X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם התעשיה האווירית
▪  ▪  ▪

פרויקט "סקיימאסטר" (SkyMaster) של מפעל מל"מ בתעשיה האווירית (תע"א) זכה בפרס המערכת הנבחרת לשנת 2006 בקטיגורית שיפור הבטיחות בתעופה, בכנס הבינלאומי למערכות שליטה ובקרה אווירית ATC 2006, שהתקיים בפברואר 2006 במסטריכט, הולנד. הטקס נערך בשיתוף עם "ג'יינס" (Jane's), המגזין היוקרתי לענייני תעופה וביטחון, ובחסות חברת בואינג.
המערכת, המשלבת נתוני טיסה של מטוסים צבאיים במערכות בקרה אווירית אזרחיות, מציעה פתרון לבעיית בטיחות טיסה. הבעיה נובעת מסמיכות טיסתם של מטוסים צבאיים לנתיבי הטיסה של מטוסים אזרחיים, דבר העלול להוביל לאסון. מערכת ה- SkyMaster משלבת מרכיבים ממערכת "אהוד" של מפעל מל"מ, המשמשת לתחקור (debriefing) ואימון של קרבות אוויר במטוסים צבאיים הנמצאים בשימוש חילות אוויר רבים במדינות נאט"ו באירופה.
מערכת SkyMaster המפותחת בשיתוף עם החברות Diehl ,Astronautics ו- Eurocontrol, ביצעה בנובמבר 2005 הדגמה מוצלחת בבסיס של חיל האוויר הגרמני, בו הוצג שילוב נתוני הניווט ממטוסי הקרב (נושאי פודי "אהוד") בעמדת השליטה והבקרה (שו"ב) של פקח הטיסה. כתוצאה מכך, הושג שיפור רב ביכולות הפיקוח על הבטיחות בטיסה.
יונה לוי, ראש פרויקט "סקיימאסטר" במל"מ, התייחס לפוטנציאל השיווקי של המערכת החדשה: "עתה, כשהמערכת זכתה בהכרה של רשויות התעופה האירופאיות, ניתן להתקינה בשדות תעופה רבים באירופה, שבקרבתם טסים מטוסים צבאיים אשר בהם הותקנו מערכות 'אהוד' לתחקור ואימון אווירי. מגדלי הפיקוח יוכלו לקלוט את נתוני מיקום המטוסים הצבאיים ולהעבירם לגורמי הבקרה האווירית. בנוסף לכך, בשנה הבאה צפוי להיכנס לתוקף תקן אירופי חדש, שיחייב את כל המטוסים הטסים באירופה, אזרחיים וצבאיים, לשאת מערכת זיהוי מיקום (MOD-S / ADS-B). אימוץ מערכת ה-SkyMaster כעזר זיהויי מיקום המאושר ע"י שלטונות התעופה באירופה יעודד חילות אוויר נוספים להצטייד במערכות 'אהוד'".
מערכת "אהוד" של מפעל מל"מ בתעשיה האווירית נחשבת למערכת אימון ותחקור קרבות אוויר המתקדמת ביותר בעולם. המערכת מאפשרת לקבוצות גדולות של טייסים להתאמן במשימות אוויר-אוויר, אוויר-קרקע ולוחמה אלקטרונית (EW) ולתחקר את המשימה במהלך האימון ואחריו, בצורה יעילה ואפקטיבית.
מערכת "אהוד" כבר נבחרה לשימוש ע"י חילות האוויר של ישראל, גרמניה, צרפת, איטליה, נורווגיה, טורקיה, שוויץ, תאילנד, בלגיה, פורטוגל, הולנד, ביה"ס לטיסה של נאט"ו וחיל האוויר המלכותי של אנגליה. המערכת מהווה סטנדרט לאימוני ACMI של מרבית מדינות נאט"ו.
מפעל מל"מ של התעשיה האווירית מייצר את מערכת נשק "חץ", מערכת ההגנה בפני טילים בליסטיים המבצעית היחידה בעולם. המפעל מעסיק כ- 1,000 עובדים, מחציתם מהנדסים ומדענים.

תאריך:  08/05/2006   |   עודכן:  08/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il