X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ארגון שבי ישראל
▪  ▪  ▪
הרב ד"ר דוד ויניץ [צילום: ארגון שבי ישראל]

הרב ד"ר דוד ויניץ, הוא השליח החדש של ארגון שבי ישראל לקהילת היהודים הסובוטניקים שברוסיה. פעילותו, שתחל בימים הקרובים, תתמקד בעיקר אל מול קהילת הסובוטניקים בעיירה וויסוקי שבדרום רוסיה ותכלול בין היתר: חינוך יהודי, לימודי יהדות, ארגון תפילות, שיעורי עברית ופעולות חינוכיות מגוונות לילדים ונוער בני הקהילה.
הרב ויניץ, בן 35, מירושלים, דובר עברית, רוסית ואנגלית, הוא בעל תואר שלישי בהיסטוריה, ובוגר התוכנית המשולבת לתלמידים מצטיינים באוניברסיטה העברית (תואר ראשון במשפטים ותואר שני במינהל עסקים). בעברו שימש, בין השאר, כרב העיר אירקוטסק ומזרח סיביר וכעורך ועוזר הוראה במכון ללימודי יהדות.
סיפורם של היהודים הסובוטניקים החל לפני למעלה ממאתיים שנה, כאשר קבוצה של איכרים רוסיים החליטה לעזוב את הנצרות ולהתגייר. הם נאלצו לשלם מחיר כבד בגין בחירתם, כולל הגלייה בכח על-ידי הצאר אלכסנדר הראשון למקומות נידחים של האימפריה. בימי העלייה הראשונה, עלו אלפים מהם ארצה והשתלבו מיד בלב העשייה החלוצית של היישוב העברי.
בין צאצאיהם אפשר למצוא דמויות מוכרות כמו הרמטכ"ל לשעבר רפאל (רפול) איתן, אליק רון, שהיה קצין בכיר במשטרת ישראל, וכמובן - החלוץ האגדי אלכסנדר זייד, שהיה ממקימי ארגון השומר. על-פי ההערכות, קהילת היהודים הסובוטניקים מונה כיום כ-20,000 איש בכל רחבי ברית המועצות לשעבר. חלק ניכר מהסובוטניקים שעלו לישראל בשנים האחרונות הגיעו מהכפרים אילינקה וויסוקי, ורבים מהם חיים כיום בבית שמש.
"הצטרפותו של הרב ד"ר דוד ויניץ לשורות ארגון שבי ישראל היא פועל יוצא של הרחבת פעילות הארגון אל מול קהילת היהודים הסובוטניקים ברוסיה", מסר מיכאל פרוינד, יו"ר ומייסד ארגון שבי ישראל. "היהודים הסובוטניקים הם חלק בלתי נפרד מתולדות העם היהודי והציונות במאתיים השנים האחרונות. אסור לנו להפנות להם את גבנו, בייחוד אחרי כל מה שעברו. אם לא נושיט להם יד ונחזק אותם עכשיו, רבים מהם עלולים להתבולל והם ייאבדו לעד כיהודים", הוסיף.
ארגון שבי ישראל - הוא ארגון ללא מטרות רווח, שהוקם בשנת 2002 על-ידי מיכאל פרוינד, עולה מארה"ב, הפועל לחיזוק הקשרים בין מדינת ישראל ויהדות התפוצות עם צאצאי יהודים ברחבי העולם. הארגון שם לו למטרה לשמש כ"זרוע ארוכה" של העם היהודי לחיזוק הקשר עם "המעגל השני" של העם היהודי, כלומר - כל מי שאינם תחת ההגדרה של "חוק השבות" אך הם צאצאים של העם היהודי ובעלי זיקה ורגשות מיוחדים כלפיו.
הארגון פעיל במדינות רבות בעולם ומסייע לקהילות שונות, ביניהן צאצאי האנוסים (בספרד, פורטוגל, אמריקה הדרומית ומקומות אחרים), ה"סובוטניקים" ברוסיה, יהודי קייפנג (צאצאי הקהילה המתבוללת בסין), היהודים הנסתרים בפולין, קהילת "בני המנשה" בהודו ועוד. מידע נוסף על הארגון באתר: www.shavei.org.

תאריך:  16/12/2008   |   עודכן:  16/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסי קורץ
- הודעה מטעם הרשות השנייה
עדי וילדר
- הודעה מטעם רשת מיסטר זול
עדי וילדר
- הודעה מטעם רשת מלונות קיסר פרימייר
ד"ר נחום זילבר
[מדור פרסומי]
עידית רוזנברג
- הודעה מטעם בינת יישום מערכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il