בנק הפועלים ו"קשת" ישתפו פעולה לקריאה למאבק בתופעת האלימות בקרב בני נוער באמצעות התוכנית "כוכב נולד 4", זאת במסגרת פעילות ארוכת טווח שיוזם בנק הפועלים המתגייס לקידום פעילות נגד אלימות בקרב בני נוער.
הבנק החליט כי אחד השלבים הראשונים בפרויקט יעשה באמצעות התוכנית "כוכב נולד 4" זאת לאור השפעתה וחשיפתה העצומה בקרב בני הנוער, וכן מתוך הכרה כי ככל שמתקדמים שלבי התחרות, מייצרת התוכנית מעורבות גבוהה והזדהות של בני הנוער עם המתמודדים המהווים מודל לחיקוי והערצה.
בחזון ובתפיסה העסקית של בנק הפועלים שמור מקום מרכזי לאמונה, כי לכל גוף עסקי ישנה מחויבות ערכית ומוסרית לתרום לקהילה שבתוכה הוא פועל וממנה הוא נבנה. כבנק המוביל בישראל, שסיסמתו היא "להיות ראשון זה מחייב", בחר הבנק השנה להוביל פרויקט מרכזי שמטרתו לסייע למאבק בתופעת האלימות בקרב בני נוער. בבנק מאמינים כי בעזרת טיפול ממוקד, ניתן להביא לשינוי חיובי אמיתי.
הבנק יתמוך וישתתף בפעילות נרחבת בקרב בני-הנוער, במגוון של תחומים. לדוגמה: פעילות הסברה והדרכה במקומות בילוי; שילוב מתנדבים מעובדי הבנק בפעילות המשטרתית באזורי הבילוי; הפעלת ניידות עם אנשי מקצוע ועובדי הבנק במגמה לאתר בני נוער הנמצאים במצוקה וסיכון ולהפנותם לתמיכה מקצועית; הפעלת מרכזי גישור בין בני נוער נפגעים ופוגעים; שיקום בני נוער מעורבים בפלילים ועוד. הפעילויות הללו יבוצעו בשיתוף-פעולה ובתיאום עם המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, משרד החינוך, מרכז השלטון המקומי וראשי רשויות מקומיות, וכן עם תחנות הרדיו האזוריות המרכזיות בכל רחבי המדינה.
"קשת" שמחה על פניית הבנק ועל שיתוף הפעולה באמצעות "כוכב נולד" שיאפשר לה לקחת חלק במאבק חשוב זה וכן מודה לבנק הפועלים על שראו בתוכנית חיבור טבעי ומתבקש. דרכו יכולים בני הנוער וצעירים לשמש שליחים אמיתיים להגשמת המטרה.
במסגרת שיתוף הפעולה:
· כוכבי העונה יבצעו ויצולמו קליפ לשיר שייכתב במיוחד לנושא ושמילותיו יעבירו מסר כנגד אלימות.
· מתמודדי העונה "ירדו" לשטח ויצטרפו לסיורים במועדונים בהם תתקיים פעילות כנגד אלימות.
· במהלך העונה תצא לדרך תחרות "כוכב נולד במאבק באלימות" - מדובר ב"תחרות" ייחודית שתקרא לצופים לשלוח רעיונות וסיפורים אישיים כיצד הם בעצמם נלחמים באלימות. מבין שולחי הסיפורים המלמדים ומרגשים ביותר - יזכה המנצח להתארח באולפן בשידור חי.
· את הפעילות ברחבי הארץ תלווה הסיסמה "אין מצב לאלימות". הלוגו שעוצב ב"אדלר עיצוב מותג" מציג דמות גראפיטי "היפ-הופית" קצבית שמפנה יד ורגל בתנועת "עצור - אין כניסה" כלפי האלימות. השפה החזותית בצבעי אדום שחור מדברת בשפת הנוער בגובה העיניים, ומטרתה לרתום לפעילות ולא להטיף.
· עוד במסגרת הפעילות, יפיק הבנק שרשרת-דיסקית מעוצבת שתשא את סיסמת הקמפיין ותחולק באזורי בילוי לצעירים. את השרשרת יענדו, בין היתר, משתתפי כוכב נולד וצוות התוכנית.