X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו
▪  ▪  ▪

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו תשדר בערוץ 2 ובערוץ 10 שעות שידור מיוחדות לערב וליום ט' באב וזאת במסגרת הפקות הרשות בנושאים ייחודיים. הרשות השנייה רואה חשיבות רבה בהשקעה ביום זה, בשל אופיו הציבורי של יום שידורים זה.
כל הסרטים ילוו בכתוביות בעברית וסרט אחד ילווה בשפת סימנים לכבדי שמיעה.
מנשה סמירה: "השנה, לוח המשדרים של ט' באב שזור בהפקות רבות של הרשות השנייה, חלקן בזמן צפייה מרכזי. שילוב סרטי התעודה והדרמות בערוצים המסחריים נותן מענה ייחודי ורלוונטי לתוכן שראוי ליצוק ביום הזה. הסרטים מציעים מחשבה אחרת על משמעות ט' באב בעולם המודרני. הרשות תמשיך לתמוך בהפקות ייחודיות כאלה, כיון שהן מהוות תרומה משמעותית לשיח הציבורי שעל כלי התקשורת בארץ לחולל".
ערוץ 10:
  • ערב ט' באב - מוצ"ש - 9.8.08
  • 21:35 ברית: על נשים, אלוהים ומה שביניהם.
תשעה חודשים גדל תינוק ברחם אמו. שמונה ימים אחר כך מצווה בעלה למול אותו, את הילד שבקרבה צמח, שדרכה יצא בכאב. המוהל מברך, היא עצמה נותרת צופה מרחוק בברית הנכרתת בין בנה ובוראה. הסרט מתמקד בשמונת הימים שבין הלידה והברית. שבוע שבו מגיעה עוצמת הרגשות של האם אל פסגת האושר, אך גם נוגעת בתהומות של כאב. שבוע שבו נגלים קצוות היחסים עם בורא עולם, זה השותף לבריאה, גוזר הגורלות, קרוב ורחוק יותר מאי פעם. אל הטקס הנמשך כרבע שעה מתנקזים הקשר בין היריון ולידה, והכמיהה והברית עם אלוהים. זהו שיא ותהום במתח שבין אמונה, דת והלכה, מוסכמות חברתיות ורגשות פשוטים של אמהות.52 דקות. בימוי: נורית יעקבס-ינון. הפקה: טושוט סרטים. הופק בשיתוף פרויקט קולנוע - קרן רבינוביץ' וקרן גשר לקולנוע רב תרבותי. זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר, פסטיבל הדתות Religion Today, איטליה 2006.
  • 23:25 יהודי מתוך בחירה (מלווה בשפת סימנים).
כמאה אזרחים גרמנים נוצרים מתגיירים מדי שנה מרצונם הטוב. הסרט עוקב אחר שלושה מהם המחליטים לעשות את המהפך.
יעל ינר, 72, שופטת מחוזית לשעבר בגרמניה, אשר החלה לפני כעשור בתהליך גיורה, הגיעה לישראל והתיישבה בירושלים. עד גיל עשר חיה תחת המשטר הנאצי ועד היום היא כועסת על הוריה שנתנו לשואת היהודים להתקיים; זכריה שוורצקופף, 47, עבר גיור אורתודוכסי בגרמניה, עלה לישראל לפני כשנה והתיישב בחיפה. הוא החליט להתגורר בישראל כיהודי וישראלי לכל דבר כדי לתמוך בעם הקטן והרדוף הזה; ניקו באוך, 22, למד על השואה בבית הספר התיכון בגרמניה. בעודו לומד, עבר להתגורר בישראל כמתנדב בקיבוץ והחל בתהליך הגיור. 55 דקות. בימוי: דיויד ברנט ורוברט קרלסון - גרמניה. הפקה: עידן רגב הפקות ואווה רינק.
  • יום ט' באב - ראשון - 10.8.08
  • 14:10 תפילה זכה (סרט סטודנטים).
עוד מעט יום הכיפורים, ועדיין חסר עשירי למניין. שוורצמן הגבאי אובד עצות. לעזוב את המושב אי אפשר. זה הבית, ואין לאן ללכת. פה צריך להיות מניין ויהי מה. לרוזה אשתו יש פתרון- לצרף את בנם, מנחם, לתפילה. הרי הוא כבר בן 30. אבל מנחם מעולם לא נלקח לבית הכנסת. מנחם מעולם לא התפלל.
