X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו
▪  ▪  ▪

כמידי שנה תשדר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בערוץ 2 ובערוץ 10 שעות שידור מיוחדות ליום הזיכרון לשואה ולגבורה וזאת במסגרת הפקות הרשות בנושאים ייחודיים. הרשות השנייה רואה חשיבות רבה בהשקעה ביום זה, בשל אופיו הציבורי של יום שידורים זה. הסרטים ישודרו במסגרת 'רצועה מהחיים' - רצועת סרטים דוקומנטריים של הרשות השנייה.
  • כל הסרטים ילוו בכתוביות לכבדי שמיעה.
בערוץ 2
רביעי - 30.4.08 - ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה
  • 22:00 - רצועה מהחיים: בית האהבה - זוכה פרס 'הסרט הדוקומנטרי הטוב' מטעם האיגוד האירופאי של רשתות השידור האזוריות CIRCOM.
"בית אהבה" הוא סיפורה הלא ידוע של באטה ברגר ושל בית הילדים "אהבה" אותו היא ניהלה בברלין בשנים 1922-1935. זהו סיפור על אומץ לבה ותעוזתה להציל בתחילת שנות ה-30 את "ילדיה" מגרמניה הנאצית. ב-1933 כותבת באטה "לילדים יהודים בגרמניה אין עתיד" ומתחילה במבצע יוצא דופן להעביר את כל ילדי בית האהבה ל"בית אהבה" חדש, אותו הקימה עבורם במפרץ חיפה.
זהו סרט על זיכרון, על תקווה ועל אישה אחת קטנה בעלת חזון, אשר קראה את המציאות בברלין של שנת 1933 בניגוד לכל הסובבים אותה. אבל, בעיקר, זהו סרט על האהבה שהיתה תמיד התמצית של הבית ברחוב אוגוסט 14-16 שבברלין.
בסרט משולבים ראיונות עם ילדי "בית אהבה", שכבר אינם ילדים, סרטי ארכיון נדירים ומונולוגים המשוחקים על-ידי השחקנית הגרמניה נעמי קראוס, בין חדריו של "בית אהבה" שעד היום עומד על תילו, ריק ושומם, בברלין.
  • 23:30 - רצועה מהחיים: דילמת הדריין
אב ובנו מספרים את הסיפור שלא סופר על אלף יהודים מוינה, התקועים על הדנובה הקפואה בחורף 1941, בעודם ממתינים להחלטה של חיים או מוות שאמורה להתקבל על-ידי סוכני המוסד לעלייה ב'.
כוונתו המקורית של האב, נחום לאופר, היתה לספר את סיפור בריחתו עם אמו מאירופה. אלא שאז, תוך כדי חיטוט ארכיוני נתקל בסיפורה של אישה אחרת, רות קליגר, "הגברת הראשונה של המוסד".
זהו סיפור בתוך סיפור האורג בתוכו את מסעו של האב אחר סיפורה של רות, והדילמה המוסרית העומדת בפניה, על-רקע פרשה כאובה. הסרט נע בין הדוקומנטרי לבין העלילתי, בין הניצולים והשחקנים, בין העובדות וייצוגן על המסך.
הסרט הופק בשיתוף הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה וקרן הממשלה האוסטרית לקרבנות הנאצים.
בערוץ 10
רביעי - 30.4.08 - ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה
  • 00:20 - רצועה מהחיים: אוצר אושוויץ (תיעודי)
בספטמבר 1939, לפני כניסתם של הגרמנים לעיירה אושוויץ בפולין, מחליטים ראשי הקהילה היהודית בעיירה לאסוף את תשמישי הקדושה המפוארים ולהטמינם באזור בית הכנסת. יריב, צעיר ישראלי, שומע על האוצר ובמשך חמש שנים מנסה להתחקות אחר גורל חפצי הקודש. לבסוף הוא מצליח לארגן חפירה ארכיאולוגית לאיתור האוצר. החפירה הולכת ומתארכת, והצוות, המורכב מניצולי שואה יהודיים ומארכיאולוגים פולנים, הולך ומאבד תקווה. עד שבוקר אחד מנצנץ משהו מתכתי באחת החפירות.
הופק בשיתוף הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה.
  • 01:15 - סנונית: יצירה קולנועית חדשה: "שמה" (תיעודי)
אחרי הגילוי על סבתה אשר עבדה כצלמת בפולין לפני המלחמה, שבה נכדתה הסטודנטית לבית הספר לקולנוע לוד`ג בפולין. שם היא מחברת סיפור חיים אלטרנטיבי על חיים שיכלו להיות לה, לו נשארה משפחתה בפולין.
