עץ הזית מבית שמן תעשיות משיקים סדרת פרימיום נוסטלגית במהדורה מוגבלת, הכוללת 3 פחי שמן מסוג 'עץ הזית קנולה בריאות מהטבע' בעיצוב רטרו.
לדברי אלי ממן, סמנכ"ל שמן תעשיות: "חג החנוכה, הלוא הוא חג השמן, הינו מועד סמלי ואסטרטגי עבורנו לציון דרכו של מותג "עץ הזית" במהדורה חגיגית ובעיצוב נוסטלגי, כחלק מהצדעה למורשת של למעלה מ-100 שנות איכות ומצוינות.
פחי השמן מעוצבים בשלושה סגנונות שונים ויפהפיים ברוח המודעות הישנות משנות ה-50-60 בישראל ועל כן בנוסף לשימושם הפונקציונאלי, יכולים לשמש כפירט דקורטיבי ואוטנטי המכניס "שמחה למטבח" ואף כפריט אספנים לכל דבר.
לתיקשור המהלך, 'עץ הזית' יוצאים בקמפיין הכולל חסויות בטלוויזיה, שילוט חוצות, קמפיין אינטנרט אינטראקטיבי נושא פרסים ופעילות קד"מ בנקודות המכירה ומחוצה להן תחת המסר - "מכניסים שמחה לאוכל".
"עץ הזית קנולה בריאות מהטבע" נחשב לשמן הצמחי הבריא ביותר כאשר מכיל 4 נוגדי חמצון (ביניהם ויטמין E) בריכוז של שמן מכבישה קרה. רכיבים אלה תורמים לבריאות הלב מחד ומאידך מגבירים את עמידות השמן באחסון, בישול וטיגון. בנוסף 'קנולה בריאות מהטבע' מכיל אומגה 3.
על שוק השמן בישראל: היקף שוק השמן הקמעונאי המבורקד (ללא שמן זית) עומד על כ-200 מיליון ₪ שנתי. שוק שמני הזית עומד על כ-110 מיליון ₪ (ע"פ נתוני סטור נקסט לשנת 2007).
חברת שמן תעשיות מובילה את שוק שמני המאכל בישראל עם נתח שוק של כ-45%.
"עץ הזית" מבית 'שמן תעשיות' הינו המותג המוביל את שמני האיכות בישראל עם נתח שוק של כ-20%.
הישראלים עוברים לשמנים איכותיים עם ערכים מוספים של בריאות. המגמה באה לידי ביטוי בעליה של כ-35% בצריכת שמן הקנולה בשנה האחרונה ודחיקה של שמן סויה שירד בכ-15% בשנה האחרונה. יש לציין כי שמן הסויה היה השמן הפופולרי ביותר בישראל עד לפני מספר שנים.