X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ג'וינט ישראל
▪  ▪  ▪

סכום של 140 מיליון שקלים יושקע על-ידי ג'וינט ישראל והממשלה, בפיתוח שירותים עבור הזקנים בארץ. שירותים אלה ייצרו כלים ותנאים שיבטיחו לזקנים בריאות טובה, רווחה, ביטחון, עצמאות וחיים של כבוד שיתרמו לזיקנתם המוצלחת.
הועד המנהל של אשל, בראשות מנכ"ל ג'וינט ישראל ארנון מנטבר, בו חברים נציגי משרדי הרווחה, האוצר, הבריאות, הגמלאים, המוסד לביטוח לאומי וכן נציגי ג'וינט ישראל, אישר את תכנית העבודה של אשל לשנת 2009 בהיקף של 70 מיליון שקלים. סכום של 70 מיליון שקלים נוספים יושקעו גם הם בפיתוח שירותים לזקנים ברחבי הארץ.
בשנת 2009 תציין אשל 40 שנה לייסודה כשותפות בין הג'וינט לבין הממשלה. בשנה זו תמשיך אשל בפעולותיה, בתיאום ובשיתוף עם משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, המוסדות להשכלה גבוהה וגורמים אחרים לקידום, תכנון ופיתוח מערך התשתיות והשירותים לזקנים,
במרוצת השנים אשל פיתחה, תכננה וקידמה את הקמתם של 180 מרכזי היום לזקן הפועלים בכל רחבי הארץ, סייעה להקמתן של עמותות מקומיות למען הזקן והקימה את עמל, העמותה המרכזית למען הזקן בישראל.
ספינת הדגל של אשל בשנים האחרונות הייתה הקמתן של 220 קהילות תומכות לזקנים בכל הארץ, שבמסגרתן מקבלים הזקנים סל שירותים בביתם, ובכך מתאפשר להם להזדקן בסביבתם המוכרת. בשנת 2009 תקים אשל 25 קהילות נוספות. אשל פיתחה גם 209 בתים חמים ב-105 יישובים ברחבי הארץ.
במרכזי ההשתלמות וההדרכה של אשל בתל השומר ובקריית ביאליק משתלמים אלפי עובדים מקצועיים, מטפלות ועובדים בלתי מקצועיים בעשרות קורסים העוסקים בהיבטים שונים של הזיקנה והטיפול בזקנים. עוד פועלת אשל לקידום הבריאות ולמניעת מחלות בקרב הזקנים ומקיימת תוכניות רבות המופעלות על-ידי מתנדבים.
ארנון מנטבר יו"ר הוועד המנהל של אשל אמר כי השירותים שאשל מפתחת עבור הזקנים מאפשרים לרבים מהם להזדקן בביתם ובסביבתם הטבעית, ולא ליפול לנטל על המדינה. החיסכון הכלכלי של חיים עצמאיים אלה במיוחד בתקופת משבר כלכלי הוא קריטי עבור המדינה.
פרופ' יצחק בריק מנכ"ל אשל הוסיף כי בתכנית העבודה לשנת 2009 שמה אשל דגש על פיתוח תוכניות חדשות שהעיקרית מביניהם היא התוכנית לסיוע לבני משפחה המטפלים בזקנים. בנוסף לכך תפעל אשל להרחבת התכנית למניעת התעללות ואלימות נגד זקנים, תכניות לקידום בריאות הכוללת תכנית למניעת אובדנות, תכנית מיוחדת לניצולי שואה וכן על תכניות המעודדות התנדבות של זקנים ולמען הזקנים.

תאריך:  15/12/2008   |   עודכן:  15/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il