שחקנים: שמואל שילה, אלי אליוביץ', ציפורה פלד, קרול פלדמן, לופו ברקוביץ'. בימוי: שרה ב"ק בית ספר מעלה.
  • 16:00 הכובעים של ירושלים (סרט תעודה - ש.ח).
המבקר בעיר העתיקה בירושלים לא יכול שלא להתרשם מהמגוון העצום של אנשים בני אומות שונות, בעלי גוני עור שונים ובני דתות שונות המצטופפים בסמטאותיה. כיסויי הראש הססגוניים המתנוססים מעל להמונים, מוסיפים לקליידוסקופ המרהיב. הכובע משמש כמגן נגד השמש, הגשם והקור, אך בירושלים הכובע הוא בעיקר תעודת זהות - הצהרה דתית ותרבותית המעידה על האדם שמתחת לכובע, על מעמדו ועל אמונתו.
סרט זה, שהרקע שלו בסמטאות ירושלים ובמקומות הפולחן הקדושים בה, דן בקשר בין המראה החיצוני לבין הזהות הפנימית, בין העולם הגשמי לעולם הרוחני ובין הפיזי למטפיזי. הגיבורים הם אנשים שבחרו לחיות בעיר הזו, כי היא מקרבת אותם לאמונתם ולאמת הפנימית שלהם, כל אחד בדרכו.
52 דקות. בימוי: נתי אדלר. הפקה: אורנה רביב ויונתן ארוך. הופק בשיתוף הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה.
זכה בפרס העריכה ובפרס הצילום, התחרות השנתית לסרט התיעודי, ישראל 2005.
  • 18:05 ברית: על נשים, אלוהים ומה שביניהם - ישודר בשידור שני.
ערוץ 2
  • 12:50 כחלום יעוף (סרט סטודנטים).
הלל ליברמן יצא יומיים לפני יום כיפור 2000, בדרכו האחרונה לקבר יוסף הנטוש בשכם. עטוף בטלית, ללא מזון ונשק, יצא הלל בתחושת שליחות אל מותו הברור. איפה נחצה הגבול בין אמונה לטירוף? על מה אדם מוכן למות? מה צומח בין המיתוס החי לבעל המת? בימוי: יוחאי רוזנברג, בית ספר מעלה.
  • 18:50 קילומטר מרובע אחד.
סרט שצולם במשך שלוש שנים בתוך קילומטר מרובע אחד - העיר העתיקה של ירושלים, כשהוא עובר מחג יהודי לחג מוסלמי ובדרך עוצר אצל הנוצרים. בתוך החגים הללו מקופלת האמת הפנימית של כל אחת מהדתות. את כולם מנהל מפקד משטרת העיר העתיקה, קצין חילוני, המנסה לנווט בין הצרכים של כל הדתות, ומוצא עצמו בתפקיד הגננת, באחד המקומות המסובכים והרגישים ביותר בעולם.
באמצעות מרכז בקרה, בו מוקרנות תמונות של 350 מצלמות המכסות כל רחוב וסמטה, אפשר לראות את המשטרה מפזרת הפגנת מוסלמים לאחר תפילה, ילדים מוסלמים מתאמנים ברחבת המשחקים בהשלכת אבנים, יהודי דתי השואף להקים מחדש את בית המקדש ומתפלל בהתרסה בהר הבית למרות כל האיסורים, ואת מאבקי השליטה בין הפטריארך היווני לבין הפטריארך הארמני.
הופק בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי. 52 דקות. בימוי והפקה: יורם סבו.

תאריך:  06/08/2008   |   עודכן:  06/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון דהאן
- הודעה מטעם עיריית עכו
רחלי גרינולד
- הודעה מטעם בנק מזרחי טפחות
גלי לב
- הודעה מטעם חברת רקיט בנקיזר
ענבל ג'קובס מימון
- הודעה מטעם המרכז הרפואי תל אביב
שרון ברנד
- הודעה מטעם חברת יבוא אישי ישיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il