X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם "כאן", גלריית רחוב לעיצוב ישראלי
▪  ▪  ▪

שני גופים לא ממסדיים ויוצאי דופן, התאחדו לפסטיבל אחד בפורים בסינמטק: "גלריית רחוב" למעצבים צעירים ו"פסטיבל הדגנרטים ה-5" של היוצר חוני המעגל וחזי שוחט. האירוע יתרחש בסינמטק בתל אביב ביום שישי 2/3/07, החל משעה 10 בבוקר ועד השעה 17 בערב.
בפסטיבל יתקיימו מופעי רוק - כמו מופע משותף של החזן חיים אדלר ולהקת מידנייט פיקוקס, פרפורמנס, מיצגים, מיצבי עיצוב - כמו מכונית פולקסווגן המורכבת מ-160 פליקרים ומיצב קופסאות מצויירות של האמנית שרי גולן, קונצרט חזנות, מוסיקה יהודית, וידאו ארט וסרטים - כמו הקרנת בכורה לסרטו של חוני המעגל על מפגש הפסגה בין החזן חיים אדלר והאפיפיור בנדיטקטוס ה-16 וכן "קרקס עיצוב" עם עשרות מעצבי מוצר צעירים שיחשפו וימכרו מוצרי עיצוב מקוריים, רעיונות ולהטוטים שימושיים. אוצרי המופעים האמנותיים: חוני המעגל וחזי שוחט. "גלריית הרחוב" הינה מבית "אוריין" והמפיקה היא מעצבת המוצר דיקלה כהן.
אמנות חוץ ממסדית קיימת מאז ומתמיד, אולם עיצוב אנטי ממסדי הוא מושג חדש לגמרי. "נהוג להעריך את העיצוב כתחום יוקרתי ולראות במוצרי העיצוב מותרות לעשירים", אומרת כהן, מפיקת "גלריית רחוב", "אנחנו שוברים את כל הכללים: אנחנו מציגים ברחוב ולא בגלריה מתנשאת, אנחנו פונים להמון ולא למתי מעט וגם מציעים להם מוצרים זולים בלי משכנתא, זהו בעצם היעוד האמיתי של העיצוב התעשייתי. עם זאת, עבודות העיצוב המוצגות באירוע נוצרו בידי מעצבים בוגרי מיטב בתי הספר בארץ ולא היו מביישות שום גלריה יוקרתית. זה מכוון. לגלריות מגיעים למצער מעט מאד אנשים. אנחנו גלריה הבאה לאנשים ולא ההפך וכך אנחנו נחשפים למאות אנשים, חלקם לא נוהג לבקר כלל בגלריות". "בין תחומי היצירה 'עיצוב' ו'אמנות' היה תמיד יחס אמביוולנטי", אומר חוני המעגל "אמנות התייחסה בבוז לעיצוב השימושי והעיצוב התנשא על האמנות הדלפונית. בשנים האחרונות היטשטשו הגבולות. אנחנו מראים כאן שאפשר דווקא לשתף פעולה".
"גלריית רחוב" קמה כדי להעניק למעצבי המוצר הצעירים במה והזדמנות לחשוף את מוצריהם בפני הקהל הרחב, וכן לשרוד באמצעות מכירתם ישירות ללא פערי תיווך של חנויות. המעצבים ב"גלריית רחוב" מציגים במרחב הציבורי ומחוץ למגדל השן הגלרייני, תוך מפגש בלתי אמצעי עם הקהל הרחב, שלא תמיד מגיע לגלריות ולתערוכות ומתוודע כאן לראשונה לעשיית המעצבים הישראליים. בתערוכה האחרונה של גלריית רחוב שהתקיימה בשדרות בן גוריון, במסגרת פסטיבל "שדרה על הראש", הוצגו פטנטים והמצאות של חמישים מעצבי מוצר ישראליים צעירים (דצמבר 2006).
תרבות להמונים - ללא תשלום, לכל האירועים. סינמטק ת"א, 2/3/06 יום שישי, 10:00-18:00

תאריך:  28/02/2007   |   עודכן:  28/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il