקיעים מקומיים יהיה 15% ולמשקיעי חוץ יהיה 15% או שיעור מס דיבידנד במקום מושבם, הנמוך מביניהם.
ד. לקבוע בחוק, בנוסף למסלול הסיוע הקיימים, מסלול סיוע מיוחד להשקעות אסטרטגיות של חברות רב לאומיות בישראל. השקעה אסטרטגית שתהיה זכאית להטבות של מסלול הסיוע המיוחד הינה השקעה שתעמוד בכל התנאים המפורטים להלן:
1) השקעות הון של למעלה מ- 1 מיליארד ש"ח.
2) מחזור מכירות שנתי של חברת האם (הרב לאומית) של למעלה מ- 25 מיליארד ש"ח.
3) ההשקעה הינה מצפון לקו רוחב 260 או מדרום לקו רוחב 070 או בתחום השיפוט המוניציפאלי של כרמיאל או עכו או ערד.
(הסכומים המפורטים לעיל יוצמדו לשע"ח של השקל מול הדולר).
ה. הסיוע להשקעות אסטרטגיות (כהגדרתן לעיל) יהיה לתקופה של 10 שנים ויכלול הטבות מס כמפורט להלן:
1) שיעור מס החברות במהלך תקופת הטבות המס יהיה 0% ולא יותנה באי משיכת דיבידנד.
2) שיעור מס הדיבידנד למשקיעים מקומיים יהיה 15% ולמשקיעי חוץ יהיה 0% או שיעור המס במדינת מושבם, הגבוה מבין השניים.
ו. במקרה של השקעה במפעל בבעלות חברה עתירת השקעת חוץ כהגדרתה בסעיף 53(ח) לחוק, תוקנה לשרים הסמכות להאריך את תקופת ההטבות במסלול החלופי, במסלול אירלנד ומסלול ההשקעות אסטרטגיות, לתקופה של עד 15 שנים.
ז. זכאות למענקים או הטבות מס מכוח החוק, בגין הקמתו או הרחבתו של מפעל או של חלק ממנו, תותנה בכך שהמפעל משווק את מוצריו לשוק המקומי ולשווקים בין לאומים, תורם לעצמאות הכלכלית של המשק הישראלי, ושסך הכנסותיו במט"ח משיווק מוצריו לשווקים בינלאומיים אינו נמוך משיעור של 25% מסך הכנסותיו ממכירת מוצריו.
ח. השרים יוסמכו לקבוע בתקנות אמות מידה למתן שירות למשקיעים הפונים לנציבות מס הכנסה.
ט. תוקף החוק יוארך עד ליום 31 בדצמבר 2007, המסלול החלופי, לרבות מסלול אירלנד ומסלול השקעות אסטרטגיות, וההוראות הקשורות בהם, לא יוגבלו בזמן.
2. במקביל לגיבוש ואישור הצעת החוק, ע"י ועדת השרים לענייני חקיקה, במתכונת המתחייבת מהעקרונות המפורטים לעיל, יגובשו ע"י משרד התמ"ת ומשרד האוצר כלים לעידוד תעסוקה.
הפעלת הכלים שיגובשו תתבצע במסגרת התקציב הקיים להפעלת תוכנית מכרזי העסקה ומענקי ההשקעות מתוקף החוק לעידוד השקעות הון.
3. לאחר אישור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית, יוגדל בסיס תקציב ההרשאה להתחייב במסלול מענקי עידוד השקעות הון ב- 50 מלש"ח בשנת 2004, 75 מלש"ח נוספים בשנת 2005 ו- 25 מלש"ח נוספים בשנת 2006.
4. פרטי הרפורמה הנוגעים לעידוד השקעות הון בענף התיירות, יסוכמו בין מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל משרד התיירות ויובאו לאישור ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה, עד ליום 22.04.04.
אפ לא הגיעו המשרדים להסכמות, יובאו המחלוקות להכרעת שר האוצר ושר התיירות.
