X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם רשת care vision
▪  ▪  ▪

טיפול עיניים חדשני לחיזוק הקרנית מושק בימים אלה ברשת care vision. 'הצילוב' הוא טיפול חדשני לחיזוק קרניות ונכלל לראשונה בחבילת הטיפולים אותה מעניקה הרשת הבינלאומית care vision לתיקון ראייה בלייזר. הטיפול מיועד לסובלים מקרנית חלשה ובלתי יציבה. ה'צילוב' יאפשר לאחוז גדול יותר מהאוכלוסיה לעבור טיפולי תיקון ראייה בלייזר, ויצמצם באופן ניכר את הסיבוכים עקב טיפולים לייזר בעבר.
הטיפול החדש איננו הליך ניתוחי אלא מבוסס על שילוב בין טיפות עיניים ייחודיות המועשרות בויטמין, בשילוב טיפול בקרני אולטרה סגול המכוונים אל הקרנית. טיפול זה מחליף בעולם אופרציות מסובכות יותר - אשר כרוכות בסיכון גבוה לסיבוכים. קרניות חלשות גורמות לאי יציבות ב'מספר' של מרכיבי המשקפיים, ומונעות מהלוקים בהן כל טיפול לתיקון ראייה בלייזר.
"לא מומלץ לנתח קרנית בלתי יציבה מפני שחולשה של הקרנית עלולה להחמיר אחרי טיפול לייזר ראשון או שני ולפגום בראיה" כך אומר ד"ר תואם כ"ץ - המנהל הרפואי של רשת care vision בישראל ובאירופה. "היחלשות קרניות עלולה לגרום להיחלשות הראיה ולשימוש רב יותר במשקפיים או עדשות מגע על בסיס קבוע".
עד היום טופלו חלק מהקרניות החלשות ע"י התאמת עדשות מגע קשות למטופל, או בהשתלת "קשתות" פלסטיק קטנות בתוך הקרנית intacs שנועדו לעצור את תהליך ההחלשות. השתלת הטבעות הזו היא ניתוח הכרוך בסיכונים, והוא איננו יעיל בחלק מהמקרים.
"כיום קיים סיכוי נמוך לסיבוכים בניתוחי לייזר לשיפור ראיה" אומר ד"ר תואם כ"ץ. "חלק ניכר מהסיבוכים נובעים מחישוב שגוי של חוזק הקרנית ועובייה. במקרים שכאלה עלולה להתפתח היחלשות של הקרנית - ומטופלים שלוקים בתסמונת הזו חווים שיפור זמני בראייה מיד לאחר ביצוע הניתוח, ולאחר תקופה של כמה חודשים ניכרת היחלשות בראייתם. טיפול ה'צילוב' עוזר ברוב המקרים להחזיר את הקרנית ליציבותה, ולייצב את תוצאות הניתוח בלייזר".
איך מתבצע טיפול ה'צילוב'?
"יש להדגיש כי הטיפול הוא איננו כרוך בניתוח, אלא נעשה על-ידי שילוב של טיפול בטיפות ובאור אולטרא סגול מיוחד. הטיפול הנקרא בלע"ז corneal-cross-linking נעשה בשני שלבים: בשלב ראשון מטפטפים טיפות של ויטמין ריבופלבין לעין. במשך כחצי שעה הטיפות נספגות בקרנית. בשלב שני מאירים את העין באור אולטרא סגול באורך גל של 370 ננומטר במשך חצי שעה נוספת. לאחר הטיפול מונחת על העין המטופלת עדשת מגע רכה ודקה, והמטופל נשלח לביתו. לאחר מספר ימים עדשת המגע מוסרת והמטופל חוזר לתפקוד כרגיל. בעקבות הטיפול מתחיל בקרנית תהליך פנימי והדרגתי של יצירת קשרים מולקולאריים חדשים המקשיחים ומחזקים את הקרנית. התהליך איטי ונמשך כשנה שלמה".
ד"ר תואם כ"ץ טוען כי ניתן לחזור על טיפול ה'צילוב' מספר פעמים לפי הצורך. "יש לזכור כי ה'צילוב' הוא טיפול מונע ואיננו מיועד לשיפור הראיה אלא למניעת החלשות נוספת של הקרנית. מחקרים הראו כי הטיפול עוצר הידרדרות בראיה ומונע נזק מתמשך לקרנית הסובלת מנטייה להחלשות". אומר ד"ר כ"ץ. "לאחר הטיפול יתכנו שינויים קלים בראיה, ללא תופעות לוואי נוספות. המטופל יכול להרכיב משקפיים או עדשות מגע, כרגיל. בשבועות הראשונים עליו להשתמש בטיפות עיניים למניעת דלקות, ולאחר מכן, עליו להיבדק כל כמה חדשים על-ידי הרופא לעבור צילום קרנית הנקרא "אורבסקן" למדידת התייצבות הקרנית".
לאחר תקופת מעקב יחליטו הרופאים אם הקרנית שעברה צילוב מתאימה לתיקון ראייה לייזר.
בשלב זה מוצע ה'צילוב' במכוני care vision בלבד - ומיועד למטופלי לייזר שסובלים מנסיגה בראיה ומחולשה וחוסר יציבות של הקרנית. בסניפי הרשת מבצעים הרופאים בדיקת התאמה לטיפול לסובלים מחולשת קרנית. למנותחים שטופלו ב-care vision בעבר, הטיפול אינו כרוך בתשלום. פרטים נוספים ניתן לקבל בכל סניפי הרשת בטלפון 1-700-700-750 ובאתר האינטרנט של הרשת www.Carevision.co.il.

תאריך:  20/02/2007   |   עודכן:  20/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il