חברת "גניר", יצרנית מיצים סחוטים ונקטרים במותג "פרימור" (בבעלות הקיבוצים גת ובית ניר 80% ושטראוס-עלית 20%), פיתחה לראשונה בשוק המיצים הסחוטים - מיץ "תפוז - בחמיצות מעודנת", ללא תוספת סוכר, ובמרקם קטיפתי, ללא חתיכות פרי. המוצר פותח בהשקעה של כ- 250,000 דולר.
אתי ברק, מנהלת שיווק מוצרים קמעונאים ב"גניר", מסרה כי המוצר החדש פותח לאחר בדיקה שערכה "גניר" בקרב הצרכנים בשתיית מיץ תפוזים סחוט, בו הועלו 2 חסמים עיקריים בעיקר בקרב אוכלוסיה בוגרת וילדים - החמיצות שבתפוז כגורם לתחושת אי נעימות וצרבת, והמרקם הטבעי של התפוז - חתיכות הפרי שבמיץ, אשר נמצא מפריע בעיקר לילדים.
מיץ התפוזים החדש הינו מיץ תפוזים סחוט טבעי, ככל המיצים הסחוטים של "פרימור", אלא שהוא נסחט מתפוזים שנבחרו ונקטפו בשיא בשלותם - ולכן טעמו מתקתק יותר ופחות חמוץ. על-מנת להשלים את חוויית הטעם החדש, המיץ עובר תהליך סינון ייחודי כדי לקבלו במרקם קטיפתי חלק, ללא חתיכות פרי.
לדברי אתי ברק, מיץ תפוזים סחוט טרי הינו המבוקש ביותר בשוק המיצים הסחוטים, ומהווה כ- 65% מהשוק, ולכן החשיבות הגדולה של "גניר" בפיתוח וחדשנות במוצר. לאור הציונים הגבוהים שקיבל המוצר החדש בסקרי טעימה שערכה החברה (ע"י מכון מוסקוסביץ'), מצפים ב"גניר" כי מיץ התפוזים עם היתרונות החדשים תחשוף את המוצר לקהלים חדשים, אשר עד היום נמנעו משתיית המיץ.
שוק המיצים הסחוטים מגלגל כ- 100 מיליון שקל בשנה. בו 2 השחקנים העיקריים הם "פרימור" המובילה את הקטגוריה בנתח שוק (כספי) של 55.3%, ו"פריגת" בנתח שוק של 42.4% . הקטגוריה נמצאת בגידול שנתי ממוצע של כ- 10% (ב- 5 השנים האחרונות). בעקבות פיתוח המוצר החדש, מצפים ב"גניר" לגידול קטגוריית המיצים הסחוטים בכ- 15% לפחות בשנה הראשונה.
מיץ "תפוז בחמיצות מעודנת" ישווק באריזות של 1 ליטר, במחיר זהה למיץ תפוזים סחוט רגיל, במחיר מומלץ לצרכן של 12.64 שקל לבקבוק.
מהלך השקת המוצר החדש ילווה בטעימות בנקודות המכירה.