X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם איגוד אמני ישראל
▪  ▪  ▪
איגוד אמני ישראל

רבות כבר נכתב על היעדרם של חיי תרבות אמיתיים מחוץ לגבולות ת"א רבתי. כעת נראה שסוף סוף משהו עשוי להשתנות; פרויקט יוצא דופן של אמ"י(איגוד אמני ישראל) ומשרד התרבות, המדע והספורט מציע לשחקנים ובימאים להעתיק את מקום מגוריהם לפריפריה, להקים שם תיאטראות רפרטואריים ובתמורה לקבל דיור ושכר חודשי מהמדינה. הפרויקט יחל לפעול בתחילה כפיילוט בשני ישובים - אופקים ונצרת ולאחר מכן עתיד להתרחב לישובים נוספים ברחבי הארץ.
"המרכז כבר רווי", מסבירה תמי ספיבק, חברת הועד המנהל של אמ"י אשר מרכזת את הפרויקט. "יש כאן אינטרס הדדי - הפריפריה משוועת לתרבות מחד, וריבוי אמנים המחפשים ליצור מאידך. בכל שנה יוצאים לשוק למעלה מ-500 שחקנים מבתי הספר למשחק, כולם רוצים בית ליסין והקאמרי אבל המרכז כבר לא יכול לקלוט את כולם". אולם לא מדובר רק בצעד פרקטי, היא מוסיפה: "ישראל היא לא רק ת"א, היא גם אופקים ונצרת ושדרות. יש פה גם אלמנט חברתי וציוני, ברגע שנקים מרכז תיאטרוני בפריפריה, יוצרים מהצפון או מהדרום יוכלו ליצור באזור מגוריהם ולהקים גם בתי ספר למשחק. אין שום סיבה שבאשדוד או בירוחם לא יהיה תיאטרון מקצועי".
היוצרים אשר יגישו את מועמדותם יתחייבו לעבור לגור ביישוב בו יוקם התיאטרון למשך 5 שנים לפחות, להעלות מספר מסוים של הפקות מקוריות בכל שנה, ואף לתרום לקהילה בה הם חיים באופן כלשהו - אם ע"י עבודה עם בני נוער או ע"י הקמת בתי ספר למשחק. ניהול הפרויקט יופקד בידי ועד מנהל מטעם אמ"י, התקציב יגיע ממשרד התרבות. יו"ר אמ"י יענקל'ה מנדל מברך על מעורבות המדינה בפרויקט: "כפי שהמדינה מבינה שהיא צריכה להשקיע בתעשיה בפריפריות, כך היא מבינה כעת שהיא צריכה להשקיע גם בתרבות. הפריפריות היום חזקות ובעלות חשיבות. הפרויקט יתרום רבות לכל קהילה במסגרתה הוא יפעל. אנחנו רוצים ליצור מצב של הזנה תרבותית הדדית בין המרכז לפריפריה, שהפקות מאשדוד למשל יגיעו בסוף גם לת"א כפי ש"הבימה" מעלה הצגות מחוץ למרכז".
בימים אלו כאמור, בונים באמ"י את צוותי השחקנים והבימאים לשלב הפיילוט באופקים ובנצרת וקוראים לאמנים להציע את מועמדותם לפרויקט. אלו המעוניינים יכולים ליצור קשר במייל upa@zahav.net.il

תאריך:  14/05/2008   |   עודכן:  14/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il