דברי הסבר:
במטרה לייעל את מתכונת הפעלת חוק עידוד השקעות הון, תוך מיקוד התמיכה המוענקת מכוח החוק, בהשקעות התורמות לצמיחת התוצר, פישוט ההליכים הכרוכים באישור השקעות ובמטרה ליצור מדיניות אחידה ויציבה, מוצע לתקן את חוק עידוד השקעות הון בהתאם לעקרונות המפורטים להלן:
1. מיקוד התמיכה הממשלתית, הן מענקי השקעה והן הטבות מס, בהשקעות בתחומים מוטי צמיחה וברי תחרות במשק גלובלי.
2 . הוספת שני מסלולי הטבות מס בפריפריה - מסלול "אירלנד" ומסלול השקעות אסטרטגיות, אשר יתווספו אל המסלול החלופי הקיים היום בחוק.
3 . יצירת "מסלול ירוק" למימוש הטבות המס הקבועות בחוק, תוך ביטול הצורך באישור מראש של מינהלת מרכז השקעות.
פירוט השינויים המוצעים:
1. התמקדות בהשקעות מוטות צמיחה
בהתאם להצעת החוק, זכאות להטבות בגין השקעות הון, תותנה בשיווק של לפחות 25% מתוצרת המפעל בגינו מבוקשות ההטבות בשווקים בינלאומיים. הוספת תנאי זה תבטיח כי התמיכה הממשלתית תינתן אך ורק למפעלים התורמים לצמיחת התוצר, ברי תחרות במשק גלובלי ותורמים לעצמאותה הכלכלית של מדינת ישראל.
2. הוספת מסלולי הטבות מס בפריפריה
א. "מסלול אירלנד" - קביעת מס חברות בשיעור 10% למשך 10 שנים וזאת ללא תלות בשיעור משקיעי החוץ וללא התניית ההטבה באי משיכת הדיבידנד על ידי הבעלים. בנוסף, מס הדיבידנד יעמוד על 15% או השיעור הקיים במדינת התושבות, הנמוך מבין השניים.
הטמעת מסלול זה תגביר את השקיפות בכל האמור בהטבות המס לו זכאים המשקיעים, זאת בניגוד למסלול החלופי הקיים, במסגרתו שיעור הטבות המס הן תוצאה מורכבת של תחשיבי הרכב הבעלות והחלטות החברה בדבר חלוקת דיבידנד.
ב. מסלול השקעות אסטרטגיות - עבור השקעות ענק בפריפריה המרוחקת, יקבע פטור ממס חברות למשך 10שנים ופטור אפקטיבי ממס דיבידנד. משמעות הדבר היא כי חברה אשר תהא זכאית להטבות במסלול זה, לא תחויב כלל במס בגין פעילותה הייצורית ומשיכת הרווחים בגינה. המסלול המוצע מהווה את מרב התמיכה אותה מסוגלת המדינה להעמיד ומהווה תמיכה ייחודית מסוגה בעולם המערבי.
3. ייעול מתכונת הפעלת המסלול החלופי
כיום מפעלים המעוניינים בקבלת הטבות מס בהתאם לתנאים המפורטים בסעיף 51 לחוק, נדרשים לפנות תחילה אל מנהלת מרכז השקעות שבמשרד התמ"ס, על מנת שזו תאשר את עצם הבקשה כמו גם את תנאי האישור. מטבע הדברים, על מנת לממש את ההטבות שהוענקו על ידי המנהלת נדרש היזם לחיכוך עם גורם ממשלתי נוסף, מס הכנסה.
על מנת לפשט את מתכונת הפעלת המסלול החלופי ובכך להפחית את החיכוך בין היזמים לבין משרדי הממשלה מוצע לבטל את הצורך לקבלת אישור למעמד של מפעל מאושר במסלול החלופי ("המסלול ירוק").
יישום סעיף זה בהצעת ההחלטה יאפשר פישוט כללי ההפעלה של מסלול זה, תוך מעבר מכללים המקנים שיקול דעת רחב, לכללים אוניברסאליים, המבטיחים שקיפות ופישוט ההליכים.
כמו כן, משרד התמ"ת והאוצר יגבשו כלים לעידוד התעסוקה.

תאריך:  04/04/2004   |   עודכן:  04/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il