X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז הרפואי זיו
▪  ▪  ▪

לראשונה בארץ, מטפל מרכז רפואי במכלול הבעיות והקשיים הרפואיים, הפסיכולוגיים והסוציאליים של מטופליו. במרכז רפואי זיו בצפת מתקיימת תפישה וטיפול הוליסטיים במטופל כבד הראייה והעיוור. תהליך הטיפול כולל גם את הפן הרפואי וגם את הטיפול בנושאים בירוקרטים ועזרה סוציאלית.
במחלקת עיניים במרכז הרפואי זיו בצפת אומרים כי התהליך של אדם רואה במעבר למצב של עיוורון, הוא קשה נפשית פיסית וחברתית. במרפאת העיניים של מרכז רפואי זיו בשיתוף עם עמותת על"ה, הפועלת בתוך המרפאה, ניתן טיפול כולל לכבדי הראייה בכל הקשור לנושאי היום יום והקשיים בהם נתקל האדם כבד הראייה או העיוור, במטרה לסייע להם במבוך הבירוקרטי, הבהרת זכויות, תמיכה נפשית - פסיכולוגית ועזרה סוציאלית. שירות נוסף שניתן הוא סיוע מול לשכות הרווחה למציאת עבודה ופרנסה, כמו כן עמותת על"ה מסייעת גם בהשגת עזרים ומכשור לכבדי הראייה במחירים מסובסדים.
מחלקת עיניים בניהולו של ד"ר יוסף פיקל עוסקת בהפעלת המחלקה בתפיסה הוליסטית, השמה לה למטרה לתת מענה למספר רב של בדיקות עיניים במרכז הרפואי זיו בצפת. הבדיקות שניתנות במרפאת העיניים כוללות בדיקת שדה ראיה, צילום קרקעיות עיניים, מיפוי קרנית, מדידת עובי קרניות, אולטרא סאונד של העין "אנו ממוקמים בפריפריה והאוכלוסיה שלנו היא כאן, אין לנו את הפריבילגיה של בתי חולים במרכז הארץ אשר מפנים חולים למכונים שונים מחוץ לבית החולים, עלינו לספק את השרות והבדיקות כאן בבית החולים, וזאת אנו עושים" אומר ד"ר פיקל.
מנתונים רשמיים בארץ ובעולם מסתבר כי שיעור האנשים המאבדים את ראייתם נפוץ יותר ככל שגיל האדם עולה, כאשר בזקנה הם מהווים כשני שלישים מסה"כ לקויי הראיה.
המקור היחיד להשגת נתונים מסודרים על שיעור בעיות הראיה באוכלוסיה בישראל מצוי ברישומי משרד העבודה והרווחה והוא מתבסס על פניות האוכלוסיה לצורך מתן תעודות עיוור.
הקריטריונים לקבלת תעודות עיוור על-פי חוק משתנים ממדינה למדינה, והם נקבעים על-פי קריטריונים רפואיים ולא על סמך קשיי תפקודו של האדם.
משמעות הנתונים היא כי על כל אדם המוכר למשרד העבודה והרווחה, ישנם רבים נוספים שאין יודעים עליהם, כי לא פנו לקבלת תעודה או לקבלת השירותים הניתנים לאדם לקוי הראייה.
מנתונים לשנת 2002 של השירות לעיוור- במשרד העבודה והרווחה, כי בישראל 20,818 אנשים בעלי תעודת עיוור וכבדי ראייה אחרים בדרגות שונות, שאינם זכאים לתעודה אך בעלי קשיים תפקודיים, עקב ליקוי הראייה.
לכבוד חנוכה חג האור מקיימת מחלקת עיניים בשיתוף עמותת על"ה תערוכה העוסקת בעיניים, עיוורון, כבדות ראייה ותעתועי ראיה פתיחה חגיגית ביום ראשון, נר שני של חנוכה, 17.12 התערוכה תוצג עד יום חמישי ה-21.12.
פרטים לציבור הרחב - 04-6828801.

תאריך:  14/12/2006   |   עודכן:  14/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il