X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עמותת אלון
▪  ▪  ▪

פרויקט התנדבותי ראשון מסוגו של בית הספר "אחד על אחד" ושל עמותת אלון, מאפשר לימודי פסיכומטרי של צעירים ללא עלות כספית ובשיטה אישית ומותאמת לצרכים ייחודים. "התשלום" שמשלמים התלמידים עבור הכנה זו הינו בהתנדבות לקהילה על-ידי חניכת תלמידים בבתי הספר בעיר.
הבחינה הפסיכומטרית, המהווה סף כניסה הכרחי ללימודים אקדמיים, אובחנה בשנים האחרונות כ-'תקרת זכוכית' עבור צעירים מאוכלוסיות מוחלשות המבקשים להצטרף לאוניברסיטאות ולמכללות השונות. המרכז הארצי לבחינות והערכה, פרסם נתונים לפיהם ציונם של הנבחנים עולים ביחס ישיר למצבם הסוציו-אקונומי.
עלותם הכספית גבוהה של הבחינה ושל קורסי ההכנה לבחינה, הופכת בלתי נגישה ודלת סיכויי הצלחה מלכתחילה לאותם בני נוער משכונות מצוקה. מציאות זאת מתחדדת לאור החוק החדש לפיקוח על מכוני הפסיכומטרי, שחוקק בימים אלו בכנסת, ואשר בהתאם להערכות בשוק יוביל לכך שמחירי הקורסים אף יעלו וזאת למרות המשבר הכלכלי הפוקד את המשק.
טל אלסטר, תלמיד בקורס הכנה לפסיכומטרי בבית הספר "אחד על אחד", זיהה הזדמנות לעזור לנוער באמצעות הכנתם לבחינה הפסיכומטרית. בליווי צמוד של בית הספר "אחד על אחד" ושל עמותת אלון, יזם טל את פתיחתם של קורסי הכנה לפסיכומטרי.
הקורסים מיועדים לתלמידי כיתה י"ב ממשפחות מרקע סוציו אקונומי נמוך, שאין ביכולתם לממן קורסים מסוג זה. נערים שמצטרפים לקורס מנצלים את ההזדמנות שניתנה להם לשינוי בחייהם, להשיג ציונים מרשימים ולהמשיך לפעול בקהילה מתוך תחושה של מסוגלות ואחריות חברתית.
בנוסף ללימודים הניתנים בהתנדבות לנוער, הפרויקט מעודד המשך "מעגל ההתנדבות" ועזרה לקהילה. תלמידי הפסיכומטרי "משלמים" על הקורס בהתנדבות משל עצמם בבתי הספר בהם הם לומדים וחונכים ילדים צעירים על בסיס שבועי.
בית הספר "אחד על אחד", מעניק הכשרה לצוות המדריכים המתנדבים, ואלה פועלים בצמוד להנחיה שבועית של אנשי צוות בית הספר, ובנוסף מסבסד את ערכות ספרי הלימוד. הלמידה מתבצעת באופן אישי - מדריך מול תלמיד בודד, או בקבוצות של עד 8 תלמידים בקבוצה, המאפשרת התקדמות בקצב אישי ומותאם לכל תלמיד.
למעוניינים לברר פרטים על הפרויקט או לקחת חלק בעשייה, ניתן לפנות לטלפונים הבאים: עמותת אלון - 09-7650525, פסיכומטרי אחד על אחד - 1-800-077-180.

תאריך:  07/12/2008   |   עודכן:  07/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il