X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ויצו
▪  ▪  ▪

לקראת היום הבינלאומי לציון המאבק באלימות כלפי נשים (25.11), תקיים ויצו יום הזדהות מיוחד עם הנשים שנרצחו על-ידי בני זוגן בשנה שעברה.
יום הזיכרון המיוחד יתקיים תחת הסיסמא "חיה בפחד. מתה מפחד" ביום שני, ה-17 בנובמבר ברחבת הסינמטק בתל אביב בין השעות 15:00-10:00.
במהלך היום תקים ויצו "אוהל אבלות", שבתוכו יונחו ארונות קבורה, וכן יצוינו שמות הנרצחות. הציבור יוזמן להדליק נרות זיכרון באוהל. בנוסף, יתקיים במקום טקס לזכר הנרצחות ועצרת מיוחדת, שבה ישתתפו ח"כ זהבה גלאון (מרצ) וח"כ גדעון סער (ליכוד). הטקס יתקיים בשעה 12:00 ברחבת הסינמטק.
לפני העצרת ואחריה יוקרנו באולמות הסינמטק שני סרטים העוסקים בנושא האלימות נגד נשים. הציבור מוזמן להשתתף בטקס ולצפות בסרטים, שיוקרנו ללא תשלום.
שני הסרטים שיוקרנו הם:
  • "ברחל בתך הקטנה" - סרט בבימויה של אפרת כורם. הסרט מספר על רחל בת השש-עשרה, שאביה המובטל פורק את זעמו ותסכולו על אשתו ובתו. רחל מנסה להתמודד עם אביה האלים ולגונן על אימה. חסרות הגנה ומותשות, היא ואמה מנסות לנחם זו את זו ומייחלות למעט חמלה. הסרט השתתף בפסטיבל "קאן" ובפסטיבל ירושלים.
  • "אשת כהן" - סרט קצר בבימויה של נאוה נוסן-חפץ. הסרט מספר על רבקי כהן, צעירה חרדית, הפותחת את הדלת לגבר זר ונאנסת על-ידו. לאחר מכן היא מחכה שבית הדין הרבני יחליט האם בעלה, מוטל, צריך לגרש אותה, כי על-פי ההלכה - "אשת כהן שנאנסה אסורה על בעלה". הסרט זכה בפרסים והשתתף בפסטיבלים בארץ ובעולם.
יו"ר ויצו ישראל, יוכי פלר, אמרה: "דווקא הבית הפרטי - המקום שאמור להיות המקום הכי בטוח עבור כל אחד מאיתנו - הופך לגיהינום עבור אותן נשים. הציבור בישראל חייב להבין, שאלימות נגד נשים היא תופעה שכיחה, שפוגעת בכל שכבות האוכלוסיה. היום הזה, שאותו אנחנו מייחדים לקורבנות האלימות, חייב להיות שיאה של פעילות, שנמשכת כל השנה, ותפקידה הוא למנוע את התופעה המכוערת הזו".
אירועי ויצו לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים ב-17.11: בשעה 10:15 - הקרנת הסרט "ברחל בתך הקטנה"; בשעה 12:00 - טקס לזכר הנרצחות באוהל האבלות ברחבת הסינמטק; בשעה 13:15- הקרנת הסרט "אשת כהן".

תאריך:  09/11/2008   |   עודכן:  09/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il