X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
לוואלה תקשורת שיעור חשיפה של %77.5 משוק המשתמשים באינטרנט, כמיליון משתמשים שונים; למעלה מ-90 מיליון חשיפות בחודש; החברה עוברת לרווחיות באמצע שנת 2002
▪  ▪  ▪

וואלה! תקשורת הודיעה היום, כי הליכי המיזוג בין וואלה! ל- IOL הושלמו, לאחר שאושרו באסיפות בעלי המניות של שני הגופים. לאחר המיזוג, מחזיקה בזק בינלאומי בכ-%30 מהמניות, ואחוז דומה מצוי בידי קבוצת הארץ.
על-פי תחזיות החברה, המיזוג יבוא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות החל מהרבעון השלישי וביתר שאת ברבעון הרביעי של השנה. החברה צפויה להגיע לרווחיות באמצע שנת 2002. עד אז יתחייבו בעלי המניות העיקריים, בזק בינלאומי וקבוצת הארץ, לדאוג להזרים את הסכומים הנחוצים להמשך הפעילות והפיתוח של החברה. התחזית העסקית מתבססת, בין השאר, גם על הערכת הכנסות מפרסום וכן על מגוון מקורות ההכנסה של החברה, מפעילויות כגון חיזוק הסחר האלקטרוני, מודעות לוח ומכירות כרטיסים ברשת, וגם מסדרה ארוכה של פעילויות חוץ אינטרנטיות, שירחיבו את המותג וואלה! לתחומים חדשים.
"ביצענו מיזוג, שהתאים את החברה לסביבה העסקית החדשה של המאה ה- 21", אמרה יו"ר וואלה! תקשורת, ד"ר ליאורה מרידור. "שמרנו על מעמדה המוביל של וואלה! בשוק ובמקביל, השגנו צמצום בעלויות, התייעלות תפעולית, הקטנת העלויות עקב קבלת התכנים מ'הארץ' ומיצירת מנגנון הנהלה אחד. אנו מצויים היום בסדר הגודל של תשתית כוח האדם אליה התכוונו להגיע ובשלב זה לא מתוכננים צעדי ייעול נוספים. וואלה! תקשורת מתכוונת להשתמש בעוצמה הנובעת מהמיזוג, כדי להבטיח את מעמדה כשחקן המוביל בשוק האינטרנט הישראלי - ומחוצה לו. וואלה! תקשורת תהפוך לשחקן מרכזי גם בתחום התקשורת בישראל ותספק, בעתיד הקרוב מאוד, תכנים לכל ערוצי התקשורת".
ליאורה מרידור אמרה עוד, כי "בזק בינלאומי בחרה להשקיע בוואלה! המאוחדת, משום שהחברה מעניקה לפעילות האינטרנט של בזק בינלאומי ערך מוסף חשוב, ומשום שהיא מאמינה, שזו השקעה, שתניב פירות נאים בעתיד. עם שותפינו למהלך, קבוצת הארץ, שתורמים את הערך המוסף של התוכן וכמובן, עם הצוות שיוביל את החברה: עופר לוי וארז פילוסוף, אנו בטוחים שנצליח לעבור את התקופה הקרובה ולמצב את החברה תוך פחות משנה וחצי למעמד של חברה רווחית."
"החיבור בין בעלי המניות העיקריים, בזק בינלאומי, שהיא ספק אינטרנט מוביל, וקבוצת הארץ, מספקיות התוכן הטובות בישראל, אידיאלי עבור וואלה! הממוזגת", אמר עמוס שוקן, יו"ר קבוצת הארץ. "חיבור של תוכן וגישה לאינטרנט מבטיח לחברה תשתית צמיחה טובה ותמיכה איתנה בכל מהלכיה העסקיים והמקצועיים. קבוצת הארץ רואה בהשקעה בוואלה! צעד פיננסי, כמובן, אך זוהי גם השקעה, שמהווה מרכיב חיוני בהמשך הפעילות שלנו באינטרנט. ניתוח מצב שוק האינטרנט היום מנבא, כי רק הגדולים והחזקים ישרדו בו. לכן, המיזוג של וואלה! עם IOL היה חיוני ביותר לשתי החברות; הוא שילוב בין מותג חזק לבין תכנים מצוינים. הקונסטלציה שנוצרה בינינו לבין בזק בינלאומי, ובין הצוות המקצועי שיוביל את החברה - עופר לוי וארז פילוסוף, היא שילוב חזק מאוד, שיש לו את כל הסיכויים לשגשג גם בתנאים של היום".
