X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אסותא
▪  ▪  ▪

אם בת זוגך מתלוננת על הנחירות שלך, ואתה מתעורר בבוקר עייף, ייתכן שאתה סובל מתסמונת הפרעות נשימה בשינה (sleep apnea). הבשורה הטובה היא שמהיום לא צריך לצאת מהבית כדי לאבחן את הבעיה: מכון השינה החדש, שנחנך השבוע באסותא באר-שבע, במרפאה שב"מגדל שבע", מציע שירות אבחון גם בבית.
במסגרת השירות, בנוסף לבדיקת השינה במכון בשעות הלילה, ניתן גם להתחבר למכשיר במכון בערב, לנסוע לישון בבית ולהחזיר את המכשיר למחרת. לתושבי באר שבע וסביבתה הקרובה המכון של אסותא מציע גם שירות VIP (בתוספת תשלום) שבמסגרתו מגיע טכנאי מהמכון לבית הנבדק ומבצע בדיקת שינה מלאה כמו במעבדה. הטכנאי מחבר את הנבדק למכשיר הבודק את פעילות השינה, הנשימה, הדופק ורמת החמצן בזמן השינה. בבוקר מגיע שליח לאסוף את המכשיר מבית המטופל.
צוות המומחים במכון השינה החדש של אסותא באר-שבע מציע, בנוסף לאבחון, טיפולים מסוגים שונים לסובלים מתסמונת הפרעות הנשימה בשינה. המכון גם מציע טיפול לסובלים (ולסובלות) מנחירות, שאינם מוגדרים כבעלי הפרעות נשימה בשינה. את מכון השינה מנהל ד"ר ירון דגן.
מתעוררים מאות פעמים בלילה בלי להרגיש
הסימפטום העיקרי לתסמונת הפסקות נשימה בשינה הוא נחירות. כ-20% מהנוחרים סובלים מהתסמונת, שהסיבות לה הן מבנה אנטומי צר של הרקמות באזור הלוע או שינוי פיזיולוגי הנגרם מהזדקנות או מהשמנה. הסובלים מהתופעה חווים עשרות אירועי התעוררות בשעה בזמן השינה. ההתעוררות מורגשת רק בפעילות גלי המוח, והאנשים הסובלים מהתסמונת אינם מודעים לכך שהם מתעוררים פעמים כה רבות.
הפסקות הנשימה אינן מסכנות במישרין את הסובלים מהן, אך התסמונת גורמת לעייפות רבה, ומהווה גורם סיכון ליתר לחץ דם, לשבץ מוחי ולמחלות לב. הסובלים מהתסמונת עלולים לסבול גם מתופעות הנובעות מהעייפות, כמו ירידה במצב הרוח, חוסר סבלנות, חוסר ריכוז, ירידה בתפוקה ואין אונות [אימפוטנציה].
מי סובל מהבעיה?
כ-9% מהאוכלוסיה סובלים מהתסמונת. גברים מאובחנים כסובלים מהבעיה פי 2 מנשים, אך בגיל המעבר משתווה שיעור הנשים הסובלות מהתסמונת לשיעור הגברים באותו הגיל. אנשים הסובלים מעודף משקל נוטים לפתח את הבעיה, שנהיית נפוצה יותר גם ככל שהגיל עולה. גם ילדים עשויים לסבול מהתסמונת, בדרך-כלל כתוצאה משקדים ופוליפים מוגדלים, ומומלץ להסירם בניתוח במקרים כאלה.
הטיפולים הקיימים
מכון השינה של אסותא מציע מספר סוגי טיפולים. הנפוץ בהם, המומלץ לסובלים מתסמונת הפסקות נשימה בשינה, הוא מכשיר CPAP - מכשיר הדומה למסיכת חמצן, אותו רוכש המטופל. טכנאי מטעם המכון מתאים למטופל את הלחץ במכשיר. המכשיר, המולבש על אזור האף לפני השינה, מונע את הפסקות הנשימה באמצעות לחץ האויר. טכנאי מטעם המכון מתאים למטופל את המכשיר אותו הוא רוכש לאחר ניסיון טיפולי בבית במשך שבוע ללא תשלום. גם שירות זה ניתן בבית הלקוח.
טיפול אחר, למעוניינים להפסיק לנחור, ולא אובחנו כסובלים מהפרעת נשימה בשינה הוא טיפול באמצעות גלי רדיו המבוצע ע"י רופא אא"ג מומחה במכון. מערך הייעוץ במכון השינה ממליץ גם על פתרונות כירורגיים במידת הצורך. אגב, ההמלצה הגורפת לכל הסובלים מבעיית הנחירה היא להפחית במשקל.
  • לקביעת תור למכון השינה באסותא באר-שבע ניתן ליצור קשר בטלפון 08-6236366.
  • לקביעת תור למכון השינה באסותא ראשון (רחוב מזל אליעזר 13, ליד קניון הזהב) ניתן ליצור קשר בטלפון 03-9053507.

תאריך:  07/01/2007   |   עודכן:  07/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il