איקאה ישראל משיקה אתר אינטרנט חדש בכתובת
www.ikea.co.il אשר יציע, לראשונה, בדיקת מוצרים און-ליין להמצאות פריטים במלאי החנות. האתר אשר פותח במהלך חצי השנה האחרונה, בהשקעה של כרבע מיליון דולר, יושק באמצעי המדיה בחנות ובקמפיין אינטרנטי נרחב.
האתר הוקם באמצעות חברת פיונט טכנולוגיות, חברת הטכנולוגיה מבית אידיאולוג'יק.
אתר האינטרנט של איקאה, פותח על-פי מודל איקאה העולמי שמטרתו - הכנת הצרכן לביקור בחנות, החל מאפשרות לקבל מידע על 6500 הפריטים השונים הקיימים בחנות - מידותיהם, הצבעים הקיימים ומיקומם בחנות ועד הימצאות הפריטים במלאי, המתעדכן און-ליין.
לקוח עסקי יוכל ליהנות מהדרכה והשראה לעיצוב עסקים שונים. אם וכאשר יירשם ויאושר במאגרי החברה, יוכל ליהנות גם משירותי הזמנת מוצרים און-ליין בכפוף למגבלות הקיימות.
אתר איקאה החדש כולל עזרים ומדריכים שונים, המסייעים ללקוח לתכנן ולעצב את הבית, כמו גם מדריכים הממליצים על השימוש הנכון במוצרים שונים. עם ההשקה קיימים באתר מדריכים לעיצוב תאורה, פתרונות אחסון, בישול וספות. באמצעות מדריכים אלו, יכול הגולש, להיחשף למגוון המוצרים והפתרונות תוך התייחסות לסגנונות עיצוב שונים המתאימים למגוון צורות חיים.
בשלב הבא יעלו באתר תוכנות שונות לעיצוב אזורים שונים בבית. בשלב הראשון תעלה תוכנה לתכנון המטבח. הלקוח יוכל לתכנן את המטבח תוך שימוש בדגמים ובמידות הקיימים בחנות, תוך הכנת תוכנית מדויקת ומתומחרת איתה יוכל להגיע לחנות ולבצע את הרכישה. בהמשך יועלו לאתר תוכנות לעיצוב המשרד ולעיצוב הבית המושלם.
באתר יוצגו משרות עדכניות לאיוש בחנות איקאה הקיימת וכן משרות לאיוש החנות החדשה שתפתח בסוף השנה בראשון לציון.
הלקוחות מוזמנים לשלוח המלצות והצעות לשיפור באמצעות לינק באתר. בעתיד יכלול האתר בלוגים ופורומים של מומחים באמצעותם יוכל הלקוח להתייעץ ולחוות דעתו עם מומחים ועם צרכנים אחרים.
לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, איקאה רואה בלקוחותיה שותפים להצלחתה בארץ ומתוך מחויבות כלפיהם השקיעה השנה הרשת, למעלה מ-3.5 מיליון שקלים בפיתוח מערך השירות, כולל מוקד לקוחות חדש ומתוגבר, הנהגת סטנדרטים ייחודיים בהחזרת מוצרים וקבלת החזר כספי כולל מטבחים שהותקנו בבית, החלפת חברת השליחויות ויצירת אתר אינטרנט חדש שישלים את חווית הקנייה. "איקאה שמה לה למטרה קביעת סטנדרטים חדשים של שירות בענף, ובהתאם לחזון הוקם אתר האינטרנט אשר נועד לשפר את השירות והידידותיות ללקוח כבר משלב תכנון הביקור באיקאה ".
אודות איקאה
רשת איקאה העולמית כוללת 250 חנויות ב-35 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ-17.3 מיליארד יורו בשנה שהסתיימה ב-31.8.06. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 505 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים – בשנה שעברה הודפסו 175 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך. בישראל פועלת הרשת מאז אפריל 2001 באמצעות חנות ענק ששטחה 23,000 מ"ר הממוקמת במחלף פולג בנתניה. מאז פתיחת החנות בישראל ביקרו בה יותר מ-13 מיליון מבקרים.