X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המשרד להגנת הסביבה
▪  ▪  ▪
[צילום: מורי חן]

במהלך הסופ"ש האחרון (13.07-14.07) התקיימו מבצעי הסברה שונים ומגוונים בחופי אילת במסגרת תוכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, במטרה להמשיך ולהעלות את המודעות הציבורית לשמירה על ניקיון החופים.
במהלך השבת אחרונה המשיכו פקחי התחנה למניעת זיהום ים של המשרד להגנת הסביבה ופקחי רשות הטבע והגנים בפעילות הסברה שכללה חלוקת שקיות אשפה של "חוף נקי" למבלים בחוף.
כמו כן, נרשמה היענות יפה מצד משפחות אילתיות המתנדבות מידי שבת לפעילות ניקיון והסברה בחופים במסגרת מבצע המשפחות של "חוף נקי". בסוף השבוע האחרון פעלו שתי משפחות בפעילות זו בחוף הדרומי, בחוף החשמל ובחוף מפרץ השמש. במהלך פעילותן חילקו בני המשפחות שקיות אשפה לנופשים בחוף והסבירו על החשיבות שבשמירת ניקיון החוף.
בנוסף, מסורת מבצעי הניקיון התת ימיים והחופיים של קבוצת נוער "שומרי מפרץ אילת" ממשיכים, ובסופ"ש האחרון התקיים מבצע ניקיון חופי ותת ימי בחוף ציון.
במקביל מערך נאמני הניקיון, שהוקם ביוזמת היחידה הסביבתית אילת בשיתוף התחנה למניעת זיהום ים, הפעיל מערך הסברה לנופשים בחוף.
מתוכנית "חוף נקי" נמסר כי ההיענות הרבה מצד גופים שונים ואנשים פרטיים לפעול בהתנדבות למען חופים נקיים מחממת את הלב. היענות זו מחזקת את ההבנה כי רק באמצעות עזרתו האדיבה של הציבור הן בפעילויות נקיון והן בהפנמה הבסיסית כי כל אחד אחראי לפסולת של עצמו תישמור על חופי אילת נקיים ונעימים לנופשים בהם.
רקע:
בישראל כ-185 ק"מ של חופים בים התיכון וכ-14 ק"מ חופים במפרץ אילת, כאשר כ-150 ק"מ מתוכם הינם חופים בלתי מוכרזים, העשירים בחי והצומח ומהווים משאב תרבותי, כלכלי וסביבתי בעל ערך.
מרבית החופים הפתוחים והבלתי מוכרזים סובלים מהזנחה והצטברות של פסולת מוצקה, המהווה מפגע אסתטי, בריאותי ובטיחותי לציבור ולבע"ח ימיים וחופיים, כאשר חלקה של פסולת זו, מקורו בציבור לא אחראי המבלה בחופים אלו ומשאיר אחריו שאריות לכלוך, וחלקה, מקורו מהים בארצות שכנות.
תוכנית "חוף נקי" דורשת מהרשויות המקומיות לקחת אחריות על כלל החופים הנמצאים בתחום אחריותן, וכן מזמינה את הציבור הרחב למלא אחר חובתו המוסרית ולקחת חלק בניקיון חופים אלה ולתרום חלקו לשמירה על חופים אלו ועל דייריהם. תוכנית "חוף נקי", הפעילה זו השנה השלישית, החלה דרכה ביוני 2005 ותוצאותיה הנמדדות פעם בשבועיים, מעידות כי חל שיפור מהותי ברמת הניקיון.

תאריך:  18/07/2007   |   עודכן:  18/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il