עופר לוי, מנכ"ל וואלה! תקשורת, אמר כי "עוצמתה של וואלה! הממוזגת נובעת מן הסינרגיזם שבין יתרונותיה של וואלה! - במיוחד היותה מותג האינטרנט המוביל בישראל, ונהנית מחשיפה ליותר ממיליון מבקרים בחודש, לבין היתרונות של IOL, במיוחד בתחום התוכן. החברה הממוזגת תשלוט על שורה ארוכה של תכנים, הכוללים בין היתר את ערוצי התוכן המקורי של וואלה! בהם השקיעה ופיתחה בשנה האחרונה: חדשות, עסקים (בשיתוף דה מרקר), the net (בשיתוף סיוון קום וקבוצת אנשים ומחשבים) ספורט, תרבות, וואלה! לימודים ועוד. לכל אלה יתווספו שורה ארוכה של תכנים מבית IOL : לוח היי טק, לוח IOL, עכבר העיר, אתר הקהילות של IOL , המקיף למעלה מ-220 קהילות, ותכנים איכותיים נוספים".
עופר לוי גילה, כי במהלך השנה האחרונה עלה שיעור החשיפות והמשתמשים בוואלה! וב-IOL יחד בשיעור של %250 בהשוואה לשנה הקודמת. "התוצאה היא", אמר מנכ"ל וואלה!, "שהשגנו יותר מ- 90,000,000 חשיפות בחודש וכמיליון מבקרים שונים. על פי סקר טלסקר לוואלה! ול- IOL קהל קבוע ונאמן, וקרוב למחצית מן הגולשים דיווחו על ביקור קבוע בשני האתרים. יתרה מזו, גם אלה שאינם מחוברים לאינטרנט מכירים את המותג ומודעים לו.
"כל זאת לא מעט הודות לעובדה, שלמרות המצב הקשה בשוק חברות הדוט קום, וואלה! בחרה להשקיע במוצר ולפתח יישומים מגוונים לטובת הקהל שלה. בין היתר השיקה וואלה! לאחרונה את וואלה! רדיו, שכמות המשתמשים בו מגיעה ל-10,000 ביום; לפני חודשים אחדים השקנו את וואלה! טרייד, זירת המסחר האלקטרוני בבורסה, ואני יכול לציין בסיפוק, שלמרות כל החששות והספקולציות, הכפלנו את מחזור המכירות שלנו בחודשיים האחרונים, ואני צופה שבעתיד, וככל שיתרגלו לערוץ מכירה זה, היקפי המסחר האלקטרוני רק יגדלו; אנחנו מתכננים שירות חדש - וואלה! פלוס, שישמש פלטפורמה להענקת הטבות ללקוחותינו הנאמנים. אין לי ספק, שכבר בעתיד הקרוב נצליח לפרוט להכנסות את כל ההשקעות שהשקענו. וואלה הממוזגת תהיה חברה בעלת חוסן פיננסי, שנהנית מאמון משקיעה ומניבה תוצאות עסקיות יפות".
על-פי הסכם המיזוג, קבוצת "הארץ" תעניק לוואלה!, רשיון שימוש מקיף בתכניה לתחום האינטרנט ו/או סביבתו (ובכלל זה סלולאר ופס רחב). הרשיון יוענק לוואלה! לתקופה מינימלית של חמש שנים החל ממועד השלמת העסקה, והוא יימשך מעבר לתקופה של חמש שנים כל עוד הסכם בעלי המניות בין בזק בינלאומי ו"הארץ" יעמוד בתוקפו (קרי - אחזקות כל אחד מבזק בינלאומי ו"הארץ" בוואלה! לא יפחתו משיעור של %15).
לדבריו של עופר לוי, לוואלה! תקשורת יתרון בולט גם בתחום הפרסום באינטרנט. לפי סקר של טלסקר, כמעט חצי מליון מבקרים דיווחו, כי ביקרו בוואלה! או ב-IOL 'אתמול או היום'. בסך הכל מבקרים בוואלה! תקשורת מדי חודש %77.5 מכלל המשתמשים באינטרנט. "המספרים שלנו מהווים הזדמנות אדירה למפרסמים להגיע למסה, הנמצאת אצלנו", אמר לוי. "מניתוח המבקרים בוואלה! וב-IOL עולה גם, כי מדובר בקהלים מגוונים, המשלימים זה את זה, ושיעור החפיפה בין וואלה! ו-IOL קטן. גם זו הזדמנות למפרסמים. אני מאמין, שהמפרסמים והפרסומאים ישכילו להשתמש בפוטנציאל, שהאינטרנט מציע להם: המסה המספרית הגדולה, ויכולת הדיוק והמיקוד בקהלי המטרה. לפיכך, אני צופה שבעוד כשנתיים הפרסום באינטרנט יגיע לכ-%2 מעוגת הפרסום. לצורך זה הקמנו קבוצה מיוחדת, וואלה! מדיה גרופ, שתטפל במפרסמים באינטרנט בכלים המקצועיים ביותר הקיימים היום, ואני צופה פריחה גדולה בתחום.
"יש לאינטרנט פוטנציאל עצום, שלא ממומש עדיין. חלקים גדולים בציבור עדיין לא משתמשים בו. אנחנו מתכוונים להגיע לקהלים הללו. יש תחומים חדשים שאליהם תרצה החברה ממוזגת להיכנס, ובהם ערוצי תקשורת חדשים ותוכניות מלהיבות אחרות. וואלה! תמשיך לצעוד בראש המחנה ולהוביל את עולם האינטרנט הישראלי כפי שעשתה בעבר, וביתר שאת".
בין הפעילויות החדשות אליהן החליטה החברה להיכנס - אספקת תכנים דיגיטלים. "וואלה! מיצבה עצמה מאז ומתמיד כאלטרנטיבה לצרכן לא רק באינטרנט אלא גם במכשיר הנייד, בטלוויזיה ועוד. עם המיזוג הסינרגטי זה קרוב יותר מתמיד," הסביר ארז פילוסוף, המשנה למנכ"ל וואלה! תקשורת. "בחודשים האחרונים ובמהלך התקופה הקרובה אנו עוסקים בקידום עסקות וחוזים עם גורמים שונים. למעשה אנחנו חורגים מתחום האינטרנט, וביחד עם התוכן האיכותי של IOL; הופכים להיות ספק תוכן דיגיטאלי ויישומים. לדוגמה:
  • חתמנו על הסכם למכירת תוכן עם MSD, אחת מיצרניות התרופות הגדולות בעולם. החברה מבססת את פעילותה על פרות מחקר ופיתוח חדשני, ומתכננת פורטל מרכזי בתחום הרפואה, שיחל לפעול בישראל בקרוב; וואלה! תספק לו תכנים וחדשות
  • בימים אלה אנו בשלבים אחרונים של העלאת ערוצים אינטראקטיבים בטלוויזיה
  • חתמנו עם מרבית המפעילים הסלולריים על הסכמים לאספקת תכנים של וואלה! בטלפונים הסלולריים;
  • אנחנו עומדים להיכנס לתחומים חוץ אינטרנטיים, כמו הפקות טלוויזיה, אופנה ועוד.
"וואלה! הוא אלטרנטיבה של פנאי ותוכן", הדגיש ארז פילוסוף. "וואלה! הוא Cross Media, הוא תחנת רדיו, אופנה ועוד, הוא ביומיום של הצרכן. תהליך הרחבת המותג וואלה! מותחת את הקשר עם הצרכן, כולל חדירה לקטגוריות נוספות בקרב כלל האוכלוסיה, לא רק באינטרנט, אלא כדרך חיים. זהו מיזוג בין תחומי - Convergence - מושלם. אני צופה, כי בסופו של דבר, ולא בעתיד הרחוק מדי, המדיום לא יהיה רלוונטי. האינטרנט, כפלטפורמה אינו חשוב בזכות עצמו. משום נגישותו הרבה, הוא מסייע לאנשים רבים להתחבר למציאות תרבותית עכשווית, וככזה הוא 'יוצא מן הארון'. אבל מה שקובע באמת, בסופו של דבר, הוא איכות המסר ועוצמת המותג המלווה אותו. ולכן, וואלה! תהיה נוכחת באינטרנט, אבל גם ברדיו, גם בעיתון, גם בטלוויזיה - וכך תגיע גם לכאלה, שאין להם כלל מחשב בביתם..."

תאריך:  04/06/2001   |   עודכן:  07/06/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמר ס.
אלבר שירותי מימון מובילה:
גידול של %96.2 בנכסיה ששווים 591 מיליון דולר
אבי פרלה, יחסי ציבור
דיין משה, יחסי ציבור
- הודעה מטעם מ. דיין יחסי ציבור
דפנה יעקובוף, יחסי ציבור
- הודעה מטעם יטר ארמסטרונג;
מנהל אסטרטגיה הראשי של חברת התוכנה BMC SOFTWARE מסר ש-BMC תמשיך במדיניות הרכישות שלה בישראל בתקופה של 6-12 החודשים הקרובים.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il