X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם שנקר
▪  ▪  ▪
[צילום: כפיר מאיר]

עיריית רמת-גן בהובלת ראש העיר, צבי בר, יזמה שיתוף פעולה ייחודי יחד עם המחלקה לעיצוב פנים - מבנה וסביבה בשנקר הממוקם בעיר. במסגרת הפרויקט עיצבו הסטודנטים מיכלי ענק למחזור אשר מתוכננים להיות מוצבים ברחבי העיר במהלך החודשים הקרובים.
בשלב ראשון הוצבו בתחילת השבוע יום א' (26.10.08) 3 מיכלים משלושת הדגמים שנבחרו בכיכר רמב"ם (אורדע) בעיר כפיילוט ראשוני, בסופו יוצבו מיכלים אלו בנקודות שונות בעיר, כאשר המטרה היא כי בתום שלב ההרצה יוחלפו מיכלי המחזור הקיימים באלו המעוצבים בכל רחבי רמת-גן.
פרויקט מיכלי המיחזור התקיים במסגרת קורס הנקרא "רחוב ירוק" המיועד לסטודנטים בשנה השנייה ללימודיהם. הקורס בהנחייתו של מיכאל רויטמן, עסק ביחס בין הסביבה האורבנית לבין המרכיבים החזותיים והתפקודיים של מיכלי המיחזור למיניהם. הפרויקט הוכרז כתחרות כאשר על כל פרויקט עבדה קבוצת סטודנטים.
מתוך שמונה ההצעות שהוגשו נבחרו שלושה עיצובים בולטים אשר מוצבים ברחבי העיר כפיילוט ראשוני בימים אלו - צמד דובי ענק עשויים מתכת בצבע זהב עמום שזכה לשם "דובי-גן", בעיצובן של הסטודנטיות סינדי הנסן וסהר מסארוה; צמד מיכלים צבעוניים דמויי תכשיט עשויים רשת המתאימים לנוף האורבאני, בעיצובן של דיאנה יגיאזרוב ודפנה לוזון; ופסל סביבתי בצבע אדום עז המעוצב כצמד צינורות עם פיות ענק המתאים להצבה בסביבת גנים ציבוריים, פארקים ומדשאות בגלל גווניו וגודלו המרשימים, בעיצובן של של חנה ששון ונועה פיש.
לדברי ראש העיר, צבי בר, "יוזמה זו נועדה לתת מענה למספר מטרות חשובות - הוספת מימד עיצובי חדש וחדשני לנוף העירוני ברמת-גן באמצעות פסלי ענק סביבתיים, עידוד מחזור פסולת בעיר באמצעות פנייה צעירה ורעננה לתושבים ובהם - ילדים, מבוגרים וזוגות צעירים ולא פחות חשוב מכך, חיזוק המעורבות הקהילתית של הסטודנטים משנקר בנוף הרמת-גני".
בר הוסיף כי, "זהו אינו פרויקט משותף ראשון בין העירייה לבית הספר וכבר בשנה זו תחל לפעול מחלקה חדשה לאמנות רב תחומית במבנה הפינתי בצומת עלית ששומר על-ידי העירייה. אנו מקווים כי ירבו פרויקטים מוצלחים וחשובים כמות זה התורמים לכל הצדדים - לתושבים, לסטודנטים ולשמירה על איכות הסביבה ומוסיפים בכך נופך דינמי וססגוני לעיר".
מיכאל רויטמן, מנחה הקורס: "הסטודנטים ניתחו מאפייני תנועת אנשים, מאפיינים חזותיים, צרכים ותפקוד של מיכלי המיחזור במקומות שונים ונפרדים של העיר רמת גן. בהמשך לממצאים הציעו הסטודנטים דגמים שונים של מיכלי מיחזור העשויים להתאים לסביבה זו ודומות לה. ההצעות שוברות מיתוסים, יוצרות אלמנטים פיסוליים מפתיעים, מדגישות את עקרונות החוויה החזותית בסביבה העירונית אגב יצירת נקודת עניין פונקציונאלית להגברת המודעות והמיחזור של בקבוקי פלסטיק".
שלושת המקומות הראשונים זכו בפרסים כספיים על סך של כ-20,000 שקלים (סכום כולל של הפרסים שהוענקו), אך יותר מכך בהזדמנות ללוות את תהליך היצירה הכולל ניהול עיצוב והקמת הפרויקט והצבתו בשטח בגודל מלא.
להלן תיאור והסבר העבודות מאת הסטודנטיות
סינדי הנסן וסהר מסארוה:
כשניגשנו לעבוד על פרויקט מיכלי המחזור, מאחורי העיצוב שלנו עמדה מחשבה ורצון שתייצג את השמירה על איכות הסביבה ברמת גן. בחרנו בדמות של דובי כי היא מצטיירת כחיה חביבה ואוהבת, חמה, דואגת וטובת לב אשר משרה אופטימיות תחושת הנאה ואושר שמעלה חיוך בפני המתבונן ובמיוחד בקרב ילדים ובכך יש ביכולתה לעודד מיחזור כבר מגיל צעיר. ברובד אחר, פחות מוכר, דמות הדב הולמת את הנושא כי לצערנו גם הדובים כבר הולכים ונכחדים מהעולם.
דיאנה יגיאזרוב ודפנה לוזון:
המחשבה העומדת מאחורי העיצוב היא השילוב של המיכל ברחוב, כחלק מהזרימה ומהתנועה של הרחוב. התמקדנו בשתי צורות שמשלימות אחת את השנייה, ונותנות תחושה של מעגליות והמשכיות. הרשת שמרכיבה את המיכל מונחת בצפיפות משתנה אשר מאפשרת מרווחים שונים שבהם ניתן להכניס את הבקבוקים, זאת על-מנת לא לאלץ פתחים שמפריעים לתחושת הזרימה הכוללת.
חנה ששון ונועה פיש:
מיכל זה הוא בעל צורה דינאמית ויתרונות ארגונומיים מכיוון שצורתו נובעת מתנועת זרוע האדם בעת זריקת הבקבוקים. באופן עקרוני, ניתן לייצר את המיכל בכל גובה, ולהתאימו לאוכלוסיות שונות. יש בעיצובו של המיכל לתרום לחזות העיר ולשמש כמאפיין עירוני/אזורי, מעבר לפונקציונאליות שלו כמתקן לאיסוף בקבוקים.

תאריך:  10/11/2008   |   עודכן:  10/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גולן יוסיפון
- הודעה מטעם חברת טיקל נטוורקס
עדי וילדר
- הודעה מטעם רשת מחסני להב
גולן יוסיפון
- הודעה מטעם אינטרנט בינת
מיכל הרמן
- הודעה מטעם yes
יערית חזי
- הודעה מטעם גדעון קוסמטיקס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il