X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חברת שחק נא
▪  ▪  ▪

מסקר חדש שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור יבואן הפאזלים הישראלי שחק נא, עולה כי סדר עדיפויות של פעילויות הפנאי ביום כיפור משתנה בקרב הפלחים השונים של החברה הישראלית.
לאור סגירת העסקים ביום כיפור והדממת הטלוויזיה והרדיו, המותירים את האנשים עם שלל עיסוקים "ביתיים" בחן הסקר את השאלה: "מהי הדרך הכי טובה להעביר את הזמן בבית ביום כיפור"?.
מתוצאות הסקר עולה בין השאר כי נשים מעדיפות להרכיב פאזלים ולפתור תשבצים - פי שתיים מאשר לצפות בסרטים ולגלוש באינטרנט, כמו-כן הסקר מראה כי אחרי קריאת ספרים - אשכנזים מעדיפים פאזלים ותשבצים (14%) יותר מאשר ספרדים (4.5%), ואף בקרב האוכלוסיה המבוגרת - בני 55 פלוס - תופסים הפאזלים והתשבצים נפח משמעותי יותר (9.64%) מאשר סרטי האקשן בוידאו או הורדת התכנים ביוטיוב (6.9%).
גם בין הצפון לבין הדרום ישנו פער - כאשר תושבי הצפון מעדיפים כנראה עיסוק של רוגע ו"שאנטי" - מעל 20% מהנשאלים תושבי הצפון העדיפו פתרון פאזלים ותשבצים כעיסוק המרכזי ביום הקדוש.
יוסי בר-און, סמנכ"ל יבואנית הפאזלים שחק נא: "מייד לאחר ראש השנה מתחיל טירוף של הזמנות מצד החנויות והרשתות השונות. בימים שלפני יום כיפור ממוצע יחידות הפאזלים הנמכרות עולה מ-1500 פאזלים עד ל-5000 ואף יותר פאזלים מדי יום. כבר 'התיאשנו' מלהסביר ליצרנים בחו"ל את הסיבה מדוע יש יום בשנה בו המכירות עולות כל כך - ופשוט הסברנו להם שבאוקטובר יש בישראל את הפאזל הולידיי" הסביר בר און.
לגבי הסקר הגיב בר-און: "תוצאות הסקר אינן מפתיעות אותנו. לא רק שאנו שמים לב כי נשים מזמינות יותר פאזלים מגברים, גם כשכבר גברים מזמינים פאזל הם קונים אותו לנשותיהם ומבקשים מאיתנו פאזל 'כמה שיותר גדול, שרק יהיה לנו שקט בבית..' מה שמצחיק יותר הוא, שאנשים קונים פאזלים, כולל את הפאזל הגדול בעולם שהוא בן 24,000 חלקים, שלוקח מספר חודשים להרכיבו - ומשוכנעים שביום כיפור הם יספיקו לסיים אותו עד החלק האחרון" מספר בר-און. "כמו-כן, למרבה האירוניה, הרבה אנשים קונים לקראת יום כיפור פאזלים של מאכלים שונים - אולי זה עוזר להם להפיג את הרעב בזמן הצום".
הסקר נערך בקרב 504 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישובים היהודיים במדינת ישראל, התשובות מתוך כלל בעלי הדעה בנושא.
ד"ר אודי לבל, סוציולוג מהמכללה האקדמית ספיר, מסביר חלק ממצאי הסקר: "האתגר ביום כיפור הוא בשינוי ממד הזמן. סרט, תשבץ או ספר - מסמלים את זמן היום יום ומהווים עיסוק המוגבל בזמן תחום. אך בפאזל נכנסים לממד זמן שונה, מורכב יותר, איטי יותר וממושך יותר. פאזליסטים מדווחים על אבדן תחושת זמן (הזמן עובר מהר יותר) ונוטים עם סיום הרכבתו לגלות להפתעתם כי עברו מספר יממות. ההסבר להעדפת נשים את הפאזלים מאד ברור מבחינתי: לעומת משחקי קלפים, מחשב וכדומה - במסגרתם מתחרים בני המשפחה אלה באלה, הרי שבפאזל כולם באותו הצד וכולם תורמים לניצחון. יש כאן תחושה של משפחה הפועלת יחד להשגת מטרה משותפת. אלמנט ידוע ככזה המאפיין נשים, אשר הינן פחות תחרותיות ויותר נוטות לשיתוף פעולה מאשר גברים. כמו-כן נשים אחראיות על האתוס המשפחתי והשיתופי יותר מאשר גברים".

תאריך:  05/10/2008   |   עודכן:  05/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il