X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם איגוד ערים דן לאיכות הסביבה
▪  ▪  ▪

ראשי "איגוד ערים דן לאיכות הסביבה" סיירו ביום חמישי האחרון בבתי הספר בבני ברק.
פרויקט "מים חיים" של איגוד ערים דן (השפד"ן) אשר מלווה תוכנית חינוכית לחסכון במים בבתי הספר החרדיים בעיר פועל בהצלחה כבר שנה שלישית.
התוכנית החינוכית החלה כיוזמה של ראשי דירקטוריון האיגוד (המונה 7 ערים בגוש דן ומטפל בניקוז וניטור השפכים באזור) ופועלת ב-15 בתי ספר חרדיים בגוש-דן.
השפד"ן משרת אוכלוסיה של כ-1.5 מיליון תושבים בשטח עירוני ותעשייתי של כ-220 קמ"ר, הכולל את הערים: תל אביב-יפו, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, פתח תקוה, חולון, בת ים, ו קשורה גם לראשון לציון, רחובות, קריית אונו, ראש העין, נס ציונה, רמת אפעל, יהוד, גבעת שמואל, גני תקווה, כפר אז"ר וכפר קאסם. מדי שנה זורמים לשפד"ן מערים אלו כ-123 מיליון מ"ק ביוב, המהווה כשליש מכמות השפכים הנוצרת בישראל. הקולחים המסוננים בשפד"ן מהווים מקור מים חשוב שכן כמעט כולם מנוצלים להשקיה בחקלאות בדרום המדינה ומספקים כ-20% מתצרוכת המים להשקייה בנגב. המפעל מנוהל על-ידי "איגוד ערים דן לביוב", והשם שפד"ן משמש לעתים כשם לגוף המנהל ולא רק למפעל.
כאמור השבוע הגיעו ראשי התאגיד, מנהל איכות הסביבה המהנדס מר דניאל סלומון, הרב רפאל פנחסי והגב' טובה גל חברי דירקטוריון התאגיד, הרב יהודה גנוט ארגון "חרדים לסביבה" לסיור וצפיה בתוכניות אותם הפעילו תלמידים בת"ת ותלמידות בית יעקב בעיר.
הסיור החל בבית הספר "חורב" בניהולו של הרב יהודה שיש בר"ג, הם התקבלו ע"י הרב יהודה גנוט מארגון "חרדים לסביבה" שמפעיל את הפרויקט אצל הבנים.
המורה הרב חיים בן ציון ליוה את הסיור והסביר כי בבית הספר נערך פרויקט ארוך טווח, הילדים בדקו מה מצב צריכת המים וחיסכון במים בבתים ובבית הספר באמצעות סקר שהכינו להורים.
הוקמה תוכנית פעולה לשיפור מצב החיסכון במים ואמצעי פרסום למימוש התוכנית הם דנו בכתות יחד עם יתר תלמידי בית הספר בדרכים לחסכון בית ספרי, כמו"כ נערך יום שיא בנושא "חסכון במים" וסיור לשפד"ן לתצפית בבעיית זיהום המים והטיפול בה.
משם עברו לבית הספר בי"ע אורליאן שם קיבלו את פני המשלחת מנהלת ביה"ס והגב' רחל לדני מחב' קומיוניטי ת"א, המלווה את הפרויקט עם הבנות. המנהלת תיארה את פעילות התלמידות המשולבת עם ערכים יהודיים ושמירה על משאבי הטבע. תוכנית זו העלתה את המודעות בביה"ס ובקהילה לנושאי המים בפרט והסביבה בכלל.
בביה"ס רזי-לי התקבלה המשלחת ע"י המנהל הרב רוזנברגר בביקור בכמה כיתות שהיו שותפות לפרויקט בנושא "רעש וסביבה" שמשלב גם כיתות מיוחדות בביה"ס.
הנוכחים הביעו את ההערכה הרבה להשקעה שמשקיעים המנהלים והמורים יחד עם התלמידים והתלמידות בנושאי איכות הסביבה כשגם הקהילה מצטרפת לפרויקט נפלא זה בשילוב המשפחות וההורים סביב התוכנית. ואמרו כי בשנה הבאה יגדילו את התקציב החינוכי לבתי ספר נוספים בעיר.

מעבדות איכות סביבה בבית הספר
תאריך:  29/06/2007   |   עודכן:  29/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il