X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם רשת ערים בריאות בישראל
▪  ▪  ▪

ברשת הערים הבריאות בישראל "משלבים כוחות לקידום בריאות לכל". עמותת רופאים לזכויות אדם, המובילה תהליכי העצמת נשים למען בריאותן, פועלת לצמצום זמני המתנה לרפואת מומחים בנגב באמצעות, שילוב כוחות ויוזמה של נשים מקומיות לסגירת פערים בבריאות והשגת חיים בריאים יותר.
הפרויקט יוצג, בכנס השנתי ה-16 של רשת ערים בריאות בישראל שיתקיים ב-4 ביוני בהיכל התרבות בנס-ציונה, על-ידי קבוצת נשים אשר פועלת למען שוויון בבריאות.
מטרת העל של הקבוצה הנה השגת שוויון בנגישות לשירותי בריאות ובזמינותם. המטרה הביצועית של הקבוצה הנה צמצום אי השוויון בנגישות לשירותי בריאות וזמינותם, תוך התמקדות ברופאים בקהילה ומכשור רפואי לטיפול בבעיות כרוניות.
במסגרת תהליכי יישום, המפתח לפעילות הקבוצה התמקד בהשגת מידע בנושא פערים. עד כה, אספה הקבוצה מידע מפרוטוקולים של ועדות ואתר המידע והמחקר של הכנסת, ממפגשים עם אנשי ידע בתחום וכן מנתונים המצויים באינטרנט (מוסדות ממשלתיים, ארגוניים חברתיים וכתבות שהתפרסמו בתקשורת).
מהאינפורמציה שנאספה עד כה, ניתן היה לזהות כי קיימים פערים בזמינותם של שירותים בכלל ורופאים מומחים בפרט, בין הנגב לאזורים אחרים בארץ. על-מנת לחשוף את הנתונים המדויקים המשקפים את המציאות בנושא הפערים, ניסחה הקבוצה דרישה לקבלת מידע השוואתי ממשרד הבריאות ומקופות החולים, בנושא פערים קיימים ברפואת מומחים בקהילה, תוך השענות על חוק חופש המידע.
עם קבלת המידע מתכננת הקבוצה לנתח הנתונים שיתקבלו, לאתר מקרים של אפליה מובהקת בין מרכז לפריפריה ולהוציא נייר עמדה שיתאר פערים אלו והמלצותינו לשינוי.
בכנס הקבוצה מקווה להציג את ממצאיה מהנתונים שנאספו מהמקורות המוזכרים לעיל ממקורות נוספים וכן מהנתונים שיתקבלו דרך חוק חופש המידע.
"אנו רואות בכנס של "רשת ערים בריאות", שנושאו השנה הנו "שילוב כוחות בעיר הבריאה לצמצום פערי בריאות", הזדמנות לחשוף המידע שאספה הקבוצה בנושא, מידע תומך במהלך לצירופה של באר-שבע לרשת וכן הזדמנות לשילוב כוחות אמיתי בינינו-מנהיגות מקומיות שהנושא קרוב לליבן, לבין גופים ציבוריים, האקדמיה, הרשות המקומית וגופים נוספים הפועלים למען צמצום פערים".
רשת ערים בריאות בישראל פועלת זו השנה ה-17 ומאגדת כיום כ-50 חברות - ערים, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות, משרדי ממשלה, ארגונים ופרטיים.
הרשת פועלת כארגון ארצי במסגרת המרכז לשלטון מקומי ובסיוע משרד הבריאות. הרשת מייצגת את ישראל ברשת אירופית של רשתות לאומיות של ערים בריאות, בהנהגתו של ארגון הבריאות העולמי.
בראש רשת ערים בריאות בישראל עומדת ד"ר מילכה דונחין מביה"ס לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית והדסה, המשמשת כיו"ר הועד המתאם של רשת ערים בריאות בישראל.

תאריך:  29/05/2007   |   עודכן:  30/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il