הבצפר של חברות הפרסום משיק בימים אלה קמפיין חברתי רחב היקף ופרויקט ייחודי בנושא סטריאוטיפים. את המהלך מובילים תלמידי מסלול הקופירייטינג של הבצפר, במטרה לייצר מהלך חברתי לעידוד החיבור וליצירת מוטיבציה לידע ולהיכרות עם הצד השני.
הקמפיין הייחודי, באמצעות לעומק התודעה, כולל מודעות שיוצבו בחדרי השירותים בפאבים, בארים ובמועדונים מובילים.
ערן גרינברג, ממנהלי מסלול הקופירייטינג בבצפר: "בשנים האחרונות שינתה החברה הישראלית את פניה. עלייה מאסיבית ממדינות חבר העמים ומאתיופיה העשירו את המגוון האתני, את השפות המדוברות ברחוב, את התרבויות, המאכלים, סגנונות החיים ועוד. ההסתכלות הסטריאוטיפית והסטיגמטית דרך פריזמת הדעות הקדומות לגבי מוצאו של האדם – היא הגורם המעכב ביצירת ההיתוך. כל סוציולוג יגיד שסטריאוטיפיזציה וסטיגמות נובעות מבורות. לכן, כדי שמטרת העל תושג אנחנו צריכים לאתר דרכים ליצירת מוטיבציה לידע ולהיכרות עם הצד השני".
עופר גולן, ממנהלי מסלול הקופירייטינג בבצפר: "כולנו חושבים בסטריאוטיפים. מה לעשות, זה טבעי. המטרה כאן הייתה להציף את הנושא ולגרום לנו לחשוב קצת. הסטודנטים הציגו עבודות מצוינות שבאמת גורמות לך להסתכל על הנושא מזוויות שלא חשבת עליהן. שלושת הכרזות שנבחרו בסופו של דבר, של דורון מלצר ויאיר גולדשטיין, משקפות את הגיחוך שבסטריאוטיפיזציה וכמה מהר אפשר לפתח אנטגוניזם ודעה קדומה כלפי קבוצות אוכלוסיה שלמו. זה באמת עצוב עד כמה שהנושא הזה מגוחך".
כחלק מהמהלך, יזם הבצפר סקר מיוחד באמצעות מכון הסקרים פאנלס, שהתמקד בנושא עדות וסטריאוטיפים. מהסקר עלה כי :
47% מהספרדים העדיפו בן זוג ספרדי, בהשוואה ל-34% מהאשכנזים שהעדיפו בם זוג אשכנזי.
בקרב רווקים התוצאה דרמטית יותר: 62% מהספרדים מעדיפים בן זוג זספרדי, לעומת 31% מהאשכנזים שמעדיפים בן זוג אשכנזי
זיו פופלבסקי מנכ"ל משותף לעומק התודעה: "עומק התודעה נרתמת ומקצה מידי שנה זמן מדיה לטובת קמפיין חברתי או תרבותי במטרה להוביל שינוי חברתי או להציל חיים-בדרך קריאטיבית ובמדיום הייחודי שלנו. נושא הגזענות נבחר במשותף כפרויקט עם הבצפר, במטרה להצליח להגיע למודעות של אותם צעירים ולנסות לחולל את שינוי. המדיה של עומק התודעה מגיעה ליותר מ800,000 אלף צעירים וצעירות בגילאי 18-35, (כדאי לציין כאן מהו- מדיה בשירותים....)המדיום של עומק התודעה נמצא בלב עולם התוכן של הצעירים, אני מאמין בהעברת מסרים בעזרת מדיה ממוקדת, שבה קהל היעד נמצא לבד מול המסר ובגובה העיניים, ללא יכולת להעביר ערוץ".
הבצפר, בית הספר של חברות הפרסום, הוקם על-ידי איגוד חברות הפרסום במשותף עם חברות הפרסום. הבצפר הוקם במטרה להכשיר כוח אדם מיומן למקצועות הפרסום במקצועות: תקציבאות, פלנינג, קוריפייטינג, מדיה פלנינג, הפקת פרסומות, יחסי ציבור ודוברות.