חמישי - 1.5.08 - יום הזיכרון לשואה ולגבורה
  • 16:35 - רצועה מהחיים: השולחן של אפלפלד (תיעודי)
הסרט פותח צוהר לעולמו המיוחד של אהרון אפלפלד, מבכירי הסופרים הישראלים. הבמאית, נפגשה עם אהרון בבית הקפה "אנה טיכו" בירושלים שבו יש לאפלפלד שולחן קבוע, וזה 12 שנה הוא יושב שם, כמעט יום יום. בסמוך לאותו שולחן הוא מקבל השראה, חושב, מדמיין, יוצר עולמות חדשים ומשחזר את עולם ילדותו שנהרס בתקופת מלחמת העולם השנייה.
הסרט משלב שיחות עם אפלפלד, צילומים ממולדובה - שם גדל, וחומרים ארכיוניים מתקופת מלחמת העולם וקום המדינה. יחד מתקבלת תמונה מורכבת על הישרדותו כילד בתקופת השואה והמעבר לישראל עם תום המלחמה. סיפורו האישי משקף את סיפורה של החברה הישראלית בניסיונה להגדיר מחדש זהות "ישראלית" בעשורים שלאחר קום המדינה.
הופק בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי וערוץ 8.
  • 17:25 - רצועה מהחיים: המורדים האחרונים (תיעודי)
ביקור ראשון בביתה של מאשה פוטרמילך, בת 81, לוחמת במרד גטו וארשה, מספק חוויה בלתי מציאותית. בדירה צנועה, בשכונה מוזנחת בפרברי תל אביב, מתגוררת לוחמת המרד, גיבורת אחד האירועים החשובים במאה השנים האחרונות. איש משכניה אינו יודע דבר על עברה. מלבדה, חיים באלמוניות כמעט מוחלטת, עוד חמישה מהאנשים שלחמו במרד גטו וארשה. זוהי ההזדמנות האחרונה להכיר אותם ולשמוע את גרסתם על המרד, שהיא שונה ומורכבת בהרבה ממה שהתקבע בזיכרון הקולקטיבי הישראלי.
הלוחמים, שהיו אז צעירים בני 17 עד 20, מחזיקים בפרטים ובעדויות שמעולם לא סופרו. הם מתארים את קבלת ההחלטה לצאת למרד, תהליך תכנונו, ואת הלחימה בנאצים עד היציאה הדרמטית מהגטו דרך תעלות הביוב.
הופק בשיתוף פרויקט קולנוע - קרן רבינוביץ'.
  • 18:45 - רצועה מהחיים: סלבדור (תיעודי)
משה, אדלה, רג'ין, צ'קירוב וצבי חלקו אסון נורא. סלבדור, ספינת המעפילים הרעועה שבה שטו, טבעה בסערה בדרכה מבולגריה לארץ ישראל בשנת 1940. מתוך 352 הנוסעים, הצליחו רק 122 להגיע אל החוף ולהציל את עצמם - משפחות שלמות טבעו.
סיפורם נדחק לקרן זווית ונותר כידיעה קטנה בעמודים האחרונים. באותה תקופה, העדיף היישוב דרמות העפלה, שבהן האצבע המאשימה מצביעה נגד הבריטים, ולא נגד ארגון כושל ופגעי מזג האוויר. זהו סיפורם הנשכח של נוסעי הספינה המאיר את סיפורה של קהילת יהודי בולגריה.

תאריך:  30/04/2008   |   עודכן:  30/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נטאלי הלוי
- הודעה מטעם אפריקה-ישראל
ענת בר-לב
- הודעה מטעם קמור רכב, יבואנית ומשווקת רכבי BMW בישראל
ויקי גלמן
- הודעה מטעם שירותי בריאות כללית
LearnLift
- הודעה מטעם LearnLift
עמית הלפרין
- הודעה מטעם חברת מי עדן
רשימות נוספות
"ועדת התביעות דואגת רק לאנדרטאות"  /  יפעת גדות
צה"ל מצדיע ללוחמי גטו ורשה  /  איציק וולף
הנכסים שהועברו לחברה לאיתור נכסי השואה: 700 מלש"ח  /  דרור מרום
מחנה-מוות מול עיר שוקקת-חיים  /  ראובן לייב
שואת הנשים היהודיות  /  רוני אלוני סדובניק
די לשואה  /  יואב עציון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il