X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם לאומי קארד
▪  ▪  ▪

"החלת השימוש בכרטיס החכם בארץ ופריסת התשתית התומכת בו צפויים לצמצם נזקי הונאות בכרטיסי אשראי בישראל ביותר מ- 50% ", כך אמר היום אריה היילוייל, מנכ"ל לאומי קארד, בכנס בנושא "הכרטיס החכם" אשר ערכה החברה, בהשתתפות נציגי ויזה העולמית.
לאומי קארד תחל בהנפקת כרטיסים חכמים כבר במהלך חודש יולי הקרוב ותהיה הראשונה מבין חברות האשראי בישראל לעשות כן.
לדברי אריה היילוייל, עד סוף שנת 2006 צפויה החברה להנפיק כרטיסים חכמים לכ- 100 אלף מלקוחותיה, בעיקר כאלו שמרבים לנסוע לחו"ל, שם השימוש בכרטיס חכם הוא שכיח. עד סוף שנת 2007 צפויה החברה להנפיק את הכרטיסים החכמים לפחות למחצית מלקוחותיה. לחברה 1.25 מיליון לקוחות. הסבת הכרטיסים היא ללא תשלום עבור הלקוחות.
מטרת הכנס היא להציג לקהילה העסקית בישראל את המהפכה שחולל הכרטיס בארצות בו הוטמע, הפוטנציאל הטמון בו והשלכותיו על הלקוח ועל בית העסק, וכן להציע דרכים לניהול סיכוני האשראי בעידן הכרטיס החכם ודרכים להטמעת הכרטיס בבתי עסק וברשתות.
כרטיס חכם הוא כרטיס פלסטיק, אשר הוטבע בו שבב אלקטרוני. השבב האלקטרוני הוא מעבד (processor) המאפשר לבצע פעולות עיבוד של נתונים. הכרטיס הוא בעל אותם מאפייני גודל כמו כרטיס האשראי המוכר.
השבב המוטבע בכרטיס כולל נתונים הייחודים לו וכן מותקנות תוכנות אבטחה המגנות עליו מפני העתקה וזיוף. הכרטיס החכם מאפשר הקלדה של קוד סודי אישי בזמן ביצוע עסקה במקום חתימה על שובר. ניתן לשלוח שדרים לכרטיס וניתן ליישם באמצעותו עוד אפליקציות מעבר לאפליקציית התשלום.
הונאות באשראי נודדות למדינות ללא כרטיס חכם
"נזקי הונאות האשראי", מציין היילוייל, "נודדים בין המדינות בעקבות הכניסה לשימוש של כרטיס האשראי החכם. הגנבים פשוט עוברים לבצע ההונאה היכן שהם יכולים".
מנתוני חברת G.L.E. Carte G Bancaire, עולה כי החל משנת 1988, השנה בה החלו להשתמש בכרטיס החכם בצרפת ועד לשנת 1995, בה הושלם המעבר לכרטיסים חכמים נרשמה ירידה בכמות ההונאות בכרטיסי אשראי מ- 0.17% ממחזור העסקות לכדי 0.02% מהמחזור. מנגד, על-פי נתוני APAC (הגוף הבריטי של איגוד הבנקים), החל משנת 1995 החלה להירשם בבריטניה עליה הדרגתית בכמות ההונאות מסך של 83 מיליוני ליש"ט ועד ל- 504 מיליוני ליש"ט בשנת 2004.
בעקבות התחלת השימוש של כרטיסים חכמים בבריטניה, בשנת 2003, ועם הגברת השימוש בהם, נרשמה בשנת 2005 ירידה של 13% בהיקף ההונאות בכרטיסי אשראי לכדי סך של 439 מיליוני ליש"ט. ירידה של 25% נרשמה בהיקף ההונאות באמצעות זיוף כרטיסים, ירידה של 22% נרשמה בהיקף ההונאות באמצעות גניבת או איבוד כרטיסים ולמעשה העלייה היחידה בהיקף ההונאות נעשתה באמצעות עסקות אשר אינן מצריכות שימוש בכרטיס, כגון עסקות באמצעות טלפון, דואר ואינטרנט. (נתונים מאגודת אמצעי התשלום בבריטניה, APACS)
"הכרטיס החכם מקשה על מעשי ההונאה והגנבים נאלצים לתור אחר מקומות בהם עדיין לא החלו להשתמש בו או באמצעות מערכות אשר אינן תומכות בו. כך ראינו את הנזקים נודדים מצרפת לבריטניה, ממלזיה לתאילנד, וכך ראינו לא מזמן חבורה של נוכלים, אשר ביצעו פעולות הונאה בכספומטים בישראל תוך שימוש בכרטיסים צרפתיים, תוך שהם מתבססים על כך שהמערכות בישראל עדיין לא תומכות את הטכנולוגיה החדשה" אומר היילוייל.

תאריך:  07/06/2006   |   עודכן:  07/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il