X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בית איזי שפירא
▪  ▪  ▪

בערב יום ד' הקרוב 16/5/07, יתקיים אירוע התרמה חגיגי, ראשון מסוגו, בגני המשולש בקלנסווה, בהשתתפות מובילי דעת קהל במגזר הערבי. מטרת האירוע - הגברת המודעות לצרכי ילדים עם צרכים מיוחדים וגיוס תרומות להרחבת פעילותו של המרכז לגיל הרך של בית איזי שפירא בקלנסווה - המציע מענה לילדים ומשפחותיהם, באזור המשולש הדרומי מג'ת בצפון ועד כפר-קאסם.
אורחי הכבוד יהיו ראלב מג'דלאה שר התרבות והספורט, הקאדי אחמד נאטור יו"ר בתי הדין השרעיים בישראל שידבר על היחס של החברה לילדים עם צרכים מיוחדים על-פי האיסלאם.
ישתתפו בנוסף, ח"כ איברהים סרסור,ח"כ סאלה טאלב, ח"כ אחמד טיבי, ראש העיריות קלאנסווה, טייבה וטירה, מכובדים, אנשי עסקים, אנשי רוח וספורטאים מהמגזר הערבי. ינחה את הערב החגיגי זוהיר בהלול.
הצורך בהקמת המרכז בקלנסווה על-ידי בית איזי שפירא, מרכז טיפולי שיקומי המטפל בילדים עם צרכים מיוחדים, בגילאי שנה ועד שש שנים, נבע מהעדר מסגרות ושירותים ביישובי המגזר הערבי באזור המשולש באיכות מקצועית גבוהה, העדר כח אדם דובר השפה הערבית ועלייה במספר ההורים אשר ביקשו להפנות ילדים בגיל הרך למסגרות ושלא נמצא להם מענה התואם לצרכיהם (קרבה למקום המגורים ומחסום השפה).
בעקבות זיהוי הצורך על-ידי בית איזי שפירא, מפקחות משרד העבודה והרווחה מתחום הפיגור והשיקום, ועובדות סוציאליות מקלנסווה, התקיימה פניה לראש העיר קלנסווה וסגנו אשר הביעו נכונות להיות שותפים להקמתו של מרכז אזורי לגיל הרך בתחומי העיר.
משרד העבודה והרווחה נתן אישור להקמת המסגרת. להקמתו ולהפעלתו של המרכז לגיל הרך של בית איזי שפירא בקלנסווה גויסו גורמים נוספים, ביטוח לאומי, קרן שלם, מרכזים להתפתחות הילד וקרן ביידר.
במגזר הערבי חסרים שירותים בסיסיים לילדים עם צרכים מיוחדים בכלל ובגיל הרך בפרט, על אף הצרכים המרובים הקיימים. הקמה, פיתוח והפעלה של שירותים בתחום זה נתקלים בקשיים רבים. יש מחסור באנשי מקצוע מטפלים דוברי השפה אשר עברו הכשרה והתמחו בעבודה עם אוכלוסיית הילדים בגיל הרך.
כיום, חמש שנים לאחר פתיחתו של המרכז לגיל הרך של בית איזי שפירא בקלנסווה הוא מטפל בכ-35 ילדים עם עיכובים התפתחותיים משמעותיים מכל אזור המשולש. ילדים עם פיגור בכל הרמות, שיתוק מוחין, תסמונות שונות וילדים עם בעיות נוירולוגיות ולקויות שמיעה או ראייה.
במרכז 3 כיתות גן, חדרי טיפול, סנוזלן וחצר מותאמת לילדים המיוחדים. סגל המרכז כולל אנשי מקצוע מצויינים מהמגזר הערבי, אשר הוכשרו על-ידי צוות בית איזי שפירא. בכל כיתת גן: גננת לחינוך מיוחד, סייעות, צוות פרא רפואי: פיזיותרפיסט, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, מטפלת בסנוזלן (טיפול רב חושי מבוקר) ומדריכה למחשבים.
התוכנית הטיפולית של הילדים כוללת תוכנית פעילות והעשרה, פיתוח כישורים חברתיים. לכל ילד נבנית תוכנית אישית מותאמת.
ילדים מהמרכז לגיל הרך משולבים מספר שעות בשבוע במסגרת חינוכית רגילה, בהתאם לחזון של בית איזי שפירא הרואה את האדם עם הצרכים המיוחדים משולב בחיי החברה הבריאה.
המרכז רואה בטיפול במשפחה חלק בלתי נפרד מהטיפול בילד ועוסק בהדרכת הורים, ליווי ותמיכה אישית להורים ולאחים, קבוצת תמיכה לאמהות והפעלה של וועד ההורים.
בתחילת דרכו התקבלו למרכז ילדים בגילאי שנה ועד שלוש שנים להם צרכים מיוחדים. השנה, לאחר מאבק ארוך של בית איזי שפירא ושל ההורים מקלנסווה נעתר משרד החינוך ואישר הוספת עוד שנה כלומר עד גיל 6.
בשנת הפעילות הראשונה היו במרכז 10 ילדים והשנה לאחר 6 שנות פעילות לומדים במרכז 43 ילדים.
במהלך יום הלימודים מקבלים הילדים טיפול פרטני של הצוות הפארא-רפואי, טיפול קבוצתי במוזיקה, הילדים אוכלים ארוחת עשר וארוחת צהריים. המטפלות בנוסף לטיפול הפיסי הרגיל בילד הכולל האכלה, החלפת טיטולים, משחק, החזקה עוסקות הגננות והמטפלות ביישום תוכנית ההדרכה האישית של הילד על-פי הנחיית מנהלת המרכז.
אחת לשבוע מתקיים יום בו ההורים שוהים בכיתת ילדם. במהלך יום זה ההורים מטפלים בילד בהנחייה וליווי של הצוות הפארא-רפואי, ומתקיימות פעילויות קבוצתיות להורים ולילדים.

תאריך:  15/05/2007   |   עודכן:  15/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il