X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ביוקנסל
▪  ▪  ▪

חברת ביוקנסל (תל אביב: בקסל), העוסקת בפיתוח תרופות למחלת הסרטן, הודיעה היום כי הגישה בקשת IND למינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לביצוע ניסויים קליניים לטיפול בבני אדם הסובלים מסרטן הלבלב.
מטרת הניסוי הנ"ל, הינה בדיקת בטיחות ויעילות, תרופת הדגל של החברה - BC-819, בסדרה של מינונים עולים בטיפול בסרטן הלבלב. הניסוי יתבצע במספר מרכזים רפואיים בארץ ובארה"ב. הניסוי ימומן חלקית על-ידי מענק מקרן המו"פ התעשייתי הדו-לאומית ארה"ב-ישראל (BIRD) בסך של 950 אלף דולר ארה"ב.
כזכור ה-BC-819 נבדקה בהצלחה בניסוי קליני מסוג Phase I/IIa בסרטן שלפוחית השתן, ובניסויי חמלה (Compassionate Use) בחולים בודדים הסובלים מסרטן השחלות או מסרטן גרורתי בכבד. התרופה אף נבדקת בניסוי קליני מתקדם מסוג Phase IIb לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, אשר אושר בידי ה-FDA והחל לפני שמונה חודשים.
לדברי אבי ברק, מנכ"ל ביוקנסל, "החברה ממשיכה לעמוד ביעדים שהציבה ולהרחיב בצורה משמעותית את הניסויים שהיא מבצעת. ביוקנסל פונה לביצוע ניסויים קליניים במחלות סרטן שנחשבות לקטלניות במיוחד ומגלמות פוטנציאל רב עבור החברה. במקביל אנחנו נמשיך בביצוע הניסוי קליני Phase IIb בסרטן שלפוחית השתן".
עוד הוסיף ברק כי "אנחנו מקווים ש-BC-819 תצליח להביא מזור לחולות ולחולים שמחלתם נחשבת סופנית. זהו יעודה של ביוקנסל". החברה צפויה להגיש בימים הקרובים בקשת IND נוספת ל-FDA לאישור ניסוי בטיפול בסרטן השחלות.
אודות סרטן הלבלב
סרטן הלבלב היא מחלת הסרטן הרביעית במספר הקורבנות שהיא גובה. לחולה המאובחן כיום בסרטן הלבלב יש סיכוי של 15-10% לשרוד במשך שנה לאחר אבחון המחלה, זהו הסיכוי להישרדות הנמוך ביותר מכל סוגי הסרטן הנפוצים. כרבע מיליון חולים מאובחנים במחלה מדי שנה, ולמרות שסרטן הלבלב מדורג במקום ה-11 בסוגי סרטן נפוצים, הוא במקום הרביעי במספר הקורבנות שהוא גובה. ההוצאה השנתית לטיפול בסרטן הלבלב בארה"ב מגיעה לכ-2.6 מיליארד דולר.
אודות ביוקנסל
התרופה BC-819 של ביוקנסל מיועדת לטיפול במחלות סרטניות ומבוססת על גן ייחודי, H-19, שמופיע בשלושים סוגים של מחלות סרטניות, ובהם גם סרטן גרורתי בכבד, סרטן שטחי של שלפוחית השתן, סרטן הלבלב וסרטן השחלות. התרופה מזהה תאים סרטניים בהם מתבטא הגן H-19 ופועלת להשמדתם באמצעות שימוש במנגנון ההפעלה של H-19 שמפעיל את רעלן הדיפטריה.
בטיפול בסרטן שלפוחית השתן ניתנת התרופה בשילוב עם PEI (חומר המשפר את החדרת התרופה לתאים) בדרך של הזלפה לשלפוחית השתן של חולים המבטאים את הגן H19. אחד המאפיינים הבולטים של התרופה הוא בנייתה כך שלא תגרום לתופעות לוואי בשום שלב של הטיפול, ובכל מינון שניתן, לרבות במינונים גבוהים.
התרופה BC-819 מבוססת על ממצאי המחקרים של פרופסור אברהם הוכברג מהאוניברסיטה העברית בירושלים, אשר הינו מייסד החברה ומשמש כיום כמדען הראשי שלה וכיו"ר דירקטוריון החברה. בחודש אוגוסט 2006 החברה השלימה בהצלחה הנפקה ראשונה לציבור במסגרתה גייסה כ-24 מיליון שקלים.

תאריך:  09/12/2008   |   עודכן:  09/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוברות
- הודעה מטעם המועצה לשלום הילד
רון
- הודעה מטעם תיאטרון פלייבק
איילת אברם
- הודעה מטעם תנובה שף
דניאלה ריכטר
- הודעה מטעם בינת תקשורת מחשבים
עדי בן ישראל
- הודעה מטעם חברת ORS
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il