X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם משלת הסוכה
▪  ▪  ▪

בחג החנוכה, בימים 21-23 בדצמבר, יערך במשתלת "הסוכה - בית ירוק" בכפר אז"ר פסטיבל תה. במסגרת הפסטיבל יוצעו למשתתפים טעימות של 15 סוגים שונים של חליטות תה מצמחי תבלין מיובשים וטריים. אנשי משתלות חישתיל, יצרני צמחי התבלין הגדולים בישראל, יעניקו הדרכה למבקרים בנושא גידול וטיפוח של צמחי תבלין והסגולות הרפואיות שלהם על פי האמונה העממית. בנוסף יחולק חינם חומר רקע על צמחי התבלין השונים, מתכונים לחליטות תה שונות ולאיזה בעיה בריאותית הן מתאימות.
את פסטיבל התה תלווה אלומה גלזר, בוטנאית מוסמכת ויועצת בתזונה בריאה, שתסביר על סוגי החליטות השונים ותועלתם לגוף ולנפש. אלומה תשתתף בפסטיבל ביום חמישי, 21 בדצמבר ותיתן הרצאות בשעות 10:00 ו-16:00 וביום שישי, 22 בדצמבר, בשעות 10:00 ו-14:00. שעות הפתיחה של הפסטיבל הן בשלושת הימים בשעות 10:00-16:00.
הכניסה לפסטיבל, ההשתתפות בהרצאות וטעימות התה הינם ללא תשלום. מי שטעמו של התה יערב לחיכו וירצה להתנסות בגידול עצמי של צמחי תבלין יוכל לרכוש במחירים מוזלים מגוון של צמחי תבלין של משתלות חישתיל.
לקראת הפסטיבל מספר האגרונום שוני ענדא ממשתלת "הסוכה - בית ירוק", על התה:
מזה אלפי שנים האדם משתמש בחליטות של תה וצמחי תבלין לצורכי חימום וריפוי. השימוש בתה החל לפני אלפי שנים בסין, ממנה הוא נדד ליפן במאה ה 7 - 8 ובמאה ה-17 - 18 הוא נדד לצפון אמריקה ואירופה.
כיום שיח התה מגודל מסחרית ב-40 מדינות כש-90% מיבול התה מגיע ממדינות אסיה.
את עלי התה, קוטפים רק משיחים שעברו את גיל 5 ולייצור התה משתמשים רק בשני העלים העליונים של ניצן החדש. בגיל 30 גוזמים את השיחים עד למטה, על מנת שיצמיחו ענפים חדשים ובגיל 100 יוצא שיח התה משימוש.
האקלים בארץ לא מתאים לגידול שיחי תה בצורה מסחרית ולכן אנחנו מסתפקים ביבוא של עלים, שקיות וחליטות של עלי תה מחו"ל. לעומת זאת, האקלים בארץ מתאים ביותר לגידול צמחי תבלין לחליטות התה. ישראל נחשבת ליצואנית גדולה של עלים ושתילים של צמחי תבלין כמו נענע, לואיזה, עשב לימון, זוטא לבנה, מרווה ועוד רבים וטובים אחרים.
קיימים מספר סוגים של תה:
תה ירוק - העלים הירוקים של התה מיובשים במצב של עלה ירוק, בלי שעברו תהליכים של חמצון. זהו התה הנפוץ בסין וביפן.
תה שחור- העלים עוברים קודם ליבוש, תהליך של חמצון באוויר- זהו תהליך טבעי שגורם לעלים לקבל טעם אחר. זהו סוג התה הנפוץ באירופה ובאמריקה.
תה וולנג'-העלים עוברים תהליך חמצון מקוצר ומקבלים צבע חום. זהו תה שנצרך במיוחד בסין.
תה ריחני- עלי התה מעורבבים עם עלים, פרחים ופירות של צמחים אחרים. לדוגמא, תה יסמין, תה ג'ינג'ר ותה תפוח.
חליטות תה בתפזורת או חליטות של עלים ירוקים מומלצים יותר מאשר תה בשקיות. התה בשקית עובר תהליכים נוספים, עד שהוא הופך לאבקה ולעיתים מערבבים בו גם עלים מבוגרים וגם גבעולים שהם פחות בריאים.
בארץ התפתחה בשנים האחרונות תרבות ייחודית למדי, של שתית תה שנחלט רק מעלי התבלינים, ללא שקית תה בנוסף. גם בבתי הקפה וגם בבתים פרטיים, שותים תה מצמחי התבלין נענע, לואיזה ומרווה, ללא תיון.
בכל מדינה ובכל עדה בארץ יש מסורת אחרת של שתית התה, גם סוגי התה שונים וגם הכלים שמשתמשים בהם שונים. בהודו התה השכיח נעשה מערבוב של תה שחור, חלב ותערובת תבלינים. בטורקיה מעדיפים תה שחור, שמרתיחים בקומקום אחד את תמצית התה ובקומקום שני, את המים. ברוסיה שותים תה שחור שמורתח בסמובר מיוחד, שמחומם על גחלים.
התה בריא לגוף וארגון התה הבריטי ממליץ לשתות 4 כוסות תה בשבוע. עלי התה מכילים חומרים מונעי חמצון, ויטמין B ומינרלים טבעיים, כמו סידן. התה מכיל קופאין ברמות נמוכות יותר מאשר הקפה. ככול שהתה מעובד פחות, לדוגמא תה ירוק, רמת הקופאין נמוכה יותר. אוניברסיטת בן גוריון פרסמה לאחרונה מחקר שהחומר המעניק את הארומה הלימונית בצמחי התבלין, הורג תאים סרטניים.
צמחי תבלין רבים ידועים כצמחי מרפא, לדוגמא: הפיגם נחשב כיעיל לטיפול בצינון, לשיבא סגולות למניעת נזלת ולטיפול בבעיות מעיים ובחילות , הפטרוזיליה ידועה כיעילה לטיפול בבעיות בדרכי השתן ובכליות ולזוטא סגולות לטיפול בהצטננויות ולפתיחת דרכי הנשימה.

תאריך:  03/12/2006   |   עודכן:  03/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il