X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם הערוץ הראשון
▪  ▪  ▪

"אשרי הגפרור" הוא סרט חדש על חייה של חנה סנש, המבוסס על מחקר מקיף של שלושה היסטוריונים, מאנגליה, הונגריה וישראל, החושף את חנה סנש באופן אנושי, בוחן אותה מחוץ למיתוס שנרקם סביבה אחרי הוצאתה להורג ומציג את חנה סנש שלא הכרנו.
הסרט שופך אור על חנה האמיתית, ומציג ראיונות עם אחייניה של סנש, חבריה לכיתה בנהלל ושותפיה לאוהל בהכשרה וחבריה בשדות-ים, ומאפשר הצצה לעשרות מכתבים וקטעי יומן שמעולם לא נקראו.
"אשרי הגפרור" חושף את חנה האידיאליסטית, האמנית, זו שאהבה לצלם, לכתוב ולהמחיז. חנה שרכבה על סוסים, אהבה מוסיקה, ניגנה בפסנתר, אהבה לשחות וחלמה על לימודי ספרות באוניברסיטה העברית בירושלים.
חשוב להבין את כל סיפור חייה, עלייתה לארץ כעולה חדשה, חבלי הקליטה וייסורי ההסתגלות לקולקטיב המחוספס והתובעני בנהלל ואחר כך בהכשרה לקראת יסוד קיבוץ שדות-ים. היא ויתרה על עולמה הקפיטליסטי והנהנתני עבור כללי הקבוצה הפוריטנים הקשוחים, והיתה אאוטסיידרית באישיותה כאינטלקטואלית, כסקרנית בלתי נלאית, כמי שרצתה להיות מנהיגה ולהוביל - אבל לא כל כך התאפשר לה כאן במשטר השוויוני. כמו-כן, מספק הסרט את הסקרנות של כולנו ומביא את הסיפור הלא ידוע כל-כך על מה שקרה לחנה אחרי שצנחה ומה עבר עליה בכלא בהונגריה.
את הסרט "אשרי הגפרור" ביימה רוברטה גרוסמן, בימאית ומפיקת סרטי תעודה היסטוריים בערוץ "קתדין" (Katahdinproductions) בהוליווד, עטורת פרסים יוקרתיים על עבודתה ותרומתה לקולנוע התיעודי ההיסטורי, נטלה על עצמה משימה להפיק סרט על חייה ומותה של חנה סנש. מאז ומתמיד עוררה בה דמותה של חנה עניין רב ולבה נמשך לסיפור חייה.
סרטה של רוברטה מגולל את סיפורה של חנה מאז ימי ילדותה בהונגריה ועד ליום בו הוצאה להורג בהונגריה על-ידי כיתת יורים. הסרט מבוסס על יומניה של קטרינה סנש, אמה של חנה ועל מאות מכתבים שנכתבו בין השתיים ומעולם לא פורסמו. כמו-כן משולבים בסרט מאות תמונות מתוך אוסף של למעלה מאלף תמונות שטרם נראו.
בשנת 2005 ביקרה רוברטה גרוסמן בארץ ופגשה את איתן סנש ואחיו ד"ר דוד סנש וניהלה משא ומתן בדבר קבלת הזכויות לעשות שימוש בארכיון המשפחתי לשם כתיבת המחקר והתסריט. במהלך ביקורה פגשה רוברטה גם את ד"ר תמר קטקו שסייעה לה במחקר ההיסטורי, במציאת חבריה של חנה מנהלל ומשדות-ים שמעולם לא דיברו עליה, וערכה עבור הסרט תחקיר מקיף אודותיהם ואודות חייה בארץ.
בנוסף לכך, השתתפו בהכנות היסטוריונים נוספים ומומחים רבים, בארץ ובחו"ל, וצוותי הפקה עמלו ימים כלילות בעשרות אתרי-צילום ושחזורים.
בשנת 2007-2006 נערכו צילומי הסרט בארץ, בהונגריה ובצ'כיה תוך כדי שחזורים מדויקים של כל התחנות בחייה של חנה סנש מאז ילדותה, פעלה ביישוב כחלוצה וכציונית, השליחות וסיפור הוצאתה להורג.
חנה סנש הוצנחה באירופה ב-1943 במסגרת הכשרתה למשימה מודיעינית מטעם הצבא הבריטי וגם כדי להצטרף לכוחות שפעלו להצלת יהודי הונגריה. היא נתפסה על-ידי חיילים הונגרים, נאסרה על-ידי הגסטאפו, נחקרה, נכלאה בכלא הונגרי, עונתה והוצאה להורג ב-7.11.1944.
את דמותה בסרט מגלמת הזמרת הישראלית מרי רוט, שנבחרה לתפקיד בשל דמיונה הפיסי לסנש. הסרט חושף גם סיפור אהבה מיוחד של אם לבתה. העלילה מוצגת דרך עיני האם שליוותה את ימיה האחרונים של חנה ואף התמודדה עם בשורת הוצאתה להורג.
לדעתה של הבימאית רוברטה גרוסמן, הסרט עושה צדק עם סיפורה ודמותה של חנה סנש הן מבחינה היסטורית והן מבחינה אישית בהביאו את ההיבטים האנושיים שבה, את האדם שבה ולא רק את האגדה. חנה הייתה משוררת וסופרת, מנהיגה טבעית ולוחמת אמיצה - "ז'אן דארק" של היישוב.
הסרט "אשרי הגפרור" יוקרן היום - 9.11.08, בשעה 21:40 בערוץ הראשון.

תאריך:  09/11/2008   |   עודכן:  09/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il