X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מרכז רפואי סורוקה
▪  ▪  ▪

תוכנית ההשתלמות המיוחדת בתחום ילדים ומיילדות לרופאים ואחיות מקזחסטן במרכז הרפואי סורוקה הגיעה לשיאה לאחר 4 חודשים בטקס סיום מרגש שנערך בשבוע שעבר ב"בית יציב" בב"ש, בנוכחות הנהלת שירותי בריאות כללית, נציגי שגרירות קזחסטן בישראל, לשכת המסחר והתעשיה וצוות ביה"ח.
במסגרת שיתוף הפעולה בין שירותי בריאות כללית למשרד הבריאות הקזחי ובמעורבות של לשכת המסחר ישראל-קזחסטן הגיעו למרכז הרפואי סורוקה 20 רופאים ו-20 אחיות בכירים מקזחסטן מתחום אמהות וילדים. מטרת ההשתלמות המקצועית, היתה להעשיר ולהעמיק את הידע והמיומנות הקלינית, רפואית וסיעודית בתחום אמהות וילדים, ולחשוף את המשתלמים לפעילות השוטפת של ביה"ח והקהילה. הרופאים והאחיות שסיימו את ההשתלמות מיועדים לעבוד במרכז המדעי לילדים ואמהות באסטנה, בירת קזחסטן.
לדברי ד"ר איתן חי-עם, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "ניגשנו לפרויקט הזה במלוא ההשקעה ובראייה רחבה: מדובר בשיתוף פעולה בעל חשיבות לאומית עם מדינה מוסלמית. הצוות הקזחי מצידו גילה מוטיבציה גדולה, כמי שאמור להוות בסיס לפתיחת בית חולים חדש בקזחסטן לילדים וליולדות. המקצועיות המחויבות והאנושיות של אנשי סורוקה זכו כאן לביטוי היפה ביותר. אני מקווה שסללנו דרך לשיתוף פעולה עתידי, לא רק בלימוד והדרכה אלא גם בקליטת תיירות מרפא מקזחסטן".
פנינה שלפר, מנהלת הסיעוד בסורוקה מוסיפה: "נערכנו במהירות ותוך שבועות ספורים נבנתה כאן תשתית מדהימה לקליטה והדרכה בתחום משולב של ילדים ואימהות. משלחת מסורוקה ביקרה בבירה אסטנה ולמדה את מערכת הבריאות שלהם. הם באו עם צמא רב ללמוד ורצון עז להתקדם - למשל, בתחום תמותת התינוקות. איש בסורוקה לא נותר אדיש לאתגר הזה. ההירתמות של כולם שילבה תחושת שליחות אנושית, אחריות כאנשי מקצוע, רצון לחלוק ידע והרבה גאוות יחידה".
יהודית קרנר, מרכזת תחום פיתוח מקצועי בסיעוד ואלכס גושינסקי, סגן אחות אחראית בפגייה שליוו את הקבוצה מוסיפים אנקדוטות: "נבנתה תוכנית מסודרת של קורס עם חונכים, מלווים, מדריכים ומרצים. אנשי הקבוצה השתלבו בקרבנו מהר. הם אנשי מעשה, שבאו ללמוד ולהתנסות בעבודה, ועם זאת עדינים, נעימים וצמאים לחוות מעבר לכך. עבורם זו הייתה חוויה מכוננת, בעיקר בשינוי תפיסה מאני מטפל לאני מנהל. הפכנו למעין "אבא ואמא" של הקזחים. הם פנו אלינו בכל בקשה: ללוותם למרפאה, לעזור להם בקניות, לסדר ועידת וידאו עם הבית והמלצות לבילוי. כמובן שארגנו להם ביקורים ובילויים באזורים שונים בארץ".
מסכמות את הפרויקט ד"ר ליילה בידייבייבה, ראש קבוצת הרופאות וקורלאן קונקינה, ראש קבוצת האחיות: "לרובנו זו פעם ראשונה בארץ מערבית ואנו מתרגשות מאוד. זו חוויה בלתי נשכחת. אנו בטוחים שזה יעזור לרפואה בארצנו. קיבלנו הרבה מיומנויות שיעזרו לנו לחולל שינוי בקזחסטן. התרשמנו מאוד מסורוקה וממה שהצלחתם לעשות בלב המדבר. אנו גם מאושרות שהייתה לנו זכות לבקר בירושלים. כבני דתות שונות, התרשמנו מכך מאוד".
בטקס הסיום המרגש הוקרן סרט שסיכם את תקופת ההשתלמות, קבוצת הקזחים שרה בעברית גירסה מיוחדת של השיר "כאן נולדתי", עם מילים שנכתבו במיוחד עבורם: "כאן למדתי".
הנהלת סורוקה, ומנהל "בית יציב", יוסי רון שארח את הקבוצה לאורך כל הפרויקט העניקו להם מתנות למזכרת. הקזחים מצידם העניקו לצוות ביה"ח מזכרות אותנטיות מקזחסטן. כל המסיימים קיבלו תעודת דיפלומה.

תאריך:  01/01/2007   |   עודכן:  01/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il