X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בית אקשטיין
▪  ▪  ▪

משרדי הרווחה והבריאות פנו אתמול (יום א') ל"בית אקשטיין", ארגון המספק שירותי חינוך, דיור ותעסוקה לאנשים עם צרכים מיוחדים, בבקשה לסייע בידם לספק מענה לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, המתגוררות בצפון הארץ. מדובר באלפי ילדים ומבוגרים, הסובלים מבעיות של פיגור שכלי, אוטיזם, תסמונת אספרגר, בעלי הפרעות רגשיות, ופגועי נפש. מדובר באוכלוסיה המתגוררת בבית ושוהה במסגרות יום טיפוליות, או שוהה בדיור מוגן בקהילה.
לאור פניית משרדי הממשלה החליט "בית אקשטיין" לפתוח את כל המסגרות הטיפוליות שלו במרכז הארץ לטובת האוכלוסיות מהצפון. ילדי הצפון יוכלו להשתלב בקייטנות יום שמפעיל הארגון לילדים עם הפרעות רגשיות, עם תסמונת אספרגר, עם פיגור או אוטיזם וכן בקייטנה לילדים עם ליקויי למידה. מבוגרים יוכלו להשתלב במסגרות היום לפגועי נפש או ליקויי הסתגלות, במרכזי התעסוקה הרב תחומיים למבוגרים עם תסמונת אספגר ובמרכז למבוגרים עם אוטיזם.
כמו כן פותח "בית אקשטיין" את מסגרות הדיור שלו לקליטת תושבי הצפון עם צרכים מיוחדים במרכזים לילדים ומבוגרים עם פיגור שכלי ברמלה, פרדס חנה, בנימינה וחדרה; מרכז לילדים עם אוטיזם בהרצליה; מרכזים למבוגרים פגועי נפש ואוכלוסיות שיקום בזכרון-יעקב, חדרה, תל אביב, הרצליה, רמלה ובת-ים וכן במרכז למבוגרים עם אוטיזם או תסמונת אספרגר בתל אביב.
לדברי מומחי "בית אקשטיין", מצב המתח והחרדה השורר בצפון עלול לגרום לנזק נפשי כבד לפגועי הנפש, עד כדי צורך באשפוז פסיכיאטרי. "פגועי נפש זקוקים לסביבה מרגיעה, מאוזנת ולא מאיימת", אומרים ב"בית אקשטיין". "מצב המתח והחרדה השורר בצפון מעלה ומציף אצל פגועי הנפש את המחלה, הקיימת אצלם ממילא, ועלולה לערער את כל שיווי המשקל הנפשי שלהם, עד כדי צורך באשפוז".
לגבי האוכלוסיה הסובלת מפיגור שכלי, אוטיזם או תסמונת אספרגר, טועני מומחי "בית אקשטיין", כי מצב הלחימה בצפון, מערער להם את כל סדר היום וכתוצאה מכך הם עלולים להגיע להידרדרות ורגרסיה, עד כדי כך שהם עלולים להיקלע למצבים מאוד קשים עבורם. "לסובלים מפיגור שכלי, מכל צורה שהיא, אין את היכולת לשמור ולהגן על עצמם, מבחינת ההבנה. לכן הם צריכים לעיתים לשהות במרחבים ואינם יכולים להיות לאורך זמן במקלטים. אנו שומעים על מקרים של בעלי פיגור שכלי שבעת אזעקה בורחים החוצה מהמקלטים, ולא מבינים מה קורה סביבם", אומרים ב"בית אקשטיין", "יחד עם השינוי שנעשה בחייהם, שלא מובן להם ופוגע באיזון הנפשי שלהם".
לפיכך, הפתרון עבור אותה אוכלוסיה היא מסגרות טיפוליות ותומכות, במרכז הארץ, עד גמר הלחימה בצפון והחזרה לשגרת החיים הרגילה. בעקבות פניית משרדי הממשלה לסיוע העמיד "בית אקשטיין" את המסגרות הקיימות שלו לטובת תושבי הצפון. "בית אקשטיין" יקבל את האוכלוסיה הזאת אליו, באופן מיידי, וללא תשלום.
לצורך כך הקים "בית אקשטיין" מוקד טלפוני, שנועד לשבץ את האוכלוסיה המבוגרת והצעירה עם צרכים מיוחדים במרכז הארץ, בטלפון: 04-6380788. קו זה אינו קו סיוע נפשי ונועד לשיבוץ תושבי הצפון עם צרכים מיוחדים (פיגור, אוטיזם, הפרעות נפשיות ופגועי נפש) במרכז הארץ.

תאריך:  25/07/2006   |   עודכן:  25/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il