X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז הרפואי וולפסון
▪  ▪  ▪

העבודה על: מעבר בשיליה של תרופת מטפורמין לטיפול דרך הפה בסוכרת הריון, במקום זריקות אינסולין - של ד"ר מיכל קובו ממחלקת נשים ויולדות, נבחרה לעבודת המחקר המצטיינת של יום המחקר השנתי, של המרכז הרפואי "וולפסון", לזכרו של ד"ר דוריאן פאול ז"ל, שיתקיים ביום חמישי 5.6.08 בשעה 13:00 באולם ההרצאות של ביה"ח. עד כה, הטיפול המקובל בסוכרת הריון הוא ע"י זריקות אינסולין. ד"ר קובו מצאה במחקרה כי שיעור המעבר של תרופת המטפורמין הניתנת דרך הפה, מהאם לעוברה הוא נמוך ביותר, כך שניתן להשתמש בה במהלך ההריון במקום זריקות אינסולין, לנוחות המטופלות.
למקום השני והשלישי נבחרו העבודות:
  • שונות בגן IL-6 משפיע על גיל הופעת המחלה בחולי קרוהן - של ד"ר קרן שגיב פרידגוט מגסטרואנטרולוגיה ילדים והמעבדה המולקולרית.
  • אוסטיאופרוטגרין, פקטור המצוי בדם והידוע כמווסת בנייה ופירוק של עצם, נמצא כחומר חשוב המשפיע על התקדמות נזקים בדפנות כלי הדם וטרשת עורקים - של ד"ר מרינה שרגורודסקי מהמכון האנדוקרינולוגי.
פרופ' שמואל לוריא - יו"ר ועדת ההיגוי של יום המחקר מסר כי מחלקות ביה"ח הגישו 31 עבודות ראויות ומעניינות, מתוכן נבחרו 8 עבודות מצטיינות. פרופ' לוריא הוסיף כי במהלך שנת 2007 היו לרופאי "וולפסון" 182 פרסומים בעיתונות המדעית, מרביתם בחו"ל ומיעוטם בארץ.
יום המחקר ייפתח בקטעי נגינה בביצועם של ד"ר קציר, ד"ר קריביצקי וד"ר קדין. דברי ברכה יושמעו מפי: ד"ר יצחק ברלוביץ - מנהל המרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון ופרופ' יוסף מקורי - דיקן הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת ת"א.
הרצאת האורח של פרופ' יוסף איצקוביץ - מנהל מחלקת נשים במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, תהיה בנושא: שימור תאי גזע - ההווה והעתיד.
ד"ר דוריאן פאול ז"ל, שעל שמו נערך יום המחקר, היה רופא מחולון שהוריש את עזבונו לטובת מחקר בביה"ח "וולפסון". חלוקת הפרסים לעבודות המצטיינות תתקיים בהשתתפות ד"ר יצחק ברלוביץ - מנהל המרכז, פרופ' שמואל לוריא - יו"ר ועדת ההיגוי של יום המחקר, מר אלי בארי - יו"ר עמותת ידידי המרכז הרפואי, גב' הדה פנאוס - מנהלת ההקדש ע"ש ד"ר דוריאן פאול ז"ל.
ד"ר יצחק ברלוביץ - מנהל "וולפסון", אמר שהמחקר הרפואי מהווה בסיס חשוב לפעולות המרכז הרפואי וכי חשוב לעודד את הצוות הרפואי לעסוק בו, בנוסף לטיפול בחולים, כי רק בדרך זו ניתן לקדם את רמת הטיפול הרפואי בצורה משמעותית ולהכניס בו חידושים. לדבריו, המחקר ממשיך להוות מרכיב חשוב בפעילות של ביה"ח "וולפסון".

תאריך:  28/05/2008   |   עודכן:  28/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il