X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המכון הטכנולוגי חולון
▪  ▪  ▪

סטודנטים מהפקולטה לעיצוב ב- H.I.T. המכון הטכנולוגי חולון משתתפים בקורס עיצוב לצרכים מיוחדים עם המרצה אברהם גרנט.
השנה, התקיים שיתוף פעולה עם הנהלת בית הספר "הרצפלד" בחולון. לבית הספר מגיעים תלמידים נפגעי CP, בעלי נכות מוטורית והם זקוקים לתמיכה מתמשכת על-מנת ללמוד ולממש את הפוטנציאל התפקודי שלהם.
בקשת סגל בית הספר ממבצעות הפרויקט, הסטודנטיות: שני אוריאן, ורד קליין, אירית שניר ועינב דרור הייתה להקים בחצר בית הספר קיר תחושות שיתמקד ב- 3 חושים עיקריים: מישוש, ראייה, ושמיעה.
צוות הסטודנטיות מ- H.I.T., המכון הטכנולוגי חולון הציב עקרונות מנחים שהיו:
· מתקן שיעורר את חושיו של הילד
· מתקן שיאפשר מספר סוגי פעילות בו זמנית
· מתקן שיעזור לצוות בית הספר בפעילות הטיפולית
· מתקן שייצור עניין לילדים בגילאים שונים
· מתקן בעל רעיון סיפורי שיאגד את תוכן הפעילויות.
לאחר סיעור מוחות מצאו הסטודנטיות פתרון ייחודי ובלעדי. להשתמש בשיריו של יהודה אטלס ובאיוריו של דני קרמן מתוך הספר "הילד הזה הוא אני".
השירים בספרים עוסקים בתחושות מנקודת מבטו של כל ילד ומדברים לילדים ולמבוגרים כאחד. המתקן מעוצב כמעיין שכונה קטנה המורכבת מיחידות שמדמות בניינים מוקטנים. בחלונות הבניינים וסביבם משולבים אלמנטים שונים של פעילות שמגרים את החושים.
בבניית המתקן, מציינות הסטודנטיות התחשבנו בתכנון ארגונומי שמתאים לילדים הולכים, ילדים בכיסאות גלגלים וילדים עם הליכון. בנוסף, נלקחו בחשבון גם היכולות המוטוריות המוגבלות של ילדי בית הספר.
המתקן עשוי עץ וכל החומרים המשולבים בו עמידים בתנאי מזג אויר לתקופות ארוכות, וכל החלקים במתקן מחוברים כך שלא יוכלו להתפזר. כפי שציינו בתחילה, שלושת החושים בהם התמקדו הם ראייה, מישוש ושמיעה.
יחידת "שיר באור" מאפשרת קריאת חמשיר בשני אופנים: מתוך חלקו העליון של המתקן ומתוך צלו.
ביחידה ניתן להיכנס לדמות, הילד רואה עצמו כדמות של אריה או ג'ירפה דרך השתקפותו במראה. במתקן יכולים לבלות שני ילדים בו זמנית, האחד בכסא גלגלים והשני עומד.
בנוסף, בנקודות שונות במתקן משולבים חלונות אשר מאפשרים לילדים לראות את הנעשה דרך פילטרים של צבע, צורה או שניהם גם יחד.
חוש השמיעה במתקן מתבטא בשתי יחידות: "צלילים בסירים", אשר מאפשרת לילדים לתופף על סירים ולהפיק צלילים שונים. ו"פעמוני הטקסטורה" בהם משולבים פעמונים המשמיעים צליל כאשר עובר הילד ביניהם.

תאריך:  13/09/2006   |   עודכן:  13/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il