X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז הרפואי סורוקה
▪  ▪  ▪

במחלקה ההמטולוגית במרכז הרפואי סורוקה בראשותו של ד"ר איתי לוי התקיימה בסוף השבוע שעבר פתיחת התערוכה "מבעד לעדשה", המהווה שיא של פעילות במסגרת סדנת צילום של המטופלים.
סדנת הצילום כללה 15 מפגשים בהנחייתם של הצלמים המקצועיים יוסי אלבז ונטלי קדוש. במהלך המפגשים הוקנו למטופלים כלים בסיסיים לצילום סטילס, הדרכות בצילומי שטח ובצילומי אולפן וכמובן התנסות אישית של כל אחד מהמשתתפים. חדר ההרצאות במחלקה הפך לאולפן צילום מאולתר והמטופלים צילמו עצמים שונים, חלקם קשורים לאביזרי הטיפול שלהם, דוגמניות מקצועיות, צילומי אור, צילומי חושך ועוד.
לדברי ריקי בוקובזה, אחות אחראית במחלקה להמטולוגיה בסורוקה: "מניסיוננו בעבר נוכחנו לדעת שסדנאות מהסוג זה מעצימות את המטופלים ואף משפרות את איכות חייהם. אין ספק שהאווירה בסדנה תרמה לקירוב לבבות בין המטופלים למטפלים ובינם לבין עצמם. הם חוו אינטימיות ותהליך של עיבוד רגשות בנוגע למחלתם וההתמודדות איתה. אלה לוו בחוויות ואנקדוטות הומוריסטיות מהטיפול הרפואי הקשה".
לדברי ד"ר מיקי שרף, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "פרויקטים מהסוג הזה מצביעים על הוויה מיוחדת בסורוקה. אנו מקדמים שילוב של אלמנטים אמנותיים בבית החולים - כך שהסביבה הטיפולית תהפוך למקום שנעים להיות בה, מעבר לקבלת הטיפול הרפואי המתבקש. סדנת צילום חווייתית זו מהווה הזדמנות למטופלים להביא לידי ביטוי אלמנטים של מחשבות ורגשות בכלל, וכאלה הקשורים לטיפול הרפואי ולמחלה בפרט".
לדברי יוסי אלבז, מנחה הסדנא: "קשה לתאר את מפת הרגשות בחוויה שלנו עם המטופלים כאן. הדבר העמוק לו זכינו, הוא להעניק לחולים שהשתתפו בסדנה, את היכולת ליצור משהו חדש. זו ההזדמנות לתת להם ליצור משהו שהוא חלק מהבריאה".
גם המטופלים שנטלו חלק בסדנה מדגישים את הכוח ששאבו ממנה ובעיקר ציינו את העובדה שהצילום יצר מפגש חברתי וחוויתי בו לרגע הם שכחו את מטרת בואם למחלקה.
הסדנה הינה חלק מפרויקט "רוש מושיטה יד לחולה". במסגרת פרויקט זה, רוש יוזמת בשיתוף פעולה עם הצוותים הרפואיים מגוון פעילויות להנעמת שהות המטופלים בבית החולים בזמן הטיפולים.

תאריך:  27/11/2008   |   עודכן:  